גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אחרי עשור של יובש: האם ההשקעות חוזרות למכשור הרפואי?

חברת הדירוג מודי'ס מעריכה כי תחום המכשור הרפואי יצמח ב-4%-5% בשנה וחצי הבאות, אבל בתעשייה המקומית עדיין חשדנים ■ רות אלון ואורה דר, שתיים מעורכות כנס הביומד השנתי, מזהירות שהשוק הישראלי עלול לאבד את היתרון שלו בתחום עד שיגיע הכסף

רות אלון / צילום: תמר מצפי
רות אלון / צילום: תמר מצפי

במשך כמעט עשור סבלו חברות בתחום המכשור הרפואי ממחסור במימון. האם העידן הזה עומד להסתיים? דוח שפרסמה החודש חברת הדירוג מודי'ס מאותת על תחילתו של שינוי לטובה: החברה שינתה את התחזית לחברות המכשור הרפואי הבינלאומיות הגדולות (מדטרוניק, ג'ונסון אנד ג'ונסון, בוסטון סיינטיפיק) מ"יציבה" ל"חיובית". "אנחנו מעריכים שהתחום ירשום צמיחה של 4%-5% ב-12-18 החודשים הקרובים. הצמיחה תהיה חייבת להגיע מחדשנות במוצרים, בעוד שמוצרים ותיקים ממשיכים לסבול מלחץ מחירים", נכתב בדוח.

התחזית אמנם ניתנה לחברות הגדולות, אולם היא רלוונטית גם לחברות הסטארט-אפ הישראליות. במודי'ס מעריכים שהחברות ירצו כעת להצטייד במוצרים חדשניים, אחרי כמה שנים שבהן עשו זאת בקצב איטי יחסית והעדיפו להתמזג זו עם זו ולחכות על הקווים כדי לראות כיצד יתפתחו יחסי הכוחות בין החברות לבין עצמן, בינן לבין בתי החולים ובינן לחברות הביטוח. "החברות נהנות כעת מהסינרגיות שנבעו מגל המיזוגים שעברו בשנים הקודמות, ופנויות יותר להתרחב באופן נקודתי", אומרים במודי'ס.

בשוק הביומד הישראלי מקבלים את הניתוח הזה בברכה אם כי עדיין במעט חשדנות. לקראת כנס MIXiii-Biomed השנתי שיתקיים בחודש מאי, דיברנו עם שתיים מהמובילות שלו: רות אלון, שפרשה לאחרונה מתפקידה כשותפה לתחום הביומד בקרן הון הסיכון פיטנגו ועובדת כיום על מיזם חדש שאת פרטיו היא עוד לא חושפת; ואורה דר, שפרשה לאחרונה מתפקידה כראש תחום הביומד ברשות החדשנות. לצדן עורך את הכנס ד"ר ניסים דרוויש, שותף מנהל בקרן אורבימד ישראל.

המספרים של חברות הניומד

"אין ספק שהמטוטלת צריכה לזוז חזרה לכיוון המכשור הרפואי, אחרי כמעט עשור שבו התחום עובר הרעבה מימונית קשה", אומרת אלון. "המצב הזה היה קשה לכל תעשיית הביומד בארץ, כי זה התחום שאנחנו מתמחים בו. אני לא יודעת אם הדוח של מודי'ס מציג את הסימנים שחיכינו להם, אולם אין ספק שמצוקת המימון של התחום לא יכולה להימשך לעולם ועד. בשלב כלשהו יגיע השינוי לטובה, אם כי הוא כנראה יגיע לישראל בעיכוב מסוים".

הסינים כבר לא משקיעים כמו פעם

לדברי אלון, השאלה הגדולה היא אם התחום המורעב יוכל להחזיק מעמד עד שהמצב ישתפר. "האם כאשר ייכנס הכסף לשוק המכשור הרפואי, עדיין יהיה לישראל יתרון בתחום הזה? אי-זמינות ההשקעות משמעותה שיזמים מפסיקים לפתח מוצרים פורצי דרך ומורכבים, ואלה המוצרים שבעבר קהילת המכשור הרפואי העולמית ידעה לחפש בישראל. האם הם יפסיקו לבוא? האם הם יפסיקו לחפש כאן?".

אפשר אולי להתנחם בכך שהבעיה אינה נחלת ישראל בלבד. "בעבר פיתוח של מוצר רפואי נחשב פיתוח שדורש פחות זמן וכסף מאשר פיתוח תרופה, ואילו היום למוצרים המשמעותיים באמת דרושים לא פחות זמן ולא פחות כסף, ונוסף על הסיכון שיש גם בתרופות יש גם סיכון שיווקי, שיש לצלוח אותו לרוב לפני שאפשר להגיע לאקזיט", אומרת אלון.

לדבריה, מי שהחזיק את התעשייה הזאת בשנים שחלפו היו המשקיעים הסינים, "אבל היום קשה להם יותר להוציא כסף מסין. הם גם הבינו שהחברות בישראל לרוב רחוקות מהשוק, יותר מכפי שהם העריכו. הישראלים מקימים חברה סביב מוצר בשלב מוקדם. כמו כן, בעוד שישראלים מוכנים להיכשל לפעמים, אם בממוצע ההצלחות הן יותר גדולות, הרי שהסינים מאוד מאוד לא אוהבים להיכשל. זה לא מקובל בתרבות שלהם. לכן אחרי כמה כישלונות שנרשמו, לצד כמה הצלחות, הכסף היום זורם פחות בקלות. אנחנו מעריכים שהם יוציאו מפה את מה שנראה להם מעניין וימשיכו הלאה".

למרות הדאגה, נרשם השנה אקזיט מרשים מאוד בתחום המכשור הרפואי - המכירה של חברת וולטק לאדוורדס האמריקאית, בעסקה של עד 990 מיליון דולר. "וולטק שייכת לתחום המסתמים, שבו למרות הכול היה טרנד של רכישת חברות צעירות, לפני מכירות. ישראל התבססה כחלוצה בתחום הזה והצליחה יפה מאוד", אומרת אלון.

"הקרנות הישראליות ברובן לא היו מעורבות בהצלחה הזאת, למעט קרן פרגרין שהייתה זכיינית החממה שהחברה בגרה בה. לארי בסט, לשעבר בכיר בבוסטון סיינטיפיק, השקיע בחברה והכיר אותה למשקיעים אמריקאים נוספים, ובהם קרן NGT, OXO ו-IFA. הגורמים שהיו מעורבים בחברה ידעו מה הם עושים והכירו את השוק הבינלאומי, ולכן החברה נוהלה היטב מנקודת המבט האסטרטגית".

דר: "המטוטלת תחזור אל תחום המכשור הרפואי או כבר חוזרת. קרנות הון הסיכון הישראליות מבינות את זה. אני מאמינה שהן יתמכו במספיק חברות טובות כדי שתמשיך להיות כאן תעשיית מכשור רפואי. אני עדיין רואה כאן מוצרים מאוד מעניינים".

אלון: "הקרנות משקיעות בשלבים מאוחרים. זו טענה צודקת מבחינת החברות אך לא הוגנת כלפי הקרנות, משום שהקרן חייבת להגיע למימוש זמן מסוים מתחילת פעילותה. אם האקזיט מתרחק, הקרן חייבת להשקיע מאוחר מדי. נהיה חייבים למצוא את המשקיעים של טווח הביניים כדי לוודא שהתחום ישרוד. מהבחינה הזאת, מזל שהחממות השתפרו מאוד ויודעות היום לסייע לחברות ולהביא להן מנהלים טובים".

חברות הזומבי מושכות למטה

בשוק קיימות היום לא מעט "חברות זומבי" שלא הצליחו לגייס הון משמעותי אך ממשיכות להתנהל איכשהו משנה לשנה. האם החברות הללו יעשו קאמבק כשהמטוטלת תחזור? איך קיומן משפיע על התעשייה?

אלון: "כשיש כל כך הרבה יותר חברות, מול מעט הצלחות, זה עושה רושם לא טוב. יותר מדי חברות לא מצליחות, זו תופעה שמושכת את התעשייה למטה".

דר: "אפשר להתמודד עם זה על ידי איחוד חברות, כך שכל אחת תשפר את מצבה. עד היום זה לא מאוד הצליח, אבל המדינה יכולה לתמרץ איחודים כאלה".

לאלון ולדר חשוב לומר שלמרות הכול, תמונת המצב בתחום הביומד בסך הכול טובה ומשתפרת. "התחום מגייס כ-1.2 מיליארד דולר בשנה, כ-20% מההייטק. בשנה טובה בוול סטריט, אפשר אפילו להגדיל את הסכום בכ-50%", אומרת אלון. השנה, למשל, מסתמנת כשנה טובה: מאז מאי האחרון גויסו כ-152 מיליון דולר לשלוש חברות, וחברות נוספות בתור. מיזמים טובים בתחום המכשור הרפואי ובתחום הפארמה תמיד יש. כסף ממשלתי וקרנות ארלי סטייג' - יש. הניהול בחברות הולך ומשתפר. התשתית העוטפת אותן השתפרה מאוד".

דר: "ואם לא בארץ אז אפשר להגיע לתשתיות בחו"ל. בכל מקרה התשתיות הן נגישות".

הבעיה עם תחום בריאות דיגיטלית

ישראל גם התמקמה בעמדה טובה כדי לרכוב על גל הבריאות הדיגיטלית. אלון ודר נלהבות לראות את התחום שצומח, אך מזהירות מפני השקעה בו על חשבון המכשור הרפואי הקלאסי.

דר: "המידע הרב שנאסף יכול לתרום לפיתוח מוצרים חדשים, גם תרופות. נניח בתחום האינסולין, אפשר במקביל להזריק את התרופה, למדוד את התוצאה ולתקן את המינון להזרקה הבאה".

אלון: "אבל לא כל מה שהוא בריאות דיגיטלית יכול להיחשב למכשור רפואי. מכשור רפואי, גם אם יש בו תוכנה, גם אם יש בו מידע, הוא מוצר שצריך להתאים לצינור מסוים בגוף, לגודל מסוים, לרמת סטריליות מסוימת. תחום המכשור הרפואי צריך את התקציב שלו ולא ניתן סתם לגדל את תחום הבריאות הדיגיטלית על חשבונו. יש מוצרי בריאות דיגיטלית שמשפרים את מצב החולים, אבל לא כולם, וצריך להיזהר לאן הולך הכסף הממשלתי ושל הקרנות".

דר: "הבעיה הגדולה של מוצרי הבריאות הדיגיטלית שמכוונים יותר למניעה ולשיפור איכות החיים עבור בריאים ולא לריפוי היא שלא ברור מי ישווק אותם".

אלון: "אין בכלל ספק שצריך לאסוף מידע ולנתח אותו, כי הרופאים עומדים היום מול שפע המידע ואין להם מושג מה לעשות איתו. עם זאת, העובדה שאספת מידע, אין פירושה בהכרח שאפשר לשפר תהליך קליני".

כאשר חברה מציגה אלגוריתם לניתוח דאטה, עד כמה הוא ייחודי ומגן מתחרות על אותה משבצת בדיוק?

אלון: "לא כל חברות ניתוח המידע נולדו שוות. יש הבדלים גדולים באיכות המידע שעל בסיסו נבנה ותוקף האלגוריתם, יש הבדל באיכות האלגוריתמיקאים ויש הבדל בהבנת המצב הקליני שעליו יש לתת מענה. גם כשכל אלה קיימים, לא תמיד יש אפשרות להשיג פטנט על התהליך".

אם יש דאטה איכותי, כל אלגוריתמיקאי סביר יכול להוציא מתוכו תשובות טובות, או רק יחידי סגולה?

דר: "לא. כל אלגוריתמיקאי מעולה יכול. למזלנו יש לנו בארץ מידע ייחודי וגם אלגוריתמיקאים מעולים. למשקיעים מומלץ להסתכל על צוות החברה - יש שכבר הוכיחו היתכנות בתחומים אחרים".

אלון: "כשעושים עיבוד ביג דאטה כמו שצריך, זה גם עולה לא מעט כסף, יחסית. צריך להשקיע בהשגת המידע וביצירת שיתופי פעולה, זה לא פשוט".

ומה הסיכון שהכספים יזרמו לחברות שלאו דווקא עושות זאת כמו שצריך, על חשבון חברות מוצלחות יותר?

אלון: "את אמרת".

דר: "בעקבות רכישת חברות רבות בישראל, מדטרוניק עכשיו הצטרפו גם לחממה. הם היום מתעניינים בבריאות דיגיטלית, בעיבוד תמונה וכמובן במידע הרפואי שיש בישראל. חברות רבות מגיעות לישראל עבור המידע הייחודי שיש כאן".

המידע הרפואי בישראל באמת ייחודי כפי שאומרים?

דר: "98% מהתושבים בארץ הם בעלי תיקים רפואיים דיגיטליים מלאים, ובחו"ל משמעותית פחות. במקרה של כללית, התיקים של הקופה מקושרים עם רוב התיקים של בית החולים. אולם בהדרגה אנחנו מאבדים את הייחוד. ככל שהמדינות האחרות ממחשבות את התיקים הרפואיים שלהן ומאחדות מידע הנמצא אצל גופים רפואיים שונים. עלינו לזוז מהר כדי שלא נאבד את היתרון היחסי. למשל, אם אנחנו רוצים להתחיל לנתח את הנתונים הקליניים יחד עם נתוני ההדמיה, צריך לפתוח את הדלת לחברות לעשות את זה".

ממחלות עיניים ועד ננו-רפואה - הנושאים החמים של כנס הביומד השנתי

כנס MIXiii-Biomed, שיתקיים באמצע מאי בתל-אביב, ייערך, כמו בשנה שעברה, ב-9 מסלולים שמסמנים את התחומים החמים:

■ אופתלמולוגיה (רפואת עיניים) ומחלות מטבוליות (מחלות לב וסוכרת): בעיני עורכי הכנס אלה הם תחומים מתפתחים ומלהיבים ופועלות בהם חברות ישראליות מסקרנות עם מוצרים יחסית בשלים.

■ נוירולוגיה (מוח) ואונקולוגיה (סרטן): אלה התחומים התוססים ביותר בתחום התרופות היום.

■ בריאות דיגיטלית: כפי שנכתב כאן בשבוע שעבר, בעקבות הדוח של PwC וסטארט-אפ ניישן, מדובר באחד התחומים הפעילים בישראל.

■ אבחון וטיפול מותאמים אישית, על בסיס סמנים ביולוגיים (ביומרקרים): המסלול הזה יעסוק בין היתר בנגישות לבדיקות ולטיפולים כאלה (האם יינתנו רק בבית החולים? בבית המרקחת? בבית?) ובהשלכות האתיות של אבחון מוקדם מאוד.

■ ננו-רפואה: זהו תחום חדש בכנס. "אני מאמינה בתחום הזה ובעיקר בשינוי שהוא עשוי להביא לתחום הולכת התרופות", אומרת אורה דר. "מוצרים רבים בתחום זה הם עדיין בשלב המחקר. לתחושתנו, יש פער בין השלב המחקרי לבין שלב הפיתוח, אולי יותר מאשר בתרופות הקלאסיות, ולכן חשוב מאוד לחבר את החוקרים והיזמים של החברות הצעירות בתחום הזה עם התעשייה, ובמיוחד החברות הבינלאומיות העוסקות בתחום".

■ טכנולוגיות חדשות לתכנון ניסויים קליניים, וקשר בין האקדמיה לתעשייה: "ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) מנסה, תחת ראש הרשות החדש ד"ר סקוט גוטליב, לקצר את הדרך של המוצרים אל השוק באמצעות הפחתת הפיקוח והצעת מגוון מסלולים מקוצרים", אומרת אלון. "ישנה חדשנות רבה בסוגי הניסוי שאפשר להציע לרשות, וגם מסלולים המאפשרים פיקוח כשהמוצר כבר בשוק.

"כך, אנחנו רואים שמוצרים פורצי דרך וחשובים מאוד לעולם הרפואי יכולים להגיע לניסוי קליני פיבוטלי (שיכול להיות הניסוי האחרון לפני שיווק) בתוך שנתיים-שלוש. אולי זה מה שידחוף את המטוטלת שוב לכיוון השקעה במכשור רפואי".

עוד כתבות

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

יגאל דמרי מתכנן להקפיץ את שכרם של אשתו ובנו במיליוני שקלים לשנה

חברת הבנייה שבשליטת דמרי מבקשת לאשר מדיניות תגמול חדשה ממנה ייהנו גם חלק מבני משפחתו, שתאפשר להם לקבל תגמול הוני בהיקף של עד 1.5 מיליון שקל בשנה כל אחד

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

משה מזרחי, מנכ''ל אינמוד וממייסדיה, עם מכשיר החברה / צילום: איל יצהר

"לפעמים אני תוהה אם היה נכון להנפיק": מדוע וול סטריט מענישה את כוכבת האסתטיקה מישראל

אינמוד מיקנעם ידעה לספק במשך שנים צמיחה מהירה בהכנסות ורווחיות פנומנלית, אך לאחרונה חתכה את התחזיות נוכח הריבית הגבוהה בארה"ב ועיכובים בייצור, ומחיר המניה נחתך בחצי ● המייסד משה מזרחי, שלאחרונה הוזז מתפקיד היו"ר, אומר כי "מי שאומר שהמלחמה לא משפיעה על עסקיו בחו"ל, משקר בעיקר לעצמו. הרופאים מקבלים מיילים 'החרימו את החברות הישראליות'"

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

חדרה. אין מספיק אוטובוסים / צילום: Shutterstock, Mapic Aerials

בגלל מאבק על כביש בחדרה: במשרד התחבורה מאיימים לבטל נת"צים בכל הארץ

בעקבות סכסוך בין משרד התחבורה למשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה מאיים לבטל נת"צים ברחבי הארץ ● הסיבה: משרד האוצר לא אישר חתימה על הסכם עם עיריית חדרה לחידוש רחובות והקמת נתיבי העדפה ● גורם הבקי בפרטים: "חוסכים שקל לשקל למלחמה ואז מביאים הסכם בזיוני"

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

המדינה המפתיעה שבמו"מ מתקדם לרכישת מערכת הגנה אווירית מרפאל

קניה שמזהה צורך עולה וגובר למערכות הגנה אווירית - פנתה לישראל שידועה בעולם בתור המדינה בעלת מערך ההגנה האווירית הטוב מכל ● העסקה, אם תושלם, תהווה שינוי מגמה מעניין מבחינת רפאל, שפילוח המכירות שלה ל־2023 מצביע כי יבשת אפריקה היוותה רק 1% ממנו

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

ליאור וקס, מנכ''ל אינפיניטי ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

"יעמדו בתור לקנות את הטילים שלנו": מנהל ההשקעות שמסמן את התחום המבטיח

ליאור וקס מאינפיניטי מעריך שהתנודתיות בשווקים תימשך, וכדי להתמודד איתה יש לשים דגש בתיק על "פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, עם אקטיביות" ● הוא נלהב ממהפכת ה-AI, מעריך שמניית אנבידיה עדיין מעניינת וטוען כי "המחירים בת"א אטרקטיביים, אבל הסיפור בעייתי"

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית