ישראל 2048
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן / צילום: יוסי זמיר

מבקר המדינה בודק היערכות המדינה לשוק העבודה העתידי

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן / צילום: יוסי זמיר
ל"גלובס" נודע כי אנשי מבקר המדינה בוחנים את הנושא ● הבדיקה נעשית בשני אפיקים: משרד החינוך, שאחראי על הכשרה של ילדים ובני נוער; ומשרד העבודה, שאחראי בין השאר על הכשרות מבוגרים
23.09.2021 | עמרי זרחוביץ'

האם המדינה נערכת לשוק העבודה העתידי ולכניסה של טכנולוגיות שישפיעו על מקצועות רבים? שאלה זאת נבחנת על-ידי מבקר המדינה בימים אלה. 

ל"גלובס" נודע, כי אנשי מבקר המדינה עורכים בשבועות האחרונים פגישות עם גופים רלוונטיים, ובוחנים את הנושא. הבדיקה נעשית בשני אפיקים לפחות - של משרד החינוך, כלומר הכשרה של ילדים ובני נוער; ומשרד העבודה, שאחראי בין השאר על הכשרות מבוגרים. מבקר המדינה אישר שמתקיימת בדיקה כזאת.

מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן, שימש לפני כן כמנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג). לא מן הנמנע כי המל"ג, שאחראית על המערכת האקדמית בישראל, תהיה אחד מהגופים שייבחנו במהלך העבודה על הדוח.

שוק העבודה העתידי והשלכותיו היה הנושא של שתי ועדות שונות, אחת ממשלתית ואחת פרטית, שגם שיתפו ביניהן פעולה. בראשות הוועדה הממשלתית עמד פרופ' צבי אקשטיין, והיא הוקמה במהלך 2017 על-ידי שר הרווחה והעבודה לשעבר, חיים כץ. הוועדה כוללת נציגים של משרדי ממשלה שונים, חוקרים, וגורמים מהמגזר השלישי.


עם זאת, הוועדה אינה בין-משרדית, וההמלצות שגיבשה הן רק כאלה שבסמכות משרד העבודה. כמו כן, מרשימת החברים בוועדה, כפי שמופיעה באתר האינטרנט שלה, נעדר נציג משרד החינוך - אחד המשרדים הכי רלוונטיים לתהליך.

ועדה נוספת היא של המכון הישראלי לדמוקרטיה. כל הגופים שיושבים בוועדה הראשונה נכללים גם בוועדה השנייה, אך אליהם מצטרפים גם נציגים של הרשות לחדשנות, המשרד לשוויון חברתי, מכוני מחקר, עמותות, אוניברסיטאות ומכללות ועוד. לוועדה השנייה אין סמכויות כלל, מכיוון שהיא פרי יוזמה של חברה פרטית. 


כתבות נוספות:
הפתרונות שיסייעו “לצוד” ולהכשיר  את עובדי העתיד/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

הפתרונות שיסייעו "לצוד" ולהכשיר את עובדי העתיד

עמרי זרחוביץ'

כיצד יתמודדו חברות עם השלכות האוטומציה שלהן? / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

אחריות תאגידית 2.0: כיצד יתמודדו החברות עם היום שבו הרובוטים יהיו מוכנים להחליף את העובדים?

עמרי זרחוביץ'

הרשמו לניוזלטר ישראל 2048
נרשמת בהצלחה לניוזלטר