גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לאחר שאיבדה 96% משווייה: האם אוטונומו לקראת מיזוג?

לפי הערכות בשוק, חברת האוטוטק הישראלית נמצאת במגעים למיזוג עם המתחרה הבריטית Wejo, שכמוה החלה להיסחר אשתקד בוול סטריט באמצעות SPAC וחוותה ירידה חדה בשווייה ● המיזוג עשוי לתמחר את אוטונומו בשווי של כ-150 מיליון דולר, בעוד ששוויה בזמן המיזוג ל-SPAC עמד על 1.26 מיליארד דולר

בן וולקוב, מנכ''ל ומייסד אוטונומו / צילום: אוטונומו
בן וולקוב, מנכ''ל ומייסד אוטונומו / צילום: אוטונומו

האם שתיים מחברות האוטוטק שמוזגו בשנה שעברה לחברות SPAC, ואיבדו מאז את רוב שוויין, נמצאות בדרך למיזוג ביניהן? להערכת גורמים בשוק, אוטונומו  הישראלית נמצאת במגעים עם המתחרה הבריטית שלה Wejo, לקראת מיזוג אפשרי. מאוטונומו לא נתקבלה תגובה לידיעה.

מיזוג כזה, אם אכן יקרה, עשוי לתמחר את אוטונומו בשווי של כ-150 מיליון דולר, גבוה משמעותית משווייה הנוכחי שעומד על 55 מיליון דולר, אך נמוך ביחס לשווייה בעת המיזוג ל-SPAC בקיץ שעבר - 1.26 מיליארד דולר, המבטא ירידה של 96% במניה מאז המיזוג.

השווי התכווץ והמשקיעים הפסידו מעל 90%: הטרנד החם של 2021 מתפוגג | ניתוח
חברת השקעות סעודית הפכה לבעלת המניות הגדולה באוטונומו הישראלית 
קריסתן של מניות האוטוטק הישראליות שהגיעו לוול סטריט כמעט בלי הכנסות 

אוטונומו, בניהולו של המייסד בן וולקוב, פיתחה פלטפורמה וזירת מסחר לדאטה שנאסף מכלי רכב מחוברים. וויג'ו עוסקת באותו התחום, וכמו אוטונומו היא מוזגה לחברת SPAC, כששווי הפעילות שלה במיזוג היה 800 מיליון דולר, לעומת שווי נוכחי של 97 מיליון דולר. בוויג'ו השקיעה לפני הפיכתה לחברה ציבורית חברת הרכב גנ'רל מוטורס, ויש לה שיתופי פעולה איתה ועם חברות נוספות, כגון מיקרוסופט, פלנטיר ורנו.

 

יפנו יחד לשוק של 61 מיליארד דולר

גורמים בשוק מעריכים כי מיזוג בין אוטונומו לוויג'ו יוכל לייצר חברה עם מאזן חזק יותר והיקף שוק נרחב יותר, ושיחד הן יפנו לשוק שצפוי להגיע ב-2030 לכ-61 מיליארד דולר; כמו כן ציינו כי לשתי החברות יש בסיסי לקוחות משלימים, והמיזוג יסייע בהפחתת עלויות.

בין אמצע 2020 לתחילת 2021 בלט בוול סטריט טרנד ה-SPAC - חברות ללא פעילות שגייסו כסף מהמשקיעים במטרה למצוא יעד לרכישה תוך פרק זמן מוקצב מראש. החברות גייסו סכומי כסף גדולים ואיתם מיזגו חברות, שחלקן התגלו בדיעבד כבוסריות מדי לשוק הציבורי.

באותה תקופה השוק קיבל בברכה ובשוויים נדיבים גם חברות טכנולוגיה לא רווחיות, אך עם צפי לצמיחה מהירה בעתיד. הרבה מהחברות שהגיעו לשוק בוול סטריט בדרך של מיזוג ל-SPAC היו חברות ללא רווח, ועם הכנסות צנועות מאוד.

שתי החברות עדיין נמצאות בראשית הדרך. וויג'ו הייתה אמורה לפרסם את דוחות הרבעון השלישי, אך דחתה את פרסומם, ואילו אוטונומו פרסמה השבוע את הדוחות הכספיים.

אוטונומו רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 2 מיליון דולר, לעומת 161 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומתחילת השנה הכנסותיה הסתכמו ב-4.9 מיליון דולר, לעומת 657 אלף דולר בלבד בתקופה המקבילה.

במקביל לגידול בהכנסות, גם ההפסד התפעולי של אוטונומו צמח, והסתכם ב-37 מיליון דולר ברבעון וב-116 מיליון דולר בחודשים ינואר-ספטמבר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד התפעולי הגיע ברבעון השלישי לרמה של 13.4 מיליון דולר, ומתחילת השנה הוא הסתכם ב-41.6 מיליון דולר, וגם כאן בשני המקרים מדובר בהעמקת ההפסדים ביחס לתקופות המקבילות בשנת 2021.

עם פרסום הדוחות אמר וולקוב: "הרבעון השלישי משקף התקדמות משמעותית ויציבה בעסקי הליבה שלנו, ציי רכב וביטוח". הוא הוסיף שמספר הלקוחות המשתמשים בפלטפורמה של אוטונומו גדל, והחברה ממשיכה לראות מומנטום במכירות, הזמנות, צבר ההזמנות והכנסות חוזרות.

לפי התחזית שפרסמה אוטונומו לקראת המיזוג ל-SPAC, היא הייתה אמורה להציג הכנסות של 22 מיליון דולר ב-2022 - נתון שנראה כעת רחוק מהתוצאות בפועל מתחילת השנה - וב-2025 הכנסותיה היו צפויות להסתכם ב-574 מיליון דולר.

וויג'ו רשמה במחצית הראשונה של 2022 הכנסות שהסתכמו ב-2.1 מיליון דולר ובשורה התחתונה היא רשמה הפסד של 95.7 מיליון דולר.

במסגרת המיזוג שלה ל-SPAC אוטונומו גייסה סכום של 255 מיליון דולר ומאז הספיקה להשתמש בחלק מהכסף לרכישת שתי חברות - Neura מישראל ו-The Floow מבריטניה. נוירה, שנרכשה ב-50 מיליון דולר, פיתחה טכנולוגיה שמספקת תובנות באמצעות בינה מלאכותית עבור מתכנני ערים חכמות ומפעילי שירותי תחבורה ציבורית, ו-The Floow מספקת פתרונות לחברות ביטוח רכב, וסכום הרכישה שלה נע בין 31 ל-69 מיליון דולר, בכפוף לעמידה ביעדים.

כאמור, מניית אוטונומו ירדה ומחקה את רוב ערכה מאז שהחלה להיסחר, אם כי בחודש האחרון מגמת המסחר בה הייתה חיובית והיא עלתה ב-70% מהשפל שאליו הגיעה באמצע אוקטובר.

לפני מספר חודשים נודע שחברת השקעות מערב הסעודית הפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר באוטונומו, עם החזקה של למעלה מ-20% מהחברה: Mithaq Capital הגדילה את החזקתה בחברה בחודשים פברואר-מרץ במחירי מניה של 75 סנט עד 1.3 דולר, לעומת המחיר הנוכחי שהוא 39 סנט.

אוטונומו קיבלה לאחרונה מכתב התראה מהנהלת נאסד"ק שלפיו היא אינה עומדת ברף הנדרש להמשך מסחר בשל מחיר מניה שנמוך מדולר אחד. לחברה ניתנה תקופה בת 180 יום לעמוד שוב בתנאי הסף כדי לא להימחק מהמסחר בנאסד"ק.

עוד כתבות

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהימה את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"