גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרווח של מיטרוניקס צנח ב-55%, והחברה מחקה שווי של מיליארד שקל ביום אחד

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות הציגה דוחות כספיים חלשים ומנייתה צוללת בכ-24% ●  מעבר לרווח הנקי שנחתך ב-55%, גם צבר ההזמנות התכווץ והתחזית להמשך ירדה ● החברה איבדה משוויה מעל 6 מיליארד שקל מאז השיא שרשמה בסוף 2021

מוצר של חברת מיטרוניקס / צילום: שגיא מורן
מוצר של חברת מיטרוניקס / צילום: שגיא מורן

מיטרוניקס , יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות, שבשליטת קיבוץ יזרעאל, ממשיכה במומנטום השלילי שלה בשנים האחרונות. בסוף 2021 החברה דווקא נהנתה ממונטום חיובי לאור הזינוק בביקושים למוצריה במגיפת הקורונה, אז שווי השוק שלה עמד על יותר מ-9 מיליארד שקל.

סמדר ברבר-צדיק בדרך להתמנות ליו"ר פיבי 
ינהל טריליוני דולרים: האם המנכ"ל החדש יוביל מהפכה בוונגארד? 

אך מאז החברה מאכזבת את המשקיעים וכבר צללה ביותר מ-60% ונסחרת כיום לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל. היום היא ממשיכה לאבד עוד כ-30% לאחר שפרסמה דוחות כספיים חלשים ונראה כי החברה רחוקה מלהציג שיפור בתוצאות. בחברה ממשיכים להסביר שהסיפור מאחורי התוצאות החלשות הוא הצטברות מלאים בשנת 2023 עקב הצטיידות יתר במהלך מגיפת הקורונה. במקביל, נראה כי גם הריבית הגבוהה בשווקים שבהם פועלת מיטרוניקס העיבה על הביקוש למוצרי החברה בקרב הצרכנים. 

הרווח הנקי צלל בכ-55%

הדוחות שהציגה מיטרוניקס ברבעון הראשון של 2024 אכזבו מכל בחינה כאשר הכנסות החברה הסתכמו בכ-456 מיליון שקל, ירידה של 13% לעומת השנה שעברה. במקביל, הרווח הגולמי צלל ב-26% לסכום של 177 מיליון שקל וגם שיעור הרווחיות הגולמית נפגע וירד ל-38.9% לעומת כ-46% ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי כבר התרסק ב-48% לסכום של 60 מיליון שקל והרווח הנקי צלל גם הוא ב-55% והסתכם ב-39.7 מיליון שקל, כאשר שיעור הרווחיות הנקיה עמד על 8.7% בלבד לעומת כמעט 17% ברבעון המקביל. לשם השוואה, לפני כשנתיים, החברה כבר הרוויחה 115 מיליון שקל ברבעון אחד.

אבל הצרות לא מסתיימות כאן. מיטרוניקס מדווחת כי צבר ההזמנות שלה ממשיך להתכווץ. לאחר שנפל ב-48% בשנת 2023 הוא המשיך לרדת גם ברבעון הראשון בשיעור דומה ועמד בחודש מרץ האחרון על 192.5 מיליון שקל בלבד, לעומת 364.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, צבר ההזמנות עדיין גבוה משנת 2019, התקופה שלפני מגיפת הקורונה, אך נראה שזה לא שכנע את המשקיעים. 

במבט קדימה, במיטרוניקס לא צופים בינתיים התאוששות והחברה נאלצת להוריד משמעותית את התחזיות שפרסמה רק לפני חודשיים. מיטרוניקס צופה כעת "שינוי בהיקף הכנסות בטווח של מינוס 2% עד פלוס 4% ועדכון הרווחיות הגולמית לטווח של 40%-41%". מדובר בירידה משמעותית כאמור לעומת התחזית שפרסמה החברה בדוחות לשנת 2023, אז צפתה החברה עלייה של 4% עד 8% בהכנסות ושמירה על הרווחיות הגולמית עם שיפור ברווחיות התפעולית.

נזכיר כי בדוחות השנתיים החברה ניסתה להמשיך ולהציג תחזית אופטימית להמשך וציינה כי היא שואפת להגיע להכנסות של 3.2 עד 3.6 מיליארד שקל בשנת 2028 ורווחיות תפעולית של 14% עד 18%.

עוד כתבות

ברודקום. הציגה תוצאות מרשימות לרבעון / צילום: Shutterstock, Michael Vi

הפתיעה את השוק: מניית השבבים שמזנקת היום בוול סטריט

ענקית השבבים ברודקום סיימה רבעון מוצלח כשרבע מהכנסות החברה הגיעו מתחום הבינה המלאכותית ● בחברה סיפקו תחזית חיובית גם לעתיד ומנייתה מזנקת במסחר המוקדם ● בדומה לאנבידיה, גם בברודקום הכריזו על פיצול מניות

כיכר המדינה. לב אזור הביקוש / צילום: באדיבות י.ח דמרי

כיכר המדינה בת"א עובר מתיחת פנים. כמה יעלו הדירות החדשות?

באיזור כיכר המדינה ניתנו בחמש השנים האחרונות 199 היתרים להתחדשות עירונית ● אייל כ"ץ, בעלי חברת תיווך: "יש התאוששות בשוק בעיקר בפרויקטים חדשים והרבה לקוחות מחפשים לשלם 10% עכשיו ו־90% בסוף, ולהוציא שלל הטבות מהיזמים"

''השיבה הביתה היא הדבר הקשה''. חיילי מילואים בשטח כינוס / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

שיקום נפשי בשטח ושינוי תפיסת הקב"ן: כך צה"ל מתמודד עם טראומות המלחמה

צה"ל יצא למהפכה בטיפול הנפשי - עם קב"נים שנכנסים לשטח הלחימה לצד מרכזי שיקום עורפיים ● ראש ענף חוסן נפשי סא"ל נטע לי צליכובר, מספרת על האתגר בחזרת הלוחמים הביתה: "הדריכות נשארת" ● כעת צה"ל נערך למעבר ללחימה בצפון: "הבדלים רגשיים רבים"

בניין בית הדין הארצי לעבודה / צילום: רפי קוץ

15 שופטים חדשים מונו לבתי הדין לעבודה. הרשימה המלאה

הוועדה טרם מינתה שופטים לבתי המשפט בירושלים - למחוזי ולשלום, וזאת עקב מחלוקת והיעדר הסכמה על זהות השופטים שימונו

סלט עגבניות של לה בוסתן / צילום: אלי אלחלל

עגלת הקפה בחורשה שמגישה סלט בוראטה עסיסי ומאפין פירות יער מושחת

עגלה שמציעה כריכי פרעצל נהדרים, אשת הייטק שהפכה לצורפת לאחר שחלתה, ויצרני שמן זית שחוו שנה קשה ● ביקור בחבל מודיעין נתן לנו קצת תקווה

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכר דו משפחתי בשטח של 160 מ"ר באלפי מנשה?

הבית נמצא על מגרש בשטח של 250 מ"ר וכולל חמישה חדרים בשני מפלסים ונמכר ב־2.5 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

האינפלציה במאי הפתיעה לחיוב / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מפתיעה לטובה: קצב שנתי של 2.8% במאי; מחירי הדירות ממשיכים לזנק

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.2%, מתחת לתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה של כ-0.5% ● גם בקצב שנתי המדד הפתיע לחיוב את צפי הכלכלנים שציפו כי יעבור את הרף העליון של יעד יציבות המחירים של בנק ישראל ● למרות הנתונים המעודדים, מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס, מדגיש: "להערכתנו, הסיכונים לתחזית האינפלציה מוטים כלפי מעלה"

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

שמונה לוחמי הנדסה נפלו בפיצוץ כלי רכב משוריין בדרום הרצועה

שמונת החיילים נספו לאחר שהכלי ההנדסי בו שהו נפגע ממטען חבלה והתלקח ● אחד החיילים שנפלו הוא סרן ווסים מחמוד, סמ"פ בחטיבה 401 ● הפגנות ברחבי הארץ למען השבת החטופים ולהקדמת הבחירות, איילון נחסם לתנועה ● דיווח: ארה"ב ממתינה לסיום הפעילות הישראלית ברפיח, כדי לקדם עסקת חטופים ● עדכונים בולטים

בני לנדא / צילום: Miguel Gutierrez

"בלי כסף של אף אחד": הצצה לבונקר הסודי של בני לנדא

16 שנה אחרי שהוקמה, מכירות חברת הדפוס של בני לנדא הגיעו בשנה האחרונה להיקף של 100 מיליון דולר, ואם שואלים אותו פוטנציאל השוק שלה עומד על 35 מיליארד ● וזה רק טיפה בים בממלכה של היזם הסדרתי ● כעת הוא חושף טפח מהאימפריה שבנה, מסביר מה מפריע לו במשקיע הישראלי ובטוח שהאיום האמיתי לא נמצא באיראן: "אם הכלכלה שלנו תקרוס, גם ההגנה תקרוס"

שופט העליון יוסף אלרון / צילום: שלומי יוסף

לוין הציע למנות את יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון ונתקל בהתנגדות עזה

הצעתו של שר המשפטים - למנות את השופט יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון למשך שנה - נתקלה בהתנגדות השופטים, חברי לשכת עורכי הדין וח"כ קארין אלהרר ● ראש לשכת עורכי הדין: "הצעה שערורייתית והמשך ההפיכה המשטרית - לא נקבל אף תוצאה מלבד בחירתו של השופט יצחק עמית בהתאם לשיטת הסניוריטי הנהוגה"

גילברט ורוזנטל מראיינים את מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. תהליך יצירת פרק אורך שישה שבועות / צילום: מתוך יוטיוב

כל האנשים החכמים ביותר בחדר מאזינים לאותו פודקאסט

שיחת עומק של שעות ארוכות על חברה אחת היא לא מתכון ברור לרייטינג מסחרר ● אבל כשבן גילברט ודיוויד רוזנטל צוללים לסיפורים האפיים של החברות המצליחות ביותר, המנהלים הבכירים בעולם מאזינים ● כך הפכה Acquired לתוכנית האהובה על עולם העסקים, ומכניסה ליוצריה מיליוני דולרים

נחתים אמריקאים בתרגיל. התאמנו בסביבת טייוואן לפחות שנה / צילום: Reuters, EyePress News

חיל הנחתים האמריקאי כבר התחיל להתכונן למלחמה שתפתח סין

חיילי הנחתים של ארה"ב מוטסים במסגרת תרגילים צבאיים למקומות מרוחקים שמהם הם עשויים יום אחד להילחם בסין ● הכוחות לומדים איך לעכב את הסינים כדי לקנות זמן לתגבורת אמריקאית, לומדים איך לתקשר ביניהם ולהישאר מוסווים ויודעים איך ליצור הסחה: "כל חיישן שסין מגייסת כדי לחפש כוח של חיל הנחתים, הוא חיישן שלא מחפש מטרה אחרת" ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר מיכל יערי / צילום: תומר אפלבאום

החוקרת שבטוחה: זה המסר שישראל חייבת להעביר למדינות ערב

שיחה עם ד"ר מיכל יערי, חוקרת מדינות המפרץ הערביות ● על השינוי שמבקש בן סלמאן לחולל בסעודיה והיחסים המורכבים עם ישראל ביום שאחרי 7 באוקטובר • האזינו

צילום: Shutterstock

הקרימינולוג שעשה מהפכה בעבודת השיטור בעולם יודע מה הטעות של בן גביר בטיפול במפגינים

פרופ' דוד וייסבורד גילה ששיטור אפקטיבי מתבסס על מיפוי גיאוגרפי של "נקודות חמות" בערים ● מחקריו כבר זיכו אותו בהכרה בינלאומית ובפרס ישראל, ובימים אלה הוא מצטרף כחבר באקדמיה הלאומית למדעים ● בראיון לגלובס, הוא מסביר מה צריך לעשות כדי להגביר את האמון בין תושבים באזורי פשיעה לשוטרים ואיזו טעות עושה השר לביטחון פנים בטיפול בהפגנות

השבוע בעולם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Sutturstock, AP- Geert Vanden Wijngaert, Ludovic Marin

הימין הקיצוני חוגג את ״אירופה החדשה״ והדנים מוזהרים מפני ראמן

הימין הקיצוני מנצח בגדול באירופה ● רישי סונאק מנסה טריק ישן: הורדת מסים ● רוסיה מעצבנת את ארה"ב בחופי קובה ● יתושי דנגי מתאזרחים באירופה, ודנמרק אוסרת יבוא ראמן קוריאני בטענה להרעלה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

סיכום שווקים / צילומים: איל יצהר,AP, MATT MONFREDI, בן קלמר, איתי רפפורט, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

רשות ני"ע רוצה לשנות הגדרה אחת שתשפיע על כל עולם ההשקעות - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מנהל ההשקעות שמסביר למה שוק המניות הישראלי לא מתרומם ● שינוי שישפיע על אלפי מיליונרים: האם הרף להגדרת "משקיע מתוחכם" עומד לרדת ● איך יכול להיות ש-17 שנה חלפו מאז הונפקה חברה קיבוצית בבורסה ● וגם: האם טורניר היורו והאולימפיאדה יקפיצו את מניות מותגי הספורט?

הקשיים של זוגות ידועים בציבור בדרך להכרה / איור: גיל ג'יבלי

הקשיים המשפטיים של זוגות ידועים בציבור נערמים

פסיקות שניתנו לאחרונה מערערות על מצבם של הידועים בציבור, ולכל הפחות מציבות את זכויותיהם בסימן שאלה ● זוגות רבים נדרשים להוכיח את הסטטוס שלהם בפני רשויות כדי לקבל זכויות שנשואים מקבלים אוטומטית, כמו הנחה בארנונה, וכדי למצות אותן נתקלים בחומת ביורוקרטיה: "הכל תלוי בפקיד שנופלים עליו"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה היה השם שנקבע בצה"ל למבצע אנטבה?

מה משותף לציורים המעטרים את שטרות האירו, במה עוסקים אומני קינצוגי ביפן ומהי אוסטקהקה? ● הטריוויה השבועית

חיילי צה''ל בגבול הצפון משתמשים בטרבושה להצתת אש מעבר למכשול בגבול לבנון / צילום: צילום מסך מהרשתות החברתיות

המומחה שמסביר למה צה"ל משתמש בכלי מצור מימי הביניים

"לפעמים צריך לצאת מהקופסה, ושווה לזכור שיש צרכים מבצעיים ועקרונות לחימה שלא השתנו לאורך השנים" אומר ד"ר גיא שטיבל מאוני' ת"א על שימוש צה"ל בטרבושה בגבול לבנון ● למה שימש כלי המלחמה בעבר, ומה ההבדל בינו לבין בליסטה?

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

נעילה מעורבת בוול סטריט; למרות הירידה - S&P 500 קרוב עדיין לשיא

הניקיי ננעל בעלייה של 0.2% ● הדאקס איבד 1.4% ● מחירי הנפט יורדים קלות ● בעלי המניות של טסלה אישרו מחדש את הטבת הענק למנכ"ל החברה אלון מאסק