X

שיתוף

סגירה

ענת שפרלינג

מייסדת-שותפה ומנכ”לית Toya

תחום: גיימינג ומדיה

גיוסים: 750 אלף דולר

היזמיות המובילות של 'ליידי גלובס' לשנת 2017 - ענת שפרלינג / צילום: ענבל מרמרי
אישי: 46 | נשואה ואם לשניים | תואר ראשון בקולנוע מאוניברסיטת ת"א, תואר שני במגדר מאוניברסיטת בר אילן

הפיתוח

"אנחנו יוצרות משחקים ומוצרים וירטואליים בהשראת סיפורי חיים של נשים פורצות דרך, ומציעות משחקיות מאתגרת לצד חשיפה למגוון רחב של מודלים לחיקוי. מיינקרפט הוא הפלטפורמה הראשונה שנייצר בעבורה משחקים. בחרנו להתחיל בה, משום שזה אחד המשחקים הפופולריים ביותר בעולם. המשחק הראשון שיצרנו נעשה בהשראת דיאן פוסי, חוקרת גורילות ברואנדה. במשחק אין שום דבר דידקטי - את נכנסת לתוך מפת הרפתקאות, עוברת בכל מיני דרכים ונחשפת לעבודתה".

הכנסות

"באוגוסט חתמנו על הסכם שהופך אותנו לאחד משותפי התוכן הראשונים של המרקטפלייס - מדי חודש נעלה את התוכן הייחודי שלנו למכירה בחנות המיינקראפט, שבבעלות מיקרוסופט. זו חנות חדשה שמיועדת רק למוצרי המשחק - במיינקראפט יש 120 מיליון משתמשים".

לוח זמנים

"את המימון של החברה קיבלנו בחודש מאי, חתמנו על הסכם עם מיקרוסופט באוגוסט, ומוצר ראשון הושק בתחילת אוקטובר. אנחנו בתהליך האצה ותמיכה אדיר, ויש לנו כאבי גדילה. ההזדמנות להיות הראשונים במרקטפלייס היא הישג שטויה נדרשת למנף מיידית, והמשמעות היא גיוס צוות ותהליך פיתוח מואץ בלוס אנג'לס ובסן פרנסיסקו".

עצות ליזמית צעירה

"חשוב להגיע למיטאפ - זירה מעולה לפגוש שותפים ושותפות פוטנציאליים. זו גם דרך מצוינת לברר עם עצמך את הדרך שאת רוצה לעשות. הרבה פעמים יש פער גדול בין הרעיון הראשוני שלך למה שיתפתח בסופו של דבר".

תובנה לחיים

"כשהתחלתי את פסטיבל סרטי הנשים ב–2004 ספגתי קיתונות של כעס, למה צריך את הפלטפורמה הזאת. הייתה התנגדות מאוד חזקה לרצון שלנו לשנות את הייצוג של נשים בתעשייה. העבודה בהתחלה הייתה מתוך התנגדות, היה קושי לגייס את הכסף ולרתום נשים. בסופו של דבר זה הפך להיות הצלחה, אבל למדתי על בשרי ועל נפשי את כוחה של ההתעקשות".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט כך נבנתה הרשימה