הקהילה העסקית על הפרויקט
רפי מרגליות / צילום: כפיר זיו

רפי מרגליות

מנכ"ל מרכז הפיתוח של Micro Focus בישראל

רפי מרגליות / צילום: כפיר זיו
44, ת"א, בזוגיות + 3

"יותר פשוט להיות הומו בישראל"

"זה תמיד אתגר לצאת מהארון, לא משנה באיזה פורום ובאיזו דרגה אתה. וגם כשאתה מחוץ לארון, אתה תמיד יכול למצוא את עצמך במצב שאנשים יניחו שאתה סטרייט.

"עם זאת, לאורך כל הקריירה שלי מעולם לא נתקלתי בבעיה כשיצאתי מהארון, לא בישראל ובטח שלא בקליפורניה, וגם לא בפגישות עם לקוחות בכל העולם.

"בזווית ההומואית, כשהתחלתי לעבוד בחברת במרקורי, מהר מאוד הייתי מאוד בחוץ ובן הזוג שלי היה מגיע לאירועים שערכה החברה.

"מבחינה מקצועית, בערך מאז שסיימתי את לימודי, עבדתי באותו מקום עבודה, שהתגלגל להיות ארבע חברות שונות. הצטרפתי למרקורי לתפקיד פיתוח, ואז עשיתי תפקידי ניהול מוצר בקליפורניה במשך שש שנים. עברתי לשם עם בן זוגי, ושם עשינו את שלושת ילדינו.

"כשחזרתי מארה"ב לנהל את מרכז הפיתוח, הייתי צריך להראות מצגת לעובדים, וכדי שלא יהיו שמועות, את המצגת פתחתי בשקופית אישית עם תמונות של המשפחה שלי. אחרי שנים שהייתי שם מחוץ לארון והכל היה ברור, ראיתי שעובד אצלנו בקומה תלה את דגל הגאווה על הקיוביקל שלו. תמיד קינאתי בו שהיה לו את האומץ ובסופו של דבר הדפסתי את דגל הגאווה ותליתי אותו גם במשרד שלי.

"גם בבית אנחנו תולים דגל כדי שהילדים ידעו שהם לא צריכים להתבייש מזה שיש להם שני אבות, והם באמת מאוד מבסוטים שאנחנו משפחה של חמישה בנים. כשעוד חיינו בקליפורניה, הם היו משחקים ורצים קצת קדימה ולפעמים גם נופלים. כשזרים שאלו אותם 'איפה אמא שלכם?', הם לא ידעו מה לענות. אמרנו להם, תענו "אין לי אמא, יש לי שני אבות", וראינו שהם מקבלים מהסביבה רק תגובות חיוביות, כי כשילד אומר דבר כזה זה מעורר תגובה טובה.

"החיים בארה"ב לימדו אותנו נורא להעריך את ישראל. מצד אחד, אין בישראל הפרדה בין דת למדינה. אבל מצד שני, באמריקה כל הפוליטיקה היא סביב חדר המיטות וכך היא הרבה יותר שמרנית. להיות הומו בישראל מכל בחינה שלא תהיה זה הרבה יותר פשוט.

"כמנהל בהייטק, אני הרבה יותר מודע למיעוטים. אני חושב שזה חשוב כי מצוקת העובדים בהייטק מעלה מאוד את מחיר העובדים בהייטק ומקשה על חברות וסטארט־אפים לגייס עובדים.

"בתוך Micro Focus יש לנו קבוצות עבודה לתמיכה בכל מיני מגזרים ברחבי העולם, ואני מרכז את הפעילות הגאה בכל החברה. בקבוצות, אנחנו מנסים לעודד גיוון ולקדם את הקהילה בארגון. אני גם מנסה מעל כל במה לספר שאני הומו ושיש לי משפחה, כדי לעזור לאותם מתלבטים בקהל לצאת מהארון.

"עצם הדוגמה האישית שלי מראה שמנהלים בעמדות בכירות בישראל יכולים לצאת מהארון, בלי שזה יפגע להם בקריירה וביחסי העבודה.

"בסופו של דבר, חוויה אישית של בן אדם היא שלו בלבד, אבל ברגע שאתה משקיע בהסתרה, אז ההפסד מהאנרגיה שאתה משקיע בלשקר ולהחביא, הוא תמיד יהיה יותר גדול ממה שתצטרך להשקיע בלהתמודד עם יציאה מהארון".

יסמין יבלונקו

הקהילה העסקית | כל הזכויות שמורות לגלובס 2018