הקהילה העסקית על הפרויקט
אפרת ניסימוב / צילום: כפיר זיו

אפרת ניסימוב

אחראית על שיווק מוצר וקשרי לקוחות בנייס

אפרת ניסימוב / צילום: כפיר זיו
43, ת"א, בזוגיות + ילד

"אמרו לי, 'אנחנו לא מסדרים אשרת עבודה לבת זוג כמו שלך'"

"היו לא מעט מקרים שעברתי במסדרון ושמעתי מישהו מקלל 'היי, יא הומו'", אומרת אפרת ניסימוב מנייס. "בגלל העבודה ההתנדבותית שלי בחוש"ן (ארגון החינוך של הקהילה הגאה) אני ישר לוקחת אותו הצידה ומדברת על זה שזו לא קללה".

"ויש גם את הדברים הגדולים יותר, אפליה של ממש. עבדתי בעבר בחברה שבה הציעו לי תפקיד שכלל רילוקיישן בניו יורק. ואז, ממש כשהיינו במעמד חתימת החוזה, ראיתי שבת הזוג שלי לא נכללת בחוזה - למרות שבכל תפקידי הרילוקיישן האחרים בנות הזוג נכללו בו. כששאלתי אמרו לי 'את מקרה חריג. אנחנו לא מסדרים אשרת עבודה לבת זוג כמו שלך יש. אם היה לך בן זוג היינו מסדרים לו'. מאוד נפגעתי והתפטרתי. זה היה לפני הרבה זמן ולא היה לי את האמצעים או את הכוח לתבוע, אבל אני חושבת שאם זה היה קורה לי היום לא הייתי חושבת בכלל פעמיים".

ניסימוב מעולם לא הסתירה את נטיותיה המיניות מסביבתה או מעמיתיה לעבודה. "אני מכירה הרבה הומואים ולסביות שבכל מקום אחר נמצאים מחוץ לארון, אבל בעבודה הם לא רוצים לצאת מהארון. לא בא להם שידברו עליהם. אצל הצעירים זה נהיה יותר ויותר נון–אישיו. אבל אצל המבוגרים יותר זו עדיין בעיה. גם קשה להם לצאת מהארון בגיל מבוגר".

כיום, היא אומרת, קשה לומר שיש קושי אינהרנטי להיות להט"ב בתחום ההייטק, מכיוון שיש הבדלים ניכרים בין חברות שונות ותפקידים שונים. "הייטק זו הגדרה מאוד רחבה ויש בתחום הרבה מאוד חברות. בחלק מהן נתקלתי בגישה מאוד תומכת ובחברות אחרות זה משהו שקשה להן מאוד לבלוע". עם זאת, ניסימוב אומרת שבכל מקום קיים קושי רב מעצם היותך אישה בתחום. "כשאני יושבת בישיבות הנהלה למשל זו אני ועוד עשרה גברים ואותו הדבר גם בהרבה פורומים אחרים".

שחר סמוחה

הקהילה העסקית | כל הזכויות שמורות לגלובס 2018