הקהילה העסקית על הפרויקט
אלעד ברינדט שביט / צילום: כפיר זיו

אלעד ברינדט שביט

סמנכ"ל לקוחות בפייסבוק ישראל

אלעד ברינדט שביט / צילום: כפיר זיו
38, ת"א, נשוי + 3

"הלוואי שלכולם יהיו הטבות כמו ללהט"בים בהייטק"

"אתה עושה רילוקיישן עם עוד מישהו?".

"כן, עם בן הזוג שלי".

"אוקיי. אני מכינה לך את החבילה ושולחת לאישור".

"ככה, באופן משעמם כמעט, סיפרתי למנהלת הגיוס שהביאה אותי לפייסבוק שאני הומו. זה כמובן לא הזיז לה, והיא היתה הרבה יותר לחוצה שאני אתחיל בנובמבר לפני הכריסמס. מאז עברו כמה שנים, כמה קידומים ושלושה ילדים. ועדיין לא הצלחתי לזעזע אף אחד בפייסבוק או 'לצאת מהארון'.

"כן. אם אתה שלם עם עצמך, ההייטק וחברות הטכנולוגיה הגדולות עושות לך את העבודה קלה מדי. אתה מוכשר? יופי. קבל גם ביטוח בריאות משלים לבן/בת הזוג. נדמה שבעולם תחרותי מדי, שבו אתה צריך להמציא את עצמך בכל פעם מחדש ולהתחרות על טובי המוחות, אין לאף אחד זמן או אפילו את הזכות לשפוט אנשים לפי הנטייה המינית. להפך, מילת הקסם שתשמעו מהמגייסים לחברות האלה, היא Diversity: יותר נשים, מיעוטים ולהט"בים.

"'התמזל מזלי', כתב טים קוק, מנכ"ל אפל, במכתב שנחשב ליציאה שלו מהארון,"לעבוד בחברה שאוהבת יצירתיות וחדשנות ויודעת שאימוץ שונות גורמת לשגשוג...'.

"ב–2013 חברות הייטק פעלו באופן פומבי לביטול ה–Defense of Marriage Act בטענה שהדבר לא צודק ויותר מזה, הוא מונע מהן להתייחס לכל העובדים שלהם כשווים, או לשכנע להט"בים לעשות רילוקיישן לארה"ב.

"במטה של פייסבוק במנלו פארק יש מסך מגע אינטראקטיבי ענקי שמתאר את הרגעים בהיסטוריה הקצרה של החברה. מתי הומצא כפתור הלייק, מתי נרכשה אינסטגרם, מתי פייסבוק חגגה מיליארד משתמשים. ויש שם עוד ציון דרך היסטורי: מתי פייסבוק השתתפה בפעם הראשונה במצעד הגאווה בסן פרנסיסקו.

"ההייטק הישראלי מעניק לעובדים הלהט"בים שלו זכויות והטבות שהלוואי ויהיו לכל אזרחי מדינת ישראל: הכרה מלאה של בן/בת הזוג לצרכנים פנסיוניים וביטוחים, הכרה מלאה במשפחה גאה, אירועי גאווה ותמיכה באירועי גאווה ואפילו סיוע כלכלי בתהליך הפונדקאית היקר. אבל ההייטק לא צריך לעמוד לבד בחזית הזאת. במקרה של זכויות לא צריך קוד ומפתחים, צריך מנהיגים עסקיים שיובילו את השינוי הזה.

"הייתי שמח לשמוע על הטבות שנותנות חברות ומותגים ישראליים מובילים לעובדים להט"בים. ויותר מזה, הייתי שמח אם הם יעשו את זה באור ולא בצל. כאמירה".

הקהילה העסקית | כל הזכויות שמורות לגלובס 2018