x

שיתוף הפרויקט

סגור
13

שרי אריסון

בעלת קבוצת אריסון

שרי אריסון / צילום: ורדי כהנא

60 | אם לארבעה | לימודים ב־Miami Dade College

60 | אם לארבעה | לימודים ב־Miami Dade College

נימוקים לבחירה

בעלת השליטה בבנק הפועלים ובמלח הארץ. השנה הובילה את מכירת שיכון ובינוי לאיש העסקים נתי סיידוף תמורת 1.1 מיליארד שקל, ונחקרה במשטרה בפרשת השוחד בחברה

יוצאת בחוץ | עירית אבישר, אביב לוי

שנת 2018 לא הייתה פשוטה לשרי אריסון. היא נפתחה בחקירה נגד אחזקה מרכזית שלה - חברת הנדל"ן שיכון ובינוי. במסגרת הפרשה נחקר החשד שהחברה נתנה שוחד לנציגי ממשל זרים בכדי לבצע מיזמי בנייה בקניה ובמדינות נוספות. שורה של בכירים בחברה, בעבר ובהווה, נעצרו ונחקרו, כולל אריסון עצמה, ונכון לכתיבת שורות אלה החקירה נמשכת.

בנוסף, הבינה אריסון כי קבוצתה הולכת ומתקרבת לרף ההגדרה בחוק הריכוזיות, מה שייאלץ אותה למכור את אחת מאחזקותיה המרכזיות: שיכון ובינוי או בנק הפועלים. על רקע זה, וגם על רקע החקירה, היא החליטה, בעסקה שגובשה תוך זמן קצר, למכור את חברת הנדל"ן לאיש העסקים נתי סיידוף, תמורת 1.1 מיליארד שקל, מחיר הנמוך משווי השוק של החברה בבורסה, מה שמעיד על רצונה העז להיפטר מהאחזקה.

אריסון גם ניסתה השנה להכניס שותפים זרים לגרעין השליטה בבנק הפועלים, בעסקה, שעל פי ההערכות, הייתה צפויה לייצר לה כ-2.4 מיליארד שקל, אולם בסופו של דבר המגעים התפוצצו. ההערכות הן כי היא תמשיך ותנסה לאתר גם משקיע שירכוש את אחזקותיה בבנק, כך שלא מן הנמנע כי תוך מספר שנים תצא מהשקעותיה בישראל, ותתמקד בהשקעות בחו"ל, הרחק מאור הזרקורים.

הצג עוד...
לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2019? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?