x

שיתוף הפרויקט

סגור
2

איילת שקד

שרת המשפטים

איילת שקד / צילום: איליה מלניקוב

41 | מצב משפחתי: נשואה ואם לשניים | השכלה: תואר B.Sc בהנדסת חשמל ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב

41 | מצב משפחתי: נשואה ואם לשניים | השכלה: תואר B.Sc בהנדסת חשמל ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב

נימוקים לבחירה

השרה הבכירה ביותר בממשלה, יו"ר ועדת השרים לחקיקה והאישה היחידה בקבינט המדיני–ביטחוני. השנה הוציאה לפועל את הרפורמה בדיני חדלות פירעון, וקידמה את חוק הלאום, מהלך שעורר ביקורת ציבורית עזה

המיועדת | חן מענית

איילת שקד משקיעה המון בתפקידה כשרת משפטים. מינוי עשרות שופטים בכל הערכאות השיפוטיות, קידום רפורמת ההליך ההוגן לחיזוק זכויות האדם של חשודים בפלילים, הקמת ועדה לצמצום הרשעות השווא בישראל, והוצאה לפועל של הרפורמה בדיני חדלות פירעון הם רק חלק מהמהלכים שקידמה השנה.

מצד שני, שקד נושאת בשותפות לאחריות לחוקים ההרסניים והאנטי–דמוקרטיים שהממשלה מקדמת בעת האחרונה. בראש החוקים הללו התיקון לחוק הפונדקאות שמפלה לרעה גברים הומוסקסואלים בכך שאינו מאפשר להם להביא לעולם ילד באמצעות פונדקאית, ו'חוק הלאום', שמפלה לרעה את האזרחים הלא יהודים, ושעורר, בין היתר, את מחאת הדרוזים נגד הממשלה.

אבל שקד היא מזמן כבר לא 'רק' שרת משפטים, או 'רק' חברת ממשלה, או עוד פוליטיקאית בכירה. באופן חצי רשמי היא כבר מסומנת להתמודדות על ראשות הממשלה. כדי שהנבואה הזאת תתממש, שקד כנראה תצטרך לחבור למפלגת לליכוד. בגיל 41 בלבד, שקד כבר הוכיחה שהשמים הם עבורה הגבול. עכשיו היא מכוונת עד לעננים.

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2019? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?