x

שיתוף הפרויקט

סגור
11

יפעת שוב

מייסדת-שותפה, Agrematch

יפעת שוב / צילום: ענבל מרמרי

תחום: טכנולוגיה חישובית בחקלאות / הפיתוח: אלגוריתם שמאתר ומזהה חומרים להגנת הצומח, שפועלים ביעילות נגד מזיקים ואינם מסכנים את האדם והסביבה / הקמה: 2017 / גיוס: כמיליון דולר / גיל: 40

תחום: טכנולוגיה חישובית בחקלאות / הפיתוח: אלגוריתם שמאתר ומזהה חומרים להגנת הצומח, שפועלים ביעילות נגד מזיקים ואינם מסכנים את האדם והסביבה / הקמה: 2017 / גיוס: כמיליון דולר / גיל: 40

להקים סטארט–אפ. "מאז שהייתי ילדה אהבתי לפרק ולהרכיב דברים. היה לי חשוב להבין איך דברים עובדים. תמיד היו לי המון רעיונות שאנשים לא תמיד הבינו, והיה לי ברור שיום אחד אעשה משהו עם אחד מהם. אחרי הרבה שנים שבהן עבדתי בחברת תרופות גדולה, הרגשתי שמשהו חסר לי ועשיתי תואר שני בביולוגיה חישובית. כשמרכז הפיתוח בו עבדתי נסגר, החלטתי להקים מיזם משלי יחד עם עוד שני שותפים. זה היה בגיל 37, ולהתחיל דרך חדשה מאפס כשיש לך משפחה וילדים זה לא עניין של מה בכך. אבל ידענו מאוד מהר מה הצרכים של השוק, כי הגענו מתוכו".

לנהל את הלחץ. "מיזם הוא חוויה מאוד אינטנסיבית, המעברים בין רגעים טובים לרגעים פחות טובים מאוד קיצוניים ומהירים. בהקשר הזה, יש יתרון לניסיון שנצבר ולבגרות. חשוב מאוד גם לדעת להתנתק, בשביל לנקות את הראש ולהתאוורר. אני מקפידה לבלות עם המשפחה והחברים, לטייל בטבע ולשחק פעמיים בשבוע בליגת הכדורשת ברעננה. יש לי גם זמנים של ניתוק מהטלפון כשאני בבית עם הילדים. זה טוב לפרספקטיבה ולמיזם, ולא רק כי הילדים צריכים את זה".

ללמוד מכישלון. "היה כנס שנבחרנו להרצות בו, והשקענו בזה הרבה זמן, אנרגיה וכסף. לקחנו יועץ ובנינו מצגת מאוד מושקעת, ובסוף הפידבק שקיבלנו היה שאנשים לא הבינו מה אנחנו עושים במיזם שלנו. במבט לאחור, הבנו שלא היינו מספיק פתוחים לקבל פידבק מהסביבה. כשאתה בתוך תהליך הרבה זמן, אתה הרבה פעמים מובן בעיקר לעצמך. למדנו שצריך לכוון את הדברים שלנו לאדם הממוצע, ולא למי שמבין בתחום".

להיות יזמית. "גיליתי שגם אם את מדענית ולא בא לך על זה, את צריכה לפתח מיומנויות שיווק. אני מסתכלת על הילדים שלי ורואה איך הם לאט לאט מפתחים את תחושת המסוגלות שלהם ליזום ולהוציא לפועל רעיונות, בעיניי זו יזמות - היכולת לקחת רעיון ולגרום לו לקרות".