בחסות
x

שיתוף

סגירה
חזרה לרשימת הסטארט-אפים

הסטארט-אפים המבטיחים של 2017 מציגים: אקזיט ענק וגיוסי הון

דור צח

השנה הנוכחית היא ה-13 ברציפות שבה עורך "גלובס" את דירוג הסטארט-אפים המבטיחים השנתי שלו. סטארט-אפים שזכו במקום הראשון בשנים עברו - כמו Gett בשנת 2014, Storedot ב-2015 ו-WalkMe ב-2016 - הספיקו להפוך מאז לכמה מהחברות הדומיננטיות והמשפיעות ביותר בהייטק הישראלי. גם בהתחשב ברקורד הזה, בדירוג של שנת 2017 נרשמה הצלחה יוצאת דופן, בדמות צמיחה משמעותית וגיוסי הון גדולים בקרב רבים מהסטארט-אפים שנבחרו. שוויין של כמה מהחברות שיוזכרו בכתבה זו מוערך כיום במאות רבות של מיליוני דולרים, ואף למעלה ממיליארד.

הסיפור הגדול של השנה נוגע דווקא לחברת Datorama, שפיתחה פלטפורמה המאפשרת לאנשי שיווק לקבל תובנות ממגוון מקורות אודות השפעת הקמפיינים שלהם על הכנסות החברה. ב-16 ביולי השנה, תשעה חודשים אחרי פרסום דירוג הסטארט-אפים 2017, הודיעה ענקית התוכנה הארגונית סיילספורס על רכישת דאטורמה, בסכום שהוערך ב-800-850 מיליון דולר - אקזיט ההייטק ה"קלאסי" הבולט של השנה.

נראה שמה שמשך את סיילספורס בדאטורמה היה קצב הצמיחה המזורז של הסטארט-אפ. "החברה גדלה בקצב משוגע כי הביזנס גדל בהתאם", אמר ל"גלובס" רן שריג, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, במסגרת הדירוג. "בסוף שנת 2015 היינו 80 איש, בסוף 2016 היינו 180 והיום אנחנו כמעט 300. גם המספר הזה ימשיך לצמוח".

כעת בוחנת סיילספורס כיצד לשלב את דאטורמה במסגרת ארגון הענק הגלובלי, כפי שסיפרה ל"גלובס" בחודש שעבר הילה לוי לויה, מנהלת פעילות סיילספורס בישראל. "אנחנו עכשיו בשלב האינטגרציה, ומאפשרים לחברה לעשות את הצעדים הראשונים בעולם של סיילספורס", אמרה לוי לויה, "מומחי השיווק שלנו יחליטו איך הם רוצים לארוז את המוצר שלהם".

"חווינו צמיחה מטורפת"

עם כל הכבוד לעסקת דאטורמה, גם ל-monday.com, זוכת הדירוג בשנה שעברה, אין במה להתבייש. ב-11 ביולי, חמישה ימים לפני אותו אקזיט, הודיעה החברה על גיוס בהיקף של 50 מיליון דולר, במקביל לקבלת קו אשראי אסטרטגי בהיקף של עשרות מיליוני דולרים מלאומיטק, זרוע ההשקעות של בנק לאומי. בנוסף היא פתחה משרד חדש בניו יורק.

מאנדיי, שפיתחה מערכת לניהול פרויקטים בארגונים, דיווחה באותו מועד כי לאורך השנה האחרונה הציגה עלייה של 300% בהכנסות. "חווינו צמיחה מטורפת, קפיצה מהיקף של כ-10 מיליון דולר ליותר מ-40 מיליון השנה, ואנחנו מצפים שנכפיל את הסכום הזה בשנה הבאה", אמר מנכ"ל החברה, רועי מן. כיום עובדת מאנדיי עם עשרות אלפי לקוחות ב-140 מדינות, ובהם מקדונלד'ס, קבוצת קרלסברג, אובר, WeWork וערוץ דיסקברי.

סגניתה של מאנדיי בדירוג השנה שעברה הייתה Minute Media, פלטפורמת תוכן לאוהדי ספורט. במאי האחרון היא הודיעה על גיוס צנוע יותר, של 17 מיליון דולר - אך בהובלת ענקית הבנקאות גולדמן סאקס. "ההתמקדות של החברה בטכנולוגיה, העצמת אוהדי ספורט ועידודם לייצר תכנים אותנטיים הם מרכיבים חדשניים בתחום", אמרו עליה בגולדמן במסגרת ההודעה על הגיוס. כעת מתמקדת החברה בהמשך התרחבותה הגלובלית: לצד מרכז הפיתוח בתל אביב מחזיקה החברה משרדים בניו יורק, לונדון, טוקיו, סינגפור, סאו פאולו, מנילה ועוד.

120 מיליון, ואז 165 מיליון

סטארט-אפ בולט במיוחד בנוף ההייטק הישראלי השנה היה Lemonade, שדורג במקום השלישי. החברה שהקימו שי וינינגר ודניאל שרייבר, אשר פיתחה פלטפורמת ביטוח מבוססת בינה מלאכותית, השלימה גיוס גדול במיוחד של 120 מיליון דולר - כשלושה שבועות לאחר פרסום הדירוג. את הגיוס הוביל תאגיד הענק היפני סופטבנק, מהכוחות המרכזיים בעולם השקעות הטכנולוגיה כיום. נראה שלמונייד הצליחה לבסס את עצמה בסצינת ההייטק הישראלי כמותג המזוהה ביותר עם ביטוח חכם, אף שהיא ממקדת מראשית דרכה את פעילותה בארה"ב - וכעת עומלת על התרחבות גלובלית.

חברת Dynamic Yield, שסיימה רביעית, גייסה באוגוסט 32 מיליון דולר. החברה, שפיתחה פלטפורמה אוטומטית למשווקים שמעוניינים להתאים את התוכן ללקוחות, זכתה הקיץ למחמאה מחברת המחקר גרטנר - שהכתירה אותה למובילה בתחום מנועי הפרסונליזציה.

מי שעוררה עניין רב אף יותר היא Jfrog, שהגיעה למקום החמישי בשנה שעברה וזכתה בתואר "חביבת הקהל" מגולשי "גלובס". באוקטובר רשמה החברה מנתניה, העוסקת בפיתוח טכנולוגיית עדכוני תוכנה, גיוס עתק של 165 מיליון דולר - בעיקר מקרנות אמריקאיות. על רקע הגיוס הודיעה החברה כי היא מתכננת להכפיל את מספר העובדים בשנה הקרובה, ובמסגרת זו לגייס 150 עובדים נוספים בישראל.

ומה לגבי שאר החברות בדירוג? Daytwo (מקום 7), המספקת המלצות תזונה מותאמות אישית באמצעות בחינת חיידקי המעי, חתמה באוגוסט על שיתוף פעולה עם כללית - ההסכם הראשון שלה עם מבטח בריאות גדול. בנוסף, כדורסלן ה-NBA עמרי כספי השקיע השנה בחברה סכום שלא נחשף.

חברת האבטחה לשרתים Guardicore (מקום 8) הודיעה בחודש שעבר כי בכוונתה להגדיל בקרוב לפי 2 את מצבת כוח האדם שלה - מ-120 עובדים ל-200. Otonomo (מקום 9) סומנה גם על ידי בלומברג כחברה מבטיחה, וכיכבה בכתבה מפברואר שכותרתה "הסטארט-אפ הישראלי אוטונומו קורא תיגר על גוגל במרוץ לעיבוד נתוני הרכב". החברה שנעלה את הדירוג בשנה שעברה, Feedvisor, עלתה לאחרונה לכותרות לאחר שניתחה את הרגלי הקנייה ב"פריים דיי" של אמזון.

חזרה לרשימת הסטארט-אפים

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס