מחליטים השראה
פאנל "איך בניתי עסק" / צילום: יוסי זמיר

"עסק זה מלחמה - יש מנצחים ויש מפסידים מי שמוכן לכך שייכנס"

פאנל "איך בניתי עסק" / צילום: יוסי זמיר
פאנל "איך בניתי עסק" בוועידת ישראל לעסקים אירח יזמים מצליחים שסיפרו על המציאות היומיומית, רגעי השיא והאתגרים הניצבים בפניהם
24.06.2019 | בהנחיית: ליאת רון, משתתפים: עינב אדיר ברר, שירה שחם, אלי באשר

בפאנל "איך בניתי עסק" בוועידת ישראל לעסקים של גלובס השתתפו שלושה יזמים מצליחים שהעניקו הצצה לעולמם ושוחחו על האתגרים, רגעי השיא והמשמעות של להיות בעלים של עסק עצמאי.

לשאלת המנחה, ליאת רון, איך פתאום מחליט אדם להפוך ליזם ורץ עם רעיון קדימה, ענה אלי באשר, בעלי רשת "באשר גבינות" כי לאחר הצבא, נחשף לתרבות הגבינות האירופית והחליט "לעשות לה עלייה". לדבריו, כשהחל את פעילותו בתחום, לא היה לו מושג למה הוא נכנס. "עסק זה מלחמה - יש מנצחים ויש מפסידים ומי שמוכן לכך שייכנס". הוא הוסיף כי האתגר הגדול שלו היה לחנך ישראלים לאכול גבינות מסריחות במחיר יקר ("נתתי לטעום המון וזה עבד").

שירה שחם, בעלי מאפיית "בר לחם", תיארה את המציאות היומיומית שלה: "בעלי הוא האופה, איש הקולינריה ואני המוכרת - אני עם הלקוחות, בניהול החנות, במשכורות. בעסק קטן אתה לא יכול להגיד שאתה עושה רק דבר אחד. בנוסף, אם רוצים להצליח, צריך להיות טובים לאנשים".


עינב אדיב ברר, מייסדת מותג חיתולי בייביסיטר ובעלי TLV מדיקל סנטר, אשר מאחוריה כבר אקזיט אחד, דיברה, בין השאר, על טיימינג כגורם מכריע להצלחה. "עד 2011 ייצאתי את המוצרים שלי לחו"ל - התנתקתי מישראל, ואז החלה המחאה החברתית, יוקר המחייה עלה לכותרות וחשבתי לעצמי: 'אני מנסה כבר תקופה להציע לרשתות השיווק חיתולים מוזלים ולא פותחים לי את הדלת'... עכשיו הזמן נכון ליזמות כזו, להראות שלא צריך לייבא מוצרים פשוטים כאלה מחו"ל. זה הרגע לחזור לעבוד בישראל. התחלתי להקים את המותג גם בארץ, הלכתי לרשתות שיווק והראשון שהרים את הכפפה היה רמי לוי והשאר היסטוריה, עד האקזיט".


כתבות נוספות:
דלית-רביב / צילום: יוסי-זמיר

"הבירוקרטיה הורגת את העסקים, הגיע זמן לעשות להם חיים קלים"

דלית רביב, מנהלת אגף בנקאות מסחרית, בנק הפועלים

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים/ צילום: איל יצהר

"ישראל צמחה בקצב מהיר מהממוצע, אולם יש מי נותר מאחור"

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים

הרשמו לניוזלטר ישראל 2048
נרשמת בהצלחה לניוזלטר