לגו / צילום: שאטרסטוק

מנכ"ל eBay ישראל מוטי אליאב בחר בלגו

לגו / צילום: שאטרסטוק
מוטי אליאב, מנכ"ל eBay ישראל, בחר במותג לגו, שאחרי 83 שנות פעילות עדיין מצליח לשמור על רלוונטיות בזכות החדשנות, האחריות התאגידית, והכי חשוב - השמירה על האיכות
23.07.2019 | מוטי אליאב

בסוף אפריל התפרסמה ברשתות ידיעה על אודות פשיטה של המשטרה הסינית על מפעל בדרום המדינה ומעצרם של ארבעה ממנהליו בחשד שזייפו את צעצוע ההרכבה הפופולרי לגו. יותר מ-630 אלף אבני משחק נתפסו והושמדו, מה שעורר אצלי את השאלה איך ייתכן שאחרי 83 שנות פעילות, מותג הצעצועים הוותיק, זה שגם ההורים שלנו היו משחקים בו על השטיח בסלון, נחשב עדיין לפופולרי בצורה בלתי רגילה. עד כמה? מספיק כדי לזייף, על פי הערכות, מיליוני קוביות.

השאלה אף גדולה יותר לאור העובדה שאנו חיים בעידן של משחקי מחשב, קונסולות משחק, פורטנייט, משחקי רשת ומציאות מדומה. עידן של טכנולוגיה חכמה שמתחדשת חדשות לבקרים. ובכל זאת, אותו משחק פשוט הצליח להישאר רלוונטי לאורך כל שנות פעילותו. המותג מצליח להמציא את עצמו בכל פעם מחדש בעיקר בזכות יצירתיות בבחירת העולמות והדמויות והחיבור לתרבות הפופולרית עם השקת הסרט לגו המעולה, שיצא ב-2014 וזכה להצלחה קופתית אדירה, ובהמשך גם הוביל לעלייה גדולה במכירות.

מוטי אליאב / צילום: ענבל מרמרי, גלובס

אבל כוחו של המותג הוא הרבה יותר מסך חלקיו של המשחק ולא מסתכם בדמויות ובחלקים. ההצלחה של לגו נובעת מהעשייה, מהחדשנות, מהשוויוניות שהחברה מקדמת ומהאחריות התאגידית שהיא מקיימת לצד שמירה על ערך חשוב - איכות.

אחד הפקטורים המשמעותיים בהצלחה של לגו נמצא בליבת המותג ובחזון שחרת על דגלו. מבחינת החברה, איכות המוצר היא תפיסת עולם מרכזית ובלתי מתפשרת, גם במחיר של עלויות גבוהות, ונמצאת במרכז העשייה ובחוד החנית של גאוות המותג. בלגו מדגישים כי האיכות אינה רק תולדה של נהלים ועמידה בתקנים, אלא תפיסת עולם רחבה ועמוקה שאף זכתה לשם "Quality by Heart".

הלבנים, הקורות, הדמויות - כל החלקים מיוצרים בדיוק מרבי, תוך שמירה על גמישות לצורך ההרכבה, לצד קשיחות ודיוק, כך שהלבנים לא יתפרקו מהמבנה ויישארו יציבים. כך יצרה חברת לגו מורשת של איכות, שהפכה את המשחק לאגדה שעוברת מדור לדור.

אין ספק שלצד כל אלה בולטת גם יכולתו של המותג להישאר רלוונטי בכל עת. החברה השכילה לנצל את חוכמת ההמונים ולרתום את חובבי המשחק בעולם כולו לרעיונות. כך, באתר שהקימה לשם כך - Lego Ideas - היא מזמינה את הציבור להציע רעיונות לערכות בנייה. ההצעות שמועלות עומדות לבחירת הגולשים, ואם לפחות 10,000 מהם תומכים בהצעה היא עוברת לבחינה של מחלקת השיווק. כך הגיעו לעולם ערכות של הצוללת הצהובה של הביטלס, בית הקפה הטלוויזיוני סנטרל פארק, הסדרה "חברים" ועוד. אגב, לאחרונה אף עלתה בקשה לייצר ערכה של החללית הישראלית הראשונה, "בראשית", של חברת SpaceIL.

וכך, אף שסביר היה שייעלם בעולם הטכנולוגי של ימינו, נראה כי מותג הצעצועים הוותיק כאן כדי להישאר והחברה נותרה בפועל יצרנית הצעצועים הגדולה באירופה זה קרוב למאה שנים ומוצר חובה בכל בית. בפשטות שניתן רק לקנא בה ובחשיבה מחוץ לקופסה, הצליחה חברת לגו להישאר בקדמת מדף המשחקים, כי למרות הכבוד לטרנדים החולפים - לגו נבנתה להצלחה.

כתבות נוספות:
מקדונלד'ס. יוצרת תקדימים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

המבורגר במסלול הירוק

תמי לנדסמן

חבילות של eBay / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מוכרים בלבד

שאול אולמרט