טוויצ' / צילום: שאטרסטוק

מנכ"ל ומייסד פלייטיקה רוברט אנטוקול בחר ב-Twitch

טוויצ' / צילום: שאטרסטוק
רוברט אנטוקול, מנכ"ל ומייסד פלייטיקה, בוחר ב־Twitch, פלטפורמת גיימינג שמשנה את כללי המשחק בתעשייה
23.07.2019 | רוברט אנטוקול

כצופים, אנחנו אוהבים לצפות באנשים אחרים שמשחקים בלהט, שחקנים בשיאם, ששואפים להיות הכי טובים ולנצח את המשחק. אנחנו מתפעלים מבעיטה מדויקת של רונאלדו, מהלך מבריק בשחמט של קספרוב ואלוף טריוויה שיודע את כל התשובות הנכונות. אנשים וירטואוזים בתחומם תמיד היו מקור השראה עבורי, ומתברר שגם עבור מיליונים רבים בעולם.

תעשיית משחקי המחשב הפכה לתחום שמצריך מומחיות ומיומנויות מגוונות, וזו הסיבה העיקרית שאיגוד הספורט האלקטרוני דוחף בעקביות להכללת המשחקים האלה באולימפיאדה שתיערך בפריז בשנת 2024.

משחקי מחשב שמשודרים בלייב ומהווים חלק מהתעשייה הענפה הם דרך נהדרת לצפות בגיימרים שמשחקים את המשחקים האהובים עלינו, ללמוד מהם, לשכלל את יכולות המשחק שלנו ולהיות שותפים. השחקנים הטובים ביותר הפכו לסלבריטאים ולפיגורות בעלות השפעה בקרב הצופים.
טוויצ' (Twitch) היא פלטפורמה להזנת תכנים לייב, שמתמקדת בגיימינג אונליין ובשידור משחקי ספורט, שבמהלכם השחקנים והצופים יכולים לצ'וטט זה עם זה תוך כדי צפייה. למעשה, טוויצ' ניצלה את מהפכת האונליין כדי לאפשר לגיימרים להציג את יכולותיהם וכישוריהם מצד אחד, ומצד שני לאפשר לאחרים לצפות בהם. זה מה שנקרא - להכניס את הבידור לתעשיית משחקי הבידור.

סוד ההצלחה של טוויצ' טמון בכך שידעה לעשות את החיבור הנכון בין קהילת הגיימרים ובין קהילת הצופים הנלהבים. הפלטפורמה הצליחה ליצור מעין "קהילות בידור" על ידי חיבור ייחודי בין הדינמיקה של הרשתות החברתיות ובין תוכני בידור שיוצרים המשתמשים.

מה הבשורה הגדולה? טוויצ' יצרה שוק חדש ועצום. אם בעבר השוק היה מורכב רק משחקנים, היום השוק כולל גם את הצופים. טוויצ' הצליחה ליצור חוויה שהצופה מעריך ומוכן לשלם עבורה - ואפשרויות המוניטיזציה רבות ומגוונות.

ביום ממוצע, הפלטפורמה משדרת כ-130 אלף משחקים שונים בהם משחקים קלאסיים, לחימה, הרפתקאות ופאזלים. למעשה טוויצ' הפכה לצורת בידור פופולרית כל כך, שהיום יותר אנשים צופים בתכנים של משחקי וידיאו מאשר בתוכניות של נטפליקס, ESPN, הולו ו-HBO ביחד. אין פלא אם כן שתעשיית שידורי הלייב סטרימינג מגלגלת מחזור של 10.1 מיליארד דולר וצפויה לצמוח ב-3 מיליארד נוספים עד לסוף השנה הנוכחית.
הקהל החדש שפעיל בפלטפורמה מצליח להשפיע על האופן שבו מפתחים יבנו כעת משחקים. אם בעבר בנינו משחקים רק עבור השחקנים, היום צריך להביא בחשבון גם את קהל הצופים. במקרים מסוימים מדובר בקהל אקטיבי, שיכול להשפיע על המשחק במגוון דרכים. מדובר בנקודת מפנה חשובה בתעשיית המשחקים ובאופן צריכתם.

אני מעריך שבשנה הקרובה טוויצ' תקבל את "חותמת הכשרות" של המיינסטרים ממש כמו שפלטפורמות כמו יוטיוב, אינסטגרם וטוויטר השתלבו בסדר היום של כולנו. בשעה שקהל הצופים של טוויצ' מתבגר ויותר ויותר כוכבים נוצרים שם, גם מי שאינו בקיא בפרטים ישמע על הישגים יוצאי דופן ושערוריות שקרו בטוויצ' דרך כלי התקשורת המסורתיים והדיגיטליים כאחד. זו, ללא ספק, תהיה הצלחה האולטימטיבית.

כתבות נוספות:
פורטנייט. הפך את עולם הגיימינג למיינסטרים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

גיים עובר

רע קורנבליט

דיסני פלוס. רוצה להפוך את עולם הסטרימינג לתחרותי יותר / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

האימפריה של דיסני מכה שנית

משה אדרי