בחסות
x

שיתוף

סגירה
חזרה לרשימת הסטארט-אפים

האקזיט, חד הקרן החדש ושלל גיוסים: עדכון מהסטארט-אפים המבטיחים של 2018

חברת דמיסטו נמכרה לפאלו אלטו תמורת 560 מיליון דולר, לייטריקס גייסה לפי שווי של מיליארד דולר ועשתה מיני-אקזיט, ובחברת Puls שדורגה במקום הראשון מספרים על צמיחה מהירה

 

 

עמרי זרחוביץ'

גיוסים של 300 מיליון דולר במהלך השנה החולפת, אקזיט של חצי מיליארד דולר ועוד מיני אקזיט, והמשך צמיחה מהירה - הסטארט-אפים המבטיחים של 2018 כבר החלו לממש את ההבטחה.

האקזיט הבולט הוא של חברת דמיסטו, שנבחרה למקום שלישי ברשימה בשנה שעברה ונמכרה ב-560 מיליון דולר במזומן ובמניות לחברת פאלו אלטו, לאחר שגייסה 69 מיליון דולר. דמיסטו פיתחה טכנולוגיה בתחום ה-SOAR - תפעול מערכות הגנת סייבר שונות באמצעות מרכז בקרה ושליטה אחד. המערכת מאפשרת לתת תמיכה בצוותי אבטחת המידע, כולל אוטומציה של אמצעי האבטחה השונים. בין השאר היא מציעה עשרות "פלייבוקים", שהם תהליכים אוטומטיים מוכנים מראש, הכוללים אלפי פעולות ומטפלים בתרחישי התקפה שונים.

מיני אקזיט הסתתר גם בסבבי השקעה של חברת לייטריקס (מקום רביעי) שמפתחת אפליקציות לעיבוד תמונה ו-וידיאו במובייל. ביולי האחרון הפכה החברה לחד קרן (חברה פרטית שמגייסת בשווי של לפחות מיליארד דולר). כמו בסבבי הגיוס הקודמים של החברה, גם בסבב זה הוקדש חלק משמעותי מהסכום, 55 מיליון דולר, לטובת רכישת מניות ממחזיקי המניות הקיימים בחברה. בסך הכול מכרו מייסדי ועובדי החברה מניות בהיקף של 100 מיליון דולר מאז הוקמה החברה. לייטריקס צומחת במהירות וביולי האחרון סיפקה תחזית לפיה תגדיל את הכנסותיה מ-50 מיליון דולר ב-2018 ל-150 מיליון דולר השנה.

ומה קרה עם הסטארט-אפ Puls שהגיע בשנה שעברה למקום הראשון? החברה, שהוקמה ב-2015 על ידי היזמים איתי הירש ואייל רונן, פיתחה פלטפורמת אונליין שמחברת בין לקוחות לטכנאים המתאימים להם ביותר. החברה גייסה במהלך 2018 סכום של 50 מיליון דולר ובסך הכול גייסה 93 מיליון דולר. במהלך השנה החולפת היא צמחה באופן משמעותי ויותר מהכפילה את ההכנסות שלה, כמו גם את הרווח הגולמי שלה. בחברה לא חשפו את מספר לקוחותיה החודשיים, שעמד בשנה שעברה על מאות אלפים, וגם לא את מספר עובדיה.

בשנה האחרונה הוסיפה החברה 15 שירותים נוספים, בהם שירותי צביעה, שרברבות והרכבת רהיטים. בחברה מדווחים כי השירותים החדשים שנוספו מרחיבים את השימוש החוזר של הלקוחות בשירותי החברה, דבר שמגדיל את שוויו של כל לקוח בעשרות אחוזים. לאחרונה החלה החברה לשווק תוכנית מנויים הכוללת הנחה על שירותים חוזרים, מתוך רצון להפוך למקום אחד בו ניתן לקבל את כלל שירותי התמיכה והתיקונים בבית.

החברות ממשיכות לצמוח

חברות נוספות ברשימה ביצעו סבבי גיוס משמעותיים. רק השבוע הודיע חברת Gong.io ( מקום חמישי) על השלמת סבב גיוס בהיקף של 65 מיליון דולר בהובלת קרן סקויה. בסך הכול גייסה החברה סכום של 134 מיליון דולר עד כה. לפי הערכות, השווי שנקבע לחברה בסבב הגיוס האחרון הוא שווי גבוה של 750 מיליון דולר. הסטארט-אפ שפועל מהרצליה ומסן פרנסיסקו אף הכפיל בשנה האחרונה את צוות העובדים שלו, שכיום מונה 200 איש. הוא פיתח תוכנה להקלטה, תמלול וניתוח של שיחות מכירה ושירות לקוחות. בין היתר נבחנים מספר השאלות ששואל הנציג, חלוקת זמן הדיבור בינו לבין הלקוח, ההפוגה שלוקח נציג המכירות עד שהוא שואל או משיב על שאלה ועוד.

בחודש שעבר הודיעה גם חברת ואיאר (Vayyar) שנבחרה למקום השני על גיוס של 109 מיליון דולר, ובסך הכול גייסה 188 מיליון דולר מאז שהוקמה ב-2011. החברה שהוקמה על ידי רביב מלמד, נפתלי חייט ומירי רטנר פיתחה שבב המסוגל לייצר הדמיה תלת-ממדית של עצמים ושל החומר המרכיב אותם. הוא משמש למוצרים מגוונים, החל ממכשיר לגילוי מוקדם של סרטן השד, דרך בדיקות איכות לפסי ייצור של טלפונים ניידים ועד לאיתור צינורות בקירות מבנים. החברה מעסיקה כיום 150 עובדים, והיא מתכננת להתרחב גם ליפן ולארה"ב.

Healty.io, שמפתחת בדיקות שונות לביצוע בבית הלקוח, בהן בדיקות כליות ושתן, הייתה החברה הראשונה שקיבלה אישור FDA לבדיקה אבחונית בסלולרי. החברה דורגה במקום השמיני ברשימה ומאז גייסה 80 מיליון דולר והוערכה בשווי של 300 מיליון דולר בסבב הגיוס האחרון. חברת בריאות הנוספת שהשתתפה ברשימה ודורגה במקום התשיעי היא איידוק. החברה גייסה 27 מיליון דולר בשנה החולפת. בנוסף לדירוגה ברשימת "גלובס", החברה נבחרה גם לרשימת ה"חברות הגאוניות" של מגזין "טיים ".

רקורד מרשים של סטארט-אפים מבטיחים

הסטארט-אפים שנכללו ברשימה של 2017 הציגו גם הם שנה מרשימה: דינמיק יילד, שפיתחה פלטפורמה אוטומטית למשווקים שמעוניינים להתאים את התוכן ללקוחות, נמכרה בעסקה מפתיעה לחברת מקדונלד'ס תמורת כ-300 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2011 על ידי ליעד אגמון ועמרי מנדלביץ', וגייסה בשנות פעילותה סך של 83 מיליון דולר. זאת לאחר שכבר בשנה שעברה, כמה חודשים לאחר שפורסם הדירוג, נמכרה חברת דאטורמה לסיילספוס תמורת כ-850 מיליון דולר.

בנוסף לדינמייק יילד, שתי חברות ביצעו סבבי גיוס גדולים – מאנדיי ולמונייד. מאנדיי, שמפתחת מערכות לניהול פרויקטים בארגונים, הודיעה ביולי על גיוס של 150 מיליון דולר לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר. בחברה ציינו אז כי הגיעו לקצב הכנסות שנתיות חוזרות של 84 מיליון דולר - גידול של פי שלושה בתוך שנה. בחודש אפריל האחרון הודיעה למונייד, חברת ביטוח דיגיטלי, על גיוס של 300 מיליון דולר בהובלת סופטבנק.

חזרה לרשימת הסטארט-אפים

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס