מדריך התחדשות עירונית של גלובס יוצא לדרך

קידום פרויקטים של תמ"א 38 בבניין או פינוי בינוי בשכונה הוא מהלך משמעותי, הדורש הרבה תחקיר ותכנון עוד לפני שיוצאים לדרך.

הרבה מידע מתפרסם, על ידי גורמים רבים - חלקם (אם לא רובם) בעלי אינטרסים. הקורא הסביר מתקשה לנווט בים הפרטים ובעיקר להעריך את איכות המידע. לשם כך בדיוק החליט "גלובס" לפרסם מדריך שימושי להתחדשות עירונית.

המדריך מיועד לבעלי דירות וועדי בתים וכל מי שמעוניין לברר את הנושא. הוא ממשיך להתעדכן, מסביר סוגיות מורכבות בפשטות וגם מתייחס לכל מה שחדש בתחום. המדריך בנוי לפי שלבי הפרויקט - מהשיקולים אם בכלל לצאת לדרך ועד הסיום ואף אחריו.המדריך להתחדשות עירונית מבוסס, בין היתר, על חומרים שפורסמו ב"גלובס", באתרים של משרד הבינוי והשיכון, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מינהל התכנון וכן על חקיקת הכנסת. במהלך העבודה על המדריך, נעזרנו גם בגופים מקצועיים בתחומים שונים ובגופים חברתיים. המדריך איננו כולל תוכן שיווקי או ממומן. הוא נכתב, נערך ומוגש אך ורק כשירות לציבור.

לצד המדריכים הכתובים, אפשר למצוא גם מדריכי וידאו הכוללים עצות פרקטיות לקידום הפרויקט, טיפים חשובים וגם דגשים על הזכויות של בעלי הדירות. סרטוני הווידאו מפוזרים ברחבי המדריך, וכאן למטה אפשר למצוא רשימה מרוכזת של כולם.

למדריך וידאו - חיפוש מידע תכנוני ברשת לחץ כאן.

למדריך וידאו - תפקידי הוועד המייצג לחץ כאן.

למדריך וידאו - זכויות קשישים בהתחדשות עירונית לחץ כאן.

למדריך וידאו - איך בוחרים וועד מייצג בבניין לחץ כאן.

למדריך וידאו - האם הבניין שלי נמצא במתחם מוכרז לפינוי בינוי לחץ כאן.

למדריך וידאו - דיור חלופי בהתחדשות עירונית לחץ כאן.

למדריך וידאו - איך נזהה מאכער לחץ כאן.



אנחנו כאן לעזור לכם

בהכנת המדריך הושקעו מאמצים ומשאבים רבים אולם מדובר בתחום דינאמי שעובר שינויים. במידה ותרצו לעדכן אותנו בפרטים חשובים שלא מופיעים או להעיר ולהאיר בנוגע לתוכן הקיים אנא כתבו לנו.