לשיתוף הפרויקט
פרסומות ישראליות / עיצוב: גלובס
פרסומות ישראליות / עיצוב: גלובס

נשים שובבות, גברים בהירים: איך אנחנו נראים מבעד לפרסומות והאם השינוי כבר בפתח

פרויקט מיוחד

הצצה לפרסומות המשמעותיות שנעשו כאן בעבר מגלה ייצוג חסר ופגום של החברה הישראלית • החדשות הטובות: מהמעיל של יעל אבקסיס ועד לכביסה של משה פרץ - ניצני המהפכה כבר כאן

טרה / צילום: צילום מסך

"אמרו לי 'מה אתה מביא את השחור הזה, זה לא מתאים למותג'"

חשבתם שאם לסביות מוכרות רכב וילדים יוצאי אתיופיה מדגמנים בגדים, אז עולם הפרסום מגוון ומכיל? נסו להיזכר מתי בפעם האחרונה ראיתם פרזנטור ערבי בברייק הזהב • מי אשם ומה עוד אפשר לעשות

ענת ביין-לובוביץ' 15.04.2021
פרסומת של גדעון אוברזון לבגדי ים / צילום: יקי הלפרין. מיתוג - צבי לוין

"את הפרסומת הסנסציונית לבגדי ים של אוברזון לא הייתי עושה היום"

האם יש סיכוי שנפסיק לראות סקסיזם בפריים טיים? בשנים האחרונות פערים בין הדורות ותופעות כמו מי טו הולכים ומשנים את ענף הפרסום ? האם זה מספיק כדי לחולל מהפכה?

ענת ביין-לובוביץ' 14.04.2021
משה פרץ לסנו / צילום: צילום מסך

ואז הגיע משה פרץ: מה למדנו על גבריות מפרסומות לאבקת כביסה

80 שנה מפרידות בין המודעה שהבטיחה "גם לבנייך כשלג ילבינו" לבין הקמפיין שבו משה פרץ מסלסל "ילדים זה כביסה" • מה זה אומר עלינו שכך השתנו הדימויים?

אלישע נדב 17.04.2021
9 מיליון / צילום: צילום מסך

למה קמפיין לדבר משעמם כמו ביטוח הגיע עד ביהמ"ש העליון

הפרסומות של 9 מיליון לסוכן הביטוח שוקה אתגרו גם את עולם הפרסום וגם את עולם המשפט, כששאלו מהם גבולות הסאטירה ועד כמה מותר להגחיך כדי למכור

אלה לוי-וינריב וענת ביין-לובוביץ' 16.04.2021

"25 שנה שואלים אותי מה היה לי מתחת למעיל"

מה הסתתר מתחת למעיל של קסטרו: היוצרות של הפרסומת ובכירי הפרסומאים מסבירים מה הפך אותה לאייקונית בזמן אמת - ולפרסומת שנחשבת בעיני רבים עד היום כטובה ביותר שנוצרה בישראל

הדס מגן 16.04.2021
יעל אבקסיס / צילום: דודי חסון

"25 שנה שואלים אותי מה היה לי מתחת למעיל"

יעל אבקסיס על הפרסומת של קסטרו: "זו פרסומת שהקדימה את זמנה, יש בה את הדנ"א של תנועת 'מי טו'"

יעל אבקסיס 08.04.2021
נירית ירון / צילום: תמר מצפי

"החלום שלי הוא לעשות קמפיין למי טו"

הבמאית מאחורי "תפוזינה" ו"המעיל של קסטרו" לא מתחרטת על כלום: "ברור שהיום פרסומת כמו תפוזינה לא היתה יכולה לעלות. היום, כל מה שקשור לערטול, נתפס כמחליש"

הדס מגן 14.04.2021
הילדים של קסטרו / צילום: שי יחזקאל

פרסום הוא עדיין מפלטו של הסטריאוטיפ הכי מיושן בארסנל

אין מה להודות לפרסומות על הגיוון היחסי. תעשיית הפרסום לא דחפה לכיוון הגיוון או קידמה אותו, אם כבר להיפך

דרור פויר 15.04.2021
קמפיין משקה תפוזינה / צילום: יח"צ

מנערת תפוזינה ועד משה פרץ: כך השתנתה הישראליות בפרסומות

מאז שנכנסו לחיינו לפני כ-30 שנה, פרסומות הטלוויזיה הן חלק בלתי נפרד מעיצוב דמות הישראלי • איך נראית הישראליות של היום בעולם הפרסום, וכיצד היא שונה בהשוואה לימים שבהם כל המדינה חיכתה בנשימה עצורה להפסקת הפרסומות • הצוללת עושה סדר • האזינו

צוות הצוללת 15.04.2021