בשיתוף:
תצוגה מאולם אחר / צילום: נופר בוגנים | אדריכלות: פרי דוידוביץ אדריכלים | עיצוב פנים: עומרי וקנין תצוגה מאולם אחר / צילום: נופר בוגנים | אדריכלות: פרי דוידוביץ אדריכלים | עיצוב פנים: עומרי וקנין

כשיוקרה וחשיבה מחוץ לקופסה נפגשים

אולם התצוגה הראשון באירופה של מותג רכבי היוקרה 'ג'נסיס' הוקם בהרצליה. החלל עוצב בהתאם לערכי המותג, תוך מתן דגש על חוויית לקוח ייחודית

בחודשים האחרונים, ואחרי שהושקעה בו מחשבה רבה, הוקם בהרצליה אולם התצוגה הראשון של ג'נסיס, מותג היוקרה מבית תאגיד הרכב 'יונדאי'. האולם, הראשון באירופה, מייצג את היוקרה המודרנית החדשה. לא מדובר בעוד מותג יוקרה, אלא כזה שנבנה בשני קווים מקבילים: התאמה ללקוחות שמחפשים רכב יוקרה, אך כזה שמשדר תחכום, קלילות וחשיבה מחוץ לקופסה.

Genesis Herzliya נבנה בהתאם לאמות המידה החדשות של המותג הקוריאני ושל ערכי היוקרה המודרנית, תוך ערעור המוסכמות הקיימות באשר לרכבי היוקרה הקיימים. האולם החדש ממוקם בלב אזור ההיי טק של הרצליה פיתוח ומתפרש על פני 500 מטרים רבועים, ונראה כי לא היה מיקום מתאים מזה למתחם החדש. מדינת ישראל, אומת הסטארט אפ, חורטת על דגלה שוב ושוב את היכולת לחשוב קדימה ומחוץ לקופסה באופן יצירתי ומודרני, והדבר מתבטא בתעשיית היי טק חזקה. המותג ג'נסיס נוגע בדיוק בערכים האלו; גם הוא נבנה כסוג של סטארט אפ, שאליו גויסו מיטב המוחות של תעשיית הרכב כדי להגדיר מחדש מהו רכב יוקרה שמציע ללקוחות הרבה מעבר לכל רכב אחר בקטגוריה.

תחושה של עוצמה, אומנות וטכנולוגיה

ההשראה לעיצוב החלל התקבלה מאולם התצוגה הראשי של המותג בקוריאה, ששם את חוויית הלקוח במרכז. בדומה לאולם התצוגה בישראל, גם זה שבקוריאה מבוסס על אותם ערכים המשדרים יוקרה מודרנית. החלל בישראל נבנה סביב אלמנט מרכזי קובייתי, אלמנט ענק ומרהיב אשר מרחף באוויר. הקובייה עשויה רשת לבנה, ובתוכה 32 צילינדרים התלויים בגבהים שונים. הפאה הקדמית משלבת מסך לד שקוף שמדגיש את האפקט התלת־ממדי של הקובייה. היא תלויה מעל לאזור ישיבה שאליו מגיעים הלקוחות עם כניסתם לאולם. הבחירה למקם את הקובייה במרכז החלל, כך שהיא הדבר הראשון שעיני הלקוחות פוגשות, נועדה ליצור בהם תחושה של עוצמה, אומנות וטכנולוגיה, וכן לאפשר חיבור מיידי למסרים משתנים ומתעדכנים על המותג על גבי מסך הלד השקוף. קירות האולם כוסו בבטון בתצורת אריחי ענק, בגובה של שלושה מטרים וחצי, והרצפה כוסתה באריחי בטון גדולים במיוחד מאיטליה. הבחירה בגוון הבטון נעשתה כדי להעצים ולהדגיש את צבעי הרכבים, לשמש כמצע ניטרלי מולם ובו בעת להעצים את התחושה של המתבונן אל מול הגודל.

באולם, קיר נחושת מתעקל המשמש כמקום מרכזי וכגב ייחודי לרכב בהשקה. על הקיר מתנוסס המשפט: "Thinking ahead and moving forward" משפט שאפשר להחליף בכל עת. גם כאן, המחשבה נובעת מפונקציונליות ותכנון מראש, שאף הם הולמים את המותג.

הרצון לייצר חוויה חדשה ללקוח בעולם הרכב הביאה להקמה של סביבת עבודה משותפת באולם, המיועדת לארבעה סוכני מכירות, וכן שני חדרי עסקאות לטובת סגירת עסקה עם לקוחות. חדרי העסקאות עוצבו בעזרת פרטי עיצוב וריהוט ביתיים ולא משרדיים, המשדרים אווירה חמימה. השקעה נעשתה בכל פרט ופרט - אפילו הכיסאות שנבחרו אינם סטנדרטיים, אלא יוצרו במיוחד בקרואטיה על ידי חברת prostoria , והם בעלי עיצוב עתידני שמתאים לערכי המותג. גם עמדת הקבלה המסורתית הפכה לבר אירוח מלא, הכולל מכונת קפה וכיסאות ישיבה.

בשורה התחתונה, מבין הלקחים שנלמדו בשנה האחרונה שעברה עלינו, גם הצורך התמידי בהמצאה מחדש. המסורת והעבר חשובים, וכך גם הקדמה, ו־ Genesis Showroom Israel הוא חלק בלתי נפרד מכך.