בשיתוף:
צילום: באדיבות ARMANI CODE צילום: באדיבות ARMANI CODE

יוקרה ירוקה - בארמני ביוטי מחויבים לכדור הארץ

"אני מאמין שנושאים סביבתיים צריכים להיות קרובים ללב כולם, ועכשיו יותר מתמיד", אומר ג'ורג'יו ארמני. הבושם החדש ,ARMANI CODE PARFUM, מיטיב לגלם את התפיסה האקולוגית של המותג ומתאים לגבר שמכיר בערכי הקיימות ומבקש ליישם אותם

בעידן בו המודעות לאקולוגיה מהדהדת מכל כיוון, החשיבה הירוקה מחלחלת לתעשיית היופי בכלל ולמותגי היוקרה בפרט. מותגי העל מאמצים תפיסת קיימות ונוקטים מהלכים יצירתיים למען עתיד כדור הארץ: אריזת מוצר בת קיימא, רכיבים איכותיים המבוססים על מדעים ירוקים, צמצום טביעת הרגל הפחמנית ועוד.

המחויבות לתפיסה אקולוגית ולכדור הארץ שזורה ביצירותיו של מותג הפרימיום ארמני ובכל פעילותו הענפה - מאופנה ועד הבישום והביוטי. "אני מאמין שנושאים סביבתיים צריכים להיות קרובים ללב כולם, ועכשיו יותר מתמיד. אין שום סיכוי שנוכל להתעלם מהעובדה שעתיד הדורות הצעירים תלוי בבחירות ובמעשים שלנו", אומר ג'ורג'יו ארמני.
השינוי הסביבתי מתחיל בהרגלי הבישום

הגרסה החדשה לבושם של ארמני לגבר - ARMANI CODE PARFUM - מיטיבה לגלם את התפיסה האקולוגית של המותג. בחטיבת היוקרה של לוריאל מוסיפים כי אפשר לומר שהוא נוצר ומתאים לגבר שמכיר בערכי הקיימות ומבקש ליישם אותם.

הבקבוק השחור בעל הצללית המרובעת והמעט מעוגלת, המלווה בהדגשות כסף עדכניות, יוצר במפעל בצרפת שהגיע לנייטרליות פחמנית - כלומר מייצר את אותה כמות אנרגיה מתחדשת (באמצעות השמש) שאותה הוא מנצל.

כמו כן, כיתר מוצרי המותג - הוא עשוי מחומרים שנבחרו בקפידה מעוצב באלגנטיות, ייחודי ומובחן. הבקבוק בתצורה החדשה מציע מילוי חוזר באמצעות מערכת פשוטה המאפשרת למלא את בקבוק הספריי המקורי של 75 מ"ל בקלות, ללא צורך במשפך: פשוט הופכים את בקבוק המילוי לתוך הבקבוק המקורי ומרוקנים אותו מבלי לאבד טיפת בושם אחת.

המילוי מחדש של בקבוק הספריי בגודל 75 מ"ל של ARMANI CODE PARFUM פירושו הפחתה ניכרת בשימוש בחומרי גלם: 38% פחות זכוכית ו-67% פחות מתכת בהשוואה לשלושה בקבוקי 75 מ"ל של ARMANI CODE PARFUM .

הגישה האקולוגית של ARMANI CODE PARFUM מתורגמת גם לחומרים המשמשים לאריזה שלו, כמו למשל 15% חומרים ממוחזרים לאחר שימוש הצרכנים - זכוכית, פלסטיק ומתכת - הן עבור בקבוקי הספריי והן עבור בקבוקי המילוי.

צילום: באדיבות ARMANI CODE
 צילום: באדיבות ARMANI CODE

ניחוחות השואבים השראה ומחוברים לטבע

בחטיבת היוקרה של לוריאל מבקשים להפנות זרקור לקומפוזיציית הריח העזה של ARMANI CODE PARFUM "הניחוח", מסבירים שם, "מתאים לגבר כריזמטי, בעל ביטחון עצמי שרוצה לשמור על עידון ואותנטיות" - החתימה העוצמתית של שעועית טונקה, הנחשבת למרכיב אייקוני בבושם המדובר, מוסיפה חמימות ועושר כשאליה מתווספים תווים רעננים של איריס גרמניקה טבעי ממרוקו, מרווה מרושתת מדרום צרפת, שגדלה בפרובנס. וכן צמח ברגמוט (ממשפחת ההדרים), שמקורו בקלבריה, איטליה. טכניקה חדשנית ובלעדית לוכדת את התו של הברגמוט ליצירת רעננות מתמשכת. התוצאה עשירה, ייחודית בעומק רב גוני עם תווים מלאי חיים.

כל מרכיבי הבושם נתונים לבקרה קפדנית. הדבר מבטיח את האיכות הגבוהה שלהם, וכן כי הפקתם ורכישתם מכבדות את הסביבה ואת הקהילות בהן הם מצויים. כמו כן, מציינים בלוריאל, שהמרכיבים הטבעיים מופקים ונרכשים באופן בר קיימא, ומבטיחים תנאי עבודה הוגנים ובטוחים, ומחיר הוגן לחקלאים, תוך שמירה על המערכת האקולוגית של כדור הארץ.

תוכניות להתמודדות עם השפעות האקלים

אחד הגורמים העיקריים המשפיעים לרעה על המגוון הביולוגי בפלנטה הוא שינוי האקלים. עליית הטמפרטורה הממוצעת העולמית מיוחסת לעלייה בפליטת גזי חממה הנובעת מפעילות אנושית, המכונה גם פליטות פחמן דו חמצני. עצים סופגים פחמן דו חמצני ופולטים חמצן בזמן שהם גדלים ולכן, נטיעת ושימור יערות הן פעולות חיוניות להגנה על הסביבה. זאת מאחר שהן מאפשרות לפחמן דו חמצני להיספג מהאטמוספרה ולחמצן להשתחרר במקומו. כתוצאה מכך, ניתן להשיג נייטרליות פחמנית.

מותג ארמני תומך בשש תוכניות לשימור יערות בארבע מדינות: מדגסקר, זימבבואה, ברזיל ופרו. באמצעות תוכניות אלו, השתמרו למעלה מ-160,000 דונמים של יערות. כתוצאה מכך נלכדו 31,931 טונות של פחמן דו חמצני, מאחר שהעצים סופגים אותו באמצעות פוטוסינתזה.

ובאשר למחסור במים, תוצר נוסף של שינויי האקלים, בארמני מתמודדים עם הנושא הבוער באמצעות יוזמת Acqua for Life של המותג - שנועדה לאפשר גישה אוניברסלית למי שתייה באזורים הסובלים ממחסור במים בכל רחבי העולם.

הפרויקט נוסד בשנת 2010, השנה בה הכיר האו"ם בזכות למים ותברואה כאחת מזכויות האדם. נכון להיום, Acqua for Life השקיעה למעלה מ-12 מיליון אירו בפרויקטי מים ברחבי העולם. ההשקעות הללו העניקו גישה למים בטוחים ליותר מ-427 אלף בני אדם, ב-21 מדינות, על פני שלוש יבשות.

"המעבר לצריכה אחראית ושיפור ההשפעות הסביבתיות מתחיל בכל אחד מאיתנו", מסכמת דניאלה פרוסקי שיאון, סמנכ"לית תקשורת וקיימות לוריאל ישראל, "די בקלות ניתן לאמץ שגרת טיפוח ידידותית לסביבה. לדוגמה, בחירה בבשמים שעוצבו מתוך מודעות סביבתית, כאשר כל אחד יכול לבצע את הבחירה הנבונה ולהתחיל את השינוי בקטן".

דניאלה פרוסקי שיאון / צילום: תומאס סולנסקי
 דניאלה פרוסקי שיאון / צילום: תומאס סולנסקי