בשיתוף:
צילום: Damon Baker צילום: Damon Baker

המטרה: לבטא באמצעות ריח ועיצוב את הגבריות החדשה

הבושם החדש ARMANI CODE PARFUM מבית היוצר של מעצב העל האיטלקי, שואב השראה מן הגבריות החדשה של העידן הנוכחי; זו שקוראת תיגר על מודלים מיושנים וחפה מתכתיבים, בטוחה בעצמה ופתוחה למגוון רעיונות וסגנונות. הניחוח עצמו עצי-פרחוני, עוצמתי ואינטנסיבי ובו זמנית אוורירי

"אלגנטיות אינה לוכדת את עיניו של מישהו, היא נשארת בזיכרון של מישהו", אמר מעצב העל ג'ורג'יו ארמני שהפך לסמל של החיים הטובים. ארמני לכד במשפטו זה את הדרך בה פועל בושם שריחו חודר עד לתת מודע ויכול להזכיר חוויות, אנשים, רגעים מהחיים.

בושם גם הפך למרכיב חשוב באישיות ובזהות של כל אחד ואחד, גברים רבים מודעים לכוחו ובוחרים באחד או בכמה שיסייעו להם להקרין ולשדר דימוי מבוקש. הוא אף נחשב לסמל סטטוס לצד מותרות כמו שעוני יוקרה, חליפות של מעצבי על ומכוניות ספורט.

חזק אך רגיש - גבריות רבת פנים

שחקן חדש בעולם הבישום שפותח במיוחד עבור הגבר העכשווי הוא ARMANI CODE PARFUM מבית היוצר של מעצב העל האיטלקי, ג'ורג'יו ארמני. בחטיבת היוקרה של לוריאל מסבירים כי המסר מאחורי הבושם הוא לבטא את מהות הגבר העכשווי - הן בריח והן בעיצוב ובתוך כך לקרוא תיגר על מודלים מיושנים של גבריות.

לדברי בן אילן, מנהל שיווק ומערך הריטייל בחטיבת היוקרה בלוריאל, "המודל שהיווה השראה לבושם הוא של גבר שאפתן, המבקש להגשים את מה שהוא מאמין בו ויחד עם זאת הוא בעל ראש פתוח לקבלת רעיונות חדשים. מאחר והוא מבין שרק כך יוכל ליצור מומנטום חיובי שיביא לשינוי בתחומים מגוונים".

אילן מפרט ומשרטט קווי מתאר של גבר שלא נח לרגע: "הגבר של היום חושב קדימה - הוא נחוש יותר, ויודע להסתכל על התמונה הגדולה של העתיד. זאת בדיוק הגבריות של ארמני, עבורו תפיסת הגבריות חפה מדפוסים ומתכתיבים ועבודתו תמיד אופיינה בשכתוב הקודים מחדש. בושם ארמני קוד החדש הוא יוקרתי יותר, מודרני, על זמני, אלגנטי וככזה מאמץ את תפיסת הגבר המודרני".

מנהל שיווק ומערך הריטייל בחטיבת היוקרה בלוריאל / צילום: באדיבות המצולם
 מנהל שיווק ומערך הריטייל בחטיבת היוקרה בלוריאל / צילום: באדיבות המצולם

כשמבינים מה מניע את הגבר החדש בדמות המשתקפת דרך הבושם של ארמני, ברורה גם הבחירה בפרזנטור השחקן רגה-ז'אן פייג' הבריטי, שכבש לבבות כדוכס מהייסטינגס בסדרה ברידג'רטון של נטפליקס. "רגה-ז'אן פייג' מייצג באופן מובהק את הגבריות המודרנית שאנחנו מדברים עליה. גבר חזק אך יחד עם זאת רגיש; גבר מודע שנמצא בתנועה מתמדת, קדימה, שגם מחפש ריח מיוחד, מתוחכם שנשאר לאורך זמן", אומר אילן.

ניחוח לזמנים עכשוויים

ARMANI CODE PARFUM מרענן את חותמת הריח של ארמני קוד הוותיק ומשמר את הזהות הארומטית האינטנסיבית שלו - באמצעות התווים של הבושם (הריחות שניתן לחוש בעת השימוש בבושם - ק.ד). התווים העליונים הם ארומטיים, התווים הבסיסיים עוצמתיים, התווים המרכזיים מלאים בגרסה החדשה ברגישות מוגברת - והם רכים ופרחוניים יותר.

הבושם נפתח עם תווים עליונים בהירים של צמח ברגמוט ירוק Vert de - Bergamote וליבת ברגמוט ממשפחת ההדרים, שניהם מקלבריה, איטליה. את הברגמוט הירוק מפיקים באמצעות זיקוק מולקולרי - טכניקה חדשנית ובלעדית שמעצימה את הניחוח ומעניקה לבושם תחושה אוורירית יותר.

עוד מסביר אילן כי על מנת להעצים את האפקט, הבושם מורכב מלב של צמח המרווה המרושתת, שמקורו בדרום צרפת, בפרובנס; הוא כולל גם תווים טבעיים וטכנולוגיים של פרח האירוס, המעניקים רגישות חדשה לחותמת הריח הארומטית של ארמני קוד ומוציאים את המיטב. עוד רכיבים הם של פולי טונקה מברזיל יחד עם ליבה של עץ ארז מווירג'יניה, ארה"ב.

גם לעיצוב הבקבוק של ARMANI CODE PARFUM הוקדשה מחשבה. מדובר בפריט דקורטיבי יוקרתי בפני עצמו שיכול לשמש כפריט לאספנים. צורתו מעוגלת-מרובעת בשחור אלגנטי עם בסיס זכוכית מעודן, שמשנה את צבעו בהדרגה. הפקק המגנטי של הבושם ננעל בנקישה ועליו מונוגרמה של ג'ורג'יו ארמני.

פריט דקורטיבי יוקרתי בפני עצמו שיכול לשמש כפריט לאספנים / צילום: באדיבות ארמני
 פריט דקורטיבי יוקרתי בפני עצמו שיכול לשמש כפריט לאספנים / צילום: באדיבות ארמני

אוריינטציה אקולוגית מבלי להתפשר על איכות

מעבר למראה המתוחכם ולחשיבה החדשנית, הבושם פותח ונוצר תוך מודעות סביבתית.
אילן מספר שהבקבוק השחור מיוצר בצרפת, במפעל שהגיע לנייטרליות פחמנית וניתן למילוי מחדש. "הגישה האקולוגית של הבושם מתורגמת גם לחומרים המשמשים לאריזה שלו, למשל 15% חומרים ממוחזרים לאחר שימוש הצרכנים - הן עבור בקבוקי הספריי והן עבור בקבוקי המילוי ומספר זה מצוי בעלייה מתמדת. בעיני זו הזדמנות לצרכנים לעשות בחירה נבונה גם עבור הסביבה".

הוא מסכם ואומר כי "ארמני הוא אחד המותגים הצומחים בעולם ובישראל, המותג מציג גידולים דו ספרתיים מרשימים בשנים האחרונות. כל זאת הודות לנאמנות ל-DNA שלו ולשמירה על ערכי היסוד: חדשנות בלתי מתפשרת בכל הנוגע לנושאי קיימות, פיתוח ריחות חדשים והובלת שוק הבישום צעד אחד לפני כולם".