x

שיתוף

סגירה

חברה

סופרסונה: פרסום, יזמות חברתית ותשוקה

חנה רדו, יזמית חברתית

גיל:

59

נסיון בתחום:

10 שנים

מודל השראה:

שילוב של סבתא שלי, אילן שילוח ובן גוריון

מוטו לחיים:

כמעט כל תחום שאני נוגעת בו הוא בדם יזע ודמעות – התשוקה מאזנת את ההשקעה

"הדבר הכי חשוב לי הוא שאני משנה מציאות לאנשים אמיתיים"
חנה רדו, המשנה ליו"ר מקאן ויזמת חברתית במשרה מלאה, התארחה במרכז האקדמי פרס, במסגרת סדרת ההרצאות בנושא קריירה ותשוקה וסיפרה מה מניע אותה בפעילות למען הפריפריה וטוען אותה במשמעות: "לייצר יש מאין - זה מה שאני הכי אוהבת"
שירות גלובס

"הסיפור שלי מתחיל אחרי המחאה החברתית", אומרת חנה רדו, המשנה ליו"ר מקאן ויזמת חברתית. הייתי אז COO במקאן והבנתי בעקבות הפגנת חצי המיליון, שאם כל כך הרבה צעירים יוצאים לרחובות, צריך לעשות משהו". ורדו אכן עשתה. בשבע השנים האחרונות, היא הקימה 4 מיזמים עסקיים חברתיים בפריפריה, בתקציבים לא גבוהים, שמראים כיצד ניתן בזמן קצר להקים עסקים, כשהבונוס הוא העשייה החברתית המתלווה אליהם.

רדו, שהתארחה במרכז האקדמי פרס ברחובות, במסגרת סדרת הרצאות בנושא קריירה ותשוקה, סיפרה על המיזמים השונים בהם היא מעורבות, כיצד הם יצאו לפועל ומה מניע אותה בעשייה.

לדבריה המשותף לכל הפעילויות הוא הימצאותם בפריפריה, כשהמטרה היא לספק פרנסה ותעסוקה איכותית לתושבים מקומיים או מאזור. בין אם מדובר במקאן ואלי, שמתמחה בתחומי השיווק הדיגיטלי השונים ומעסיק כיום 30 עובדים והמחזור שלו כיום הוא 70 מיליון שקל בשנה; או מדבר 19, חלל עבודה שהקימה, שנותן שירותים בתחומים שונים כגון עוזרות אישיות, התמחויות סטארט-אפ, שירות לקוחות, הפקת דוחות ועוד. "בנינו כאן עסק בתוך 3 חודשים שכל מי שרוצה לעבוד בו מתקבלת, כי יש לנו לקוחות מכל מיני סגמנטים", סיפרה רדו בהרצאתה על המיזם .

 חנה רדו / צילום: שלומי יוסף

רדו המשיכה ואמרה כי בעקבות הצלחת מדבר 19 "הבנתי שאני יכולה להקים עסקים שהם שלי יש מאין". מאז היא הקימה שני עסקים חברתיים נוספים: ספרינג ואלי בעמק המעיינות (עמק בית שאן) - "האב" לשיווק דיגיטלי, בו מועברים גם קורסים בנושא ולב 19 בצפת, ששם לו מטרה לספק תעסוקה לנשים חרדיות ודתיות בעיר. "כיום אני עובדת בלגייס לקוחות למיזמים. בצפת יש לנו רשימת המתנה של 90 נשים שמעוניינות לעבוד, כולן מנהלות חשבונות, ואני לא אשן בלילה עד אשר לכולן יימצא מקום", היא מבטיחה.

לאחר הרצאתה באירוע, ערך מנחה הערב, העיתונאי דרור גלוברמן, ראיון שאלה-תשובה עם רדו, בו התייחסה למגוון נושאים כגון איך לשלב קריירה ואמהות ( "אמרתי לילדים שלי שזו אני", ), מהו פמיניזם עבורה וכיצד לקדם אותו בקהילה העסקית ("ב-100 החברות הגדולות בת"א יש רק 18 אחוז נשים בקרב הדירקטורים, צריך לפרוץ את תקרת הזכוכית הזאת"), הפספוס של המדינה את הפריפריה ("הקטע הזה שניסע לברלין לפני שננסה לעבור קודם לצפת או מצפה רמון הוא אבסורדי"), ההתנגשות בין הרציונל ללב כשעוסקים ביזמות חברתית ("בסוף הלב מנצח") איך נכנסים בגיל 55 לעולם היזמות החברתית ועוד.

את התשובה לחיבור בין תשוקה לקריירה היא גם נתנה במהלך הראיון: "הדבר הכי חשוב לי הוא שאני משנה מציאות לאנשים אמיתיים, ובנוסף לייצר יש מאין - זה מה שאני הכי אוהבת ומעניק לי משמעות".

להרצאה המלאה של חנה רדו:

סגור

בואו להתאהב בקריירה שלכם עם מגוון מסלולי לימוד

שם: טלפון:

דוא"ל: אני מאשר קבלת תוכן פרסומי מגלובס והמרכז האקדמי פרס