בחסות
x

שיתוף

סגירה

10

SAM

הגנה על מוצרי אינטרנט של הדברים

מייסדים:

סיוון ראושר (מנכ"לית), שמואל חפץ ואילון לוטם

משקיעים:

אינטל, בלאמברג קפיטל

שנת הקמה 2016
עובדים 40
גיוסים 16 מיליון דולר
"הלקוחות מצפים שהמכשירים הביתיים יהיו מוגנים. גילינו שהם לא"
אושרית גן-אל

"בבית ישראלי יש בממוצע 14 מכשירים שמחוברים לרשת, כולל מכשירים שאנשים אפילו לא יודעים שמחוברים, כמו טלוויזיות וממירים", אומרת סיוון ראושר, מנכ"לית הסטארט-אפ SAM , "כל מכשירי האינטרנט של הדברים ( IoT ) מאוד מסוכנים, ואף אחד לא מגן עליהם".

זו הסיבה, אומרת ראושר, שהסטארט-אפ בהובלתה פיתח פתרון הגנה על מכשירי IoT דרך הרשת הביתית. "אי אפשר לשלוט במכשירים שכל אחד מביא הביתה, אז בחרנו לשבת על הרשת, המכנה המשותף הנמוך ביותר. אנחנו מעניקים הגנה לכל המכשירים, ולא צריך להתקין שום דבר. גם אם מחליפים ראוטרים ההתקנה אוטומטית".

לפני שהקימה את SAM הייתה ראושר קצינה ביחידת 8200, עבדה בשני סטארט-אפים ובחברת ייעוץ אבטחת המידע Comsec בלונדון. היא ייסדה את החברה עם שמואל חפץ, סגן היו"ר, ואילון לוטם, סמנכ"ל הטכנולוגיה. "הוא רק בן 27, והחברה בנויה על הבחור הזה, שבתחום למעלה מעשור. הייתה לו חברה משלו עוד בגיל 16 והוא עסק בזה בצבא", אומרת ראושר על לוטם.

ראושר מספרת כי כשהשלושה יצאו לדרך, "בחרנו בעולם ה- WiFi הביתי כי חיפשנו מקום שלא נגעו בו. בתחום אבטחת הסייבר לארגונים יש אינפלציה, אפילו רק סביב רחוב רוטשילד. לעומת זאת, אנשים פרטיים קונים היום מוצר וחושבים שהוא מאובטח, אבל מבחינת היצרנית זו בעיה של המשתמש. לי למשל יש שואב אבק שמחובר לרשת, ואני מצפה שהוא יהיה מוגן - אבל הוא לא".

וות SAM / צילום: שלומי יוסף"

קראו עוד
סגור

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס