בחסות
x

שיתוף

סגירה

09

Aidoc

פענוח תצלומי הדמיה רפואיים

מייסדים:

אלעד וולך (מנכ"ל), מיכאל ברגינסקי, גיא ריינר

משקיעים:

מגמה, TLV Partners ואימרג' 

שנת הקמה 2016
עובדים 35
גיוסים 13 מיליון דולר
"הרדיולוגים בעדנו, הם רוצים להיות חלק מהמהפכה"
גלי וינרב

חברת Aidoc היא שחקנית חדשה ובולטת בתחום הבינה המלאכותית לניתוח תמונות רדיולוגיה, שעשוי לחולל מהפכה משמעותית באופן שבו בתי החולים מטפלים בהן.

התחום הזה החל לצבור תאוצה בהייטק הישראלי בשנים האחרונות, ומי שנחשבת לחלוצתו היא זברה מדיקל, אחד הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס" ב-2015. כשזברה התברגה לדירוג, AiDoc עוד לא ממש הייתה קיימת. "אנחנו שלושה שותפים בוגרי תלפיות", מספר מנכ"ל החברה אלעד וולך. "כולנו עסקנו בצה"ל בבינה מלאכותית ובלמידת מכונה, אבל שאפנו לפעול בתחום הבריאות, בגלל חשיבותו והשינוי שאפשר לחולל בו".

הקבוצה פיתחה אלגוריתם שמזהה בתמונות הדמיה מצבים הדורשים התערבות מיידית, ומתריע על כך בפני הצוות הרפואי – למשל בחדרי מיון. הפיתוח החל מתחום סריקות הראש אך כיום הוא רלוונטי לכל הגוף, ועוזר בין היתר בזיהוי אירועים מוחיים, דימומים פנימיים, שברים מורכבים ובעיות אחרות שבהן פרק הזמן שעובר עד הטיפול הוא קריטי.

ב-2016 הציגה החברה את האלגוריתם הבסיסי שלה למספר בתי חולים בישראל ובעולם, שהתרשמו מהפיתוח ופעלו יחד עם Aidoc כדי להפוך אותו למוצר של ממש. רק לאחר שהחל שיתוף הפעולה, נכנסו משקיעים ראשונים לחברה. "התפתחנו מהר כי הייתה דרישה גבוהה למוצר כזה בשוק", אומר וולך, "כיום הרדיולוגים עוברים ידנית על מאות סקירות ביום. הנהלות בתי החולים קיבלו אותנו בשמחה ואפשרו לנו לעשות ולידציה וטיוב לאלגוריתם שלנו על כ-50 אלף סריקות עד ההתקנה המסחרית הראשונה, שהתבצעה שנה לאחר מכן.

כדי לצאת לדרך, הוא אומר, "היינו צריכים להבין מתי ואיך להשתמש במערכת כך כדי שבאמת תניב ערך למטופל, וגם לכמת את התועלת שלה – כמה זמן חסכת? כמה חיים הצלת? בנוסף היינו צריכים לעבוד על ממשק המשתמש. אנחנו משתדלים להביא חויית משתמש דומה לזו שבמוצר צריכה אלקטרוני, ואין לתאר כמה זה חשוב בהטמעה של הפתרון".

כיום, קצת יותר משנה אחרי ההתקנה המסחרית הראשונה, המוצר כבר מוטמע ב-50 בתי חולים שכולם לקוחות משלמים, ומאות אלפי סריקות כבר נבחנו.

וות Aidoc / צילום: איל יצהר"

קראו עוד
סגור

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס