בחסות
x

שיתוף

סגירה

08

Healthy.io

שימוש בסמארטפון ככלי אבחון רפואי

מייסד ומנכ"ל:

יונתן אדירי

משקיע:

עידן עופר

שנת הקמה 2013
עובדים 45
גיוסי הון 15 מיליון דולר
"רק כשקיבלנו אישור מה-FDA הצלחתי סוף סוף לנשום"
גלי וינרב

יש בדיקה רפואית מציקה שאתם צריכים לעשות אבל מתחמקים ממנה כבר שנים? מה היה קורה אם היו מודיעים לכם שבימים הקרובים הבדיקה תגיע אליכם, ותוכלו לבצע אותה באופן עצמאי, באמצעות הטלפון הסלולרי? זהו הרעיון שמנחה את Healthy.io.

החברה פיתחה בדיקת שתן לביצוע בבית, לזיהוי הידרדרות בסוכרת ובמחלות כליות. לפי נתוניה, רק כמחצית מהחולים במחלות אלה בבריטניה למשל (מחוץ ללונדון) מגיעים לבצע את הבדיקה אחת לשנה, כפי שדורש הפרוטוקול. כאשר שולחים להם ערכה הביתה, שיעור הנבדקים עולה משמעותית.

אחרי שהערכה מתקבלת בבית המטופל, Healthy.io יודעת לשלוח תזכורת לביצועה, ולנסח אותה כך שהיא מותאמת ללקוח הספציפי, בעזרתו האדיבה של אלגוריתם לומד. גבר או אישה? אייפון או אנדרואיד? ומהו מקום המגורים? – מתברר שלכל הפרמטרים הללו יש השפעה על ההתנהגות הבריאותית. "הגישה הזו מחליפה טלפון זועם מרופא, שהוא משהו שאנשים לא מגיבים אליו טוב", אומר מנכ"ל החברה יונתן אדירי. "לעומת זאת הסלולרי הוא חוויה חיובית".

כאשר המטופל לוחץ על הקישור שבהודעה, הוא מקבל הנחיה צעד אחר צעד כיצד לפתוח את הקופסה, להשמיש את כוס הבדיקה, לתת את השתן, לטבול את מקלון הבדיקה לפרק זמן שאינו קצר ואינו ארוך מדי, לצלם אותו בסמארטפון תחת תאורה מספקת, ואז התוצאות מפוענחות ועוברות אוטומטית לתיק הרפואי.

החברה עשתה היסטוריה ביולי כאשר הפכה לראשונה שקיבלה אישור FDA לשיווק בארה"ב לבדיקה ברמת דיוק רפואית, שמבוצעת באמצעות הטלפון ללא חומרת סריקה נוספת. קיימות היום חברות נוספות שמציעות אבחון אונליין, למחלות כמו מלנומה, אולם אי אפשר באמת לקבל החלטה רפואית על בסיס הבדיקה.

מהם האתגרים הטכנולוגיים בפיתוח הבדיקה?

"ריבוי טלפונים וריבוי מצבי תאורה. המקלון של בדיקת השתן כולל ריבועים קטנים, שכל אחד מהם מגיב לחומר אחר ליצירת צבע. התוצאה היא לא בינארית עבור כל ריבוע, אלא תלויה בגוון המדויק. היום מכניסים את המקלון לתוך סורק אופטי, וזו הייתה חלק מהסיבה שבחרנו להתחיל את דרכנו בבדיקה הזו – כל מה שדרוש הוא שנוכיח שגם אנחנו מציעים סורק, דרך הטלפון".

וות HEALTHY.IO / צילום: איל יצהר"

קראו עוד
סגור

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס