בחסות
x

שיתוף

סגירה

08

Logz.io

מערכת קוד פתוח לניתוח נתונים למתכנתים

מייסדים:

תומר לוי ואסף יגאל

משקיעים:

ג'נרל קטליסט, Next47, גיזה, וינטג', 83North

שנת הקמה 2014
עובדים 208
גיוסי הון 100 מיליון דולר
אנחנו כמו א.ק.ג שאומר באיזה מן העורקים יש חסימת מידע
אורי ברקוביץ'

הטלפון הנייד נדלק, אבל מה קורה לתוכנה שמפעילה אותו? מתחת למכסה המנוע כבר נוצרות סדר גודל של עשרות אלפי שורות קוד. הכפתור נלחץ; המסך נדלק; כל המערכות תקינות; כל הפעולות המורכבות או הפשוטות – הכל מתועד במה שמכונה "לוגים" – קובץ שמכיל תיעוד טקסטואלי על כל פעולה שמתרחשת במחשב. באמצעות התיעוד הזה יכולים מתכנתים ואנשי תמיכה, למשל, לנטר פעולות שהתרחשו במחשב, ולאתר תקלות לאחר שהן כבר קרו.

כמו סייסמוגרף למחשבים? "אולי, רק שסייסמוגרף לא יכול לתקן את הבעיה", צוחק מנכ"ל logz.io, תומר לוי. הוא מעדיף מטאפורה אחרת: "אנחנו יותר כמו א.ק.ג שאומר באיזה מן העורקים יש חסימה, האם הבעיה בעורק הזה, או אולי בעורק אחר. ואז בא המפתח – המצנתר, ומתקן את הבעיה, באמצעות צנתור או תרופה. בעולם הדאטה זה דומה כי לרוב הלקוחות שלנו יש זרם דאטה אדיר והוא פשוט גורם לסתימה איפשהו", מציע לוי דימוי שיסביר מה החברה שלו עושה. שימוש במערכת, לדבריו, "יכול לקצר משמעותית את זמן פתרון הבעיות".

את הרעיון להקים את logz.io הגה לוי ב-2014 יחד עם אסף יגאל, לאחר שנחשף לראשונה לערכת ELK לניתוח לוגים. "עולם הלוגים לא השתנה שלושים שנה. יום אחד, לאחר שנתקלתי בבעיה קשה במיוחד, גיליתי תוכנת קוד פתוח שעזרה לי בדיוק במה שהייתי צריך ואחרי עשר דקות של שימוש בה אמרתי לעצמי - אסיים את החופש ואז אקים חברה שזה מה שתעשה - תאפשר לכל מתכנת, כמונו, שהיה תקוע שעות במעבדה והתקשה במשימות כאלה, להיעזר בתוכנת הקוד הפתוח המדהימה הזאת". ואכן, המערכת של logz.io מבוססת על הקוד הפתוח ELK ו-Grafana, מערכות לאנליטיקה של נתונים ולניטור. המערכת מסייעת למהנדסים לזהות תקלות קריטיות, התקפות סייבר ופרצות אבטחה, וכך מונעת נזק כספי לארגונים.

קראו עוד
סגור

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס