בחסות
x

שיתוף

סגירה

09

Wiliot

חיישן IoT זעיר על גבי מדבקה

מייסדים:

טל תמיר, ירון אלבוים ואלון יחזקאלי

משקיעים:

אמזון, Avery Dennison, סמסונג, NVP  83North, גרוב, קוואלקום ונצ'רס, M Ventures

שנת הקמה 2016
עובדים 42
גיוסי הון 50 מיליון דולר
"בחברות השבבים לא יודעים להפוך מוצרים לחכמים"
עמרי זרחוביץ'

המקרר יעדכן איזה מוצרים חסרים בו, התרופה תעדכן ששכחת לקחת אותה ויהיה ניתן לדעת בכל רגע נתון איפה הארנק: אלו רק מקצת ההבטחות רבות השנים על הבשורה הטמונה בעולם ה"אינטרנט של הדברים". אבל האמת היא שבעולם הטכנולוגיה הנוכחי עדיין לא הצליחו לפצח אותו. עלויות ייצור, סוללה, מערכת ניהול וכו' הן רק חלק מהפיתוחים הנדרשים, ובחלקם יש חסמים של ממש. חברת Wiliot (וויליוט), שפיתחה שבב אלקטרוני זעיר, מנסה לפתור חלק מהבעיות האלו, בהן להפיח סוג של חיים בעצמים דוממים.

היתרון הכי גדול של השבב, שפועל בטכנולוגיית בלוטות', הוא היותו מופעל ללא צורך בסוללה. את האנרגיה הנדרשת להפעלתו הוא אוסף מהסביבה, למשל מקרינה שיוצאת בלאו הכי ממכשירים סלולריים, מחשבים ועוד, ולפי החברה, מדובר ברמה שאינה מסוכנת. בנוסף, החיישן מאפשר לשדר מידע על המוצר אליו הוא מודבק, בין היתר לגבי מיקומו, משקלו או הטמפרטורה שלו.

טל תמיר, מנכ"ל החברה, הקים את ויליוט ב-2016 ביחד עם ירון אלבוים ואלון יחזקאלי, שלושתם בעלי תארים בהנדסת חשמל מהטכניון. השלושה הכירו בחברת אינטל. כשתמיר הקים את חברת Wilocity ב-2007 עם שלושה מייסדים נוספים, הוא גייס את אלבוים ויחזקאלי להיות העובדים הראשונים בחברה. ב-2014 נמכרה החברה לקוואלקום בקרוב ל-400 מיליון דולר והשלושה עברו לעבוד בחברה הרוכשת, עד שעזבו לטובת הקמת החברה הנוכחית.

קראו עוד
סגור

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס