x

שיתוף

סגירה
ActiveFence / צילום: שלומי יוסף
10

ActiveFence

מערכת לאיתור וחסימת תכנים זדוניים באינטרנט

מייסדים: נועם שוורץ, אלון פורת, אייל דייקן, יפתח אור

משקיעים: Grove Ventures, Vintage Investment Partners, CRV

שנת הקמה: 2018 עובדים: 220 גיוסי הון: 100 מיליון דולר

"רוצים לייצר אימפקט חיובי על האינטרנט"
אקטיבפנס מסייעת לחברות אינטרנט לטפל בכל התכנים המסוכנים והפוגעים - מפדופיליה עד נאציזם
נבו טרבלסי

חברת אקטיבפנס (ActiveFence) שמה לעצמה למטרה לטפל בכל התכנים המסוכנים והפוגעים באינטרנט, ולא רק בתוכן אחד ספציפי: טרור, נאציזם, פדופיליה, דיסאינפורמציה ועוד. הסטארט-אפ הוקם ב-2018 כשארבעת המייסדים, נועם שוורץ (מנכ"ל), אלון פורת, אייל דייקן ויפתח אור - הבינו שצריך פתרון קונקרטי כדי להפוך את האינטרנט למקום בטוח יותר.

הכלי של אקטיבפנס בנוי מכמה שכבות. הראשונה, תוכנה שעוזרת לצוותי אמון ובטיחות של חברות אינטרנט, כלי שבעזרתו הם יכולים לנהל את המדיניות סביב התוכן הבעייתי - לדוגמה להבין מה רע ומה לא ולפרוס את הטכנולוגיות שחוסמות את התכנים. השנייה היא שכבת הדאטה - לחברה יש יכולות פרואקטיביות למצוא תוכן בעייתי, באקטיבפנס משווים תוכן לדאטה שיש לחברה וככה הזיהוי מהיר יותר. השכבה השלישית מורכבת משירותים שעוזרים לחברות להבין מה קורה, ולזהות טרנדים. החברה מספקת מערכת שמזהה תוכן מסוכן ברגע שהוא מתפרסם, ואז היא יכולה לפעול בעצמה או להעביר את ההחלטה האם להסיר אותו למנהלי התוכן השונים.

בחברה אומרים שהם קמו מלכתחילה בהיעדר הצלחה במקומות אחרים. "זה היה שילוב של 'אנחנו לא יודעים אם הם לא מנסים או לא מצליחים'. יש אנשים מדהימים בכל חברות האינטרנט, אבל הם צריכים עזרה", מסביר שוורץ. הוא מספר על תחילת הדרך, כשבזמן ששהה בפגייה לאחר לידת בתו הראשונה ב-2015 מיפה דפים פומביים של דרופ-בוקס - כדי לראות מהם הלינקים הפופולריים ביותר באינטרנט - ונתקל בתיקייה של תוכן פדופילי.

המשימה מושכת עובדים

אתגרי החברה הם בעיקר בתחומי מחקר ופיתוח. אקטיבפנס מתמודדת מול מי שמייצרים תוכן מסוכן ופוגעני בעזרת כלים טכנולוגים, ולכן תמיד צריכה להקדים אותם בפיתוח. אתגר נוסף, המשותף לכל החברות בשוק - הוא להשיג את האנשים הכי טובים. העובדה שהמשימה שלהם טובה היא "הדרייבר הכי טוב למשיכת עובדים", אומרים בחברה. אתגר שלישי הוא להפוך את החברה למותג בינלאומי מוכר.

קראו עוד

צלמי הפרוייקט: שלומי יוסף, כדיה לוי

© כל הזכויות שמורות לגלובס