x

שיתוף

סגירה

03

Lemonade

חברת ביטוח מבוססת בינה מלאכותית

מייסדים:

דניאל שרייבר (המנכ"ל) ושי וינינגר

משקיעים:

Aleph, Sequoia, GV, Allianz, General Catalyst, XL Catlin, Thrive Capital, Tusk Ventures, Sound Ventures

2016 2016
60 מיליון דולר 60 מיליון דולר
54 54
"ביטוח הוא אחד הנושאים השנואים ביותר. זה לא טריוויאלי בכלל לבחור בזה"

החברה מייעלת את תחום הביטוח באמצעות בינה מלאכותית: "כשהתחלנו את השנה ציפינו ל-13 אלף בתים מבוטחים. כבר היום אנחנו עם 42 אלף"

שירי דובר

כדי להבין את הרעיון שעומד מאחורי הסטארט-אפ למונייד (Lemonade), כדאי לפתוח בשמה המרענן של החברה. "השם הזה בחר אותנו", מסביר שי וינינגר, המייסד השותף, "הוא מבוסס על האמירה - כשהחיים נותנים לך לימונים תעשה מהם לימונדה. במקרה שלנו זה אומר שאולי אנחנו לא יכולים לעצור את זה שהבית שלכם נשרף, אבל אנחנו כן יכולים להמתיק את החוויה". למונייד, הוא מסביר, היא "חברת ביטוח מבוססת בינה מלאכותית וכלכלה התנהגותית".

וינינגר (44) ודניאל שרייבר (45), הם יזמים מנוסים בתעשייה הטכנולוגית. וינינגר היה ממייסדי חברת פייבר ואילו שרייבר כיהן בתפקיד בכיר בסנדיסק. נציין כי בתחילת שנת 2016 הצטרף לחברה פרופ' דן אריאלי כמי שאמון על תחום הכלכלה ההתנהגותית בחברה.

"בסוף 2014 החלטתי שאני רוצה לבנות משהו יותר גדול", מספר וינינגר. "נמשכתי לנושא הפיננסי והתחלתי כמשקיע. רבים עושים את זה, אבל מעטים באמת מבינים את המכניקה של עולם ההשקעות הפיננסיות. לקחתי שנה הפסקה ולמדתי את הנושא ברצינות. אפילו לא ידעתי מה אני עומד לעשות עם הכל, אבל נסחפתי לעולם הזה. אני מאוד מעורב בקהילת הטק המקומית, ופוגש בחיי היומיום המון יזמים. פתאום הבנתי שהתעשייה הפיננסית היא אחת התעשיות המרכזיות, שמחזיקות את רוב הכסף בעולם, אבל אין הרבה יזמות בתעשייה הזו".

טארטאפים - lemonade-team / צילום: שלומי יוסף"

קראו עוד
סגור

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס