x

שיתוף

סגירה

06

Datorama

סיוע למשווקים ומפרסמים

מייסדים:

רן שריג (המנכ"ל), קתרין ריבנט ואפי כהן

משקיעים:

Innovation Endeavors , Marker, Lightspeed , Cedar

2012 2012
50.7 מיליון דולר 50.7 מיליון דולר
295 295
"חייבים לפעול ברזולוציות כמה שיותר נמוכות כדי להגיע לקהלים שונים"
החברה ממליצה לאנשי שיווק על אסטרטגיה אופטימלית: "לפני חמש שנים היו בעולם 150 חברות שהתעסקו בטכנולוגיית שיווק. היום יש לפחות 5,000"
מיכל רז חיימוביץ'

מהי הדרך היעילה ביותר להעביר מסר פרסומי? חברת דאטורמה (Datorama) מנסה להשיב על השאלה הזאת. "השיווק היום מסועף", אומר רן שריג, מנכ"ל דאטורמה ואחד המייסדים. "קחי למשל חברה שפועלת בכמה מדינות ומשווקת כמה מוצרים לקהלי יעד שונים - חברה כזו תשתמש במגוון כלים במטרה להשיג את התוצאות הרצויות". שריג הקים את החברה עם קתרין ריבנט ואפי כהן, כולם אנשי פרסום לשעבר.

"כשהקמנו את החברה", הוא מספר, "הבנו שהעולם של המשווקים מסובך בגלל כל הערוצים שקיימים והבנו שנדרש פתרון שמאגד את כולם יחד. לפני חמש שנים היו בעולם 100 או 150 חברות שהתעסקו בטכנולוגיה של שיווק. היום יש לפחות 5,000".

ריבוי ערוצי הפרסום הוא יתרון או חיסרון?

"מצד אחד זה חיובי ומצד שני זה כאוס. האתגר שניצב בפני המשווקים הוא להיות מסוגלים לקבל החלטות טוב יותר. בתור משווק אתה מנסה לחשוב איך להגיע לצרכנים - אתה יודע שלפרסם מודעה זה פחות רלוונטי, אבל יודע גם שהמותג צריך להגיע לצרכן בהרבה צורות, הצרכן צריך לפגוש במותג במאמרים שהוא קורא, בעמוד הפייסבוק שלו ובכל מקום. המפתח הוא שימוש בטכנולוגיות שונות".

וככל שהחברה גדולה יותר - האתגר גדל. לדברי שריג, "ישראל היא שוק קטן ולא מייצג. אחד הלקוחות שלנו, אלקטרוניקס קארד, עוסקת בגיימינג. שם מחברים 1,200 מקורות מידע. זה אמנם מקרה קיצון אבל זה פסיכי משום שהערוצים משתכללים וכל הזמן יש דרכים חדשות ונוספות להגיע לקהל".

טארטאפים - datorama-team / צילום: שלומי יוסף"

קראו עוד
סגור

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס