x

שיתוף

סגירה

08

Guardicore

אבטחת סייבר

מייסדים:

פבל גורביץ' (המנכ"ל), אריאל צייטליין ודרור סלעי

משקיעים:

Battery, Greylock, סיסקו, דל ואהוד ברק

2013 2013
48 מיליון דולר 48 מיליון דולר
85 85
"הדבר היחיד שגדל מהר יותר מההשקעה בסייבר הוא הנזק שנגרם מההתקפות"
החברה מונעת התקפות על שרתים: "פעם ילד בן 14 בבית היה נחשב איום. היום התוקפים הרבה יותר מאורגנים"
שירי חביב ולדהורן

מאות חברות סטארט-אפ פעילות כיום בישראל בשוק החם של אבטחת סייבר. "יש פיצוץ של חברות סייבר", אומר פבל גורביץ', מנכ"ל חברת גארדיקור (Guardicore), "הדבר היחיד שגדל מהר יותר מההשקעה בתחום הוא הנזק שנגרם מההתקפות. בתקופה האחרונה נגרם נזק מטורף לכלכלה. מעבר להתקפות שמתפרסמות כמו WannaCry, יש גם דברים מתחת לפני השטח שמשפיעים על תהליכים משמעותיים כמו בחירות". לדבריו, "יש השפעה מהותית של חולשות במערכות מידע על עניינים אסטרטגיים מחד, ופרטים מאוד אישיים שלנו - אני מקבל למשל טלפונים מחברים שאיבדו את כל התמונות של הילדים ששמרו במחשב. זה על כל הספקטרום".

גורביץ' הקים את גארדיקור בשנת 2013 עם מנהל הטכנולוגיה אריאל צייטליין ומנהל הפיתוח העסקי דרור סלעי. גורביץ' וצייטלין הכירו בצבא, שם עסקו בתחום הסייבר. סלעי, איש הייטק ותיק שכבר חתום על כמה אקזיטים, הצטרף אליהם. החברה גייסה מאז הקמתה 48 מיליון דולר ממשקיעים בפרופיל גבוה, לרבות הקרנות באטרי וגריילוק ישראל, החברות סיסקו ו-Dell ואף משקיע פרטי מוכר - אהוד ברק.

גארדיקור שמספקת פתרון תוכנה לאבטחת חוות שרתים, מעסיקה 85 עובדים, 60 מהם בתל אביב. גורביץ' מספר שהחברה זיהתה את השינוי בעולם ה-IT, שכולל מעבר ממחשב לסלולר ולענן. "הטכנולוגיה והשרתים השתנו לחלוטין, מפיזי לווירטואלי. כבר לא קונים שרתים וציוד כמו כבלים, היום מסמנים 'וי' וכל החבילה מגיעה מחוברת מאמזון או סיסקו". לדבריו צריכת ה-IT השתנתה והפכה לקלה ומהירה יותר, משרתים גדולים למיקרו-סרברים שמדברים אחד עם השני. "האבטחה התקדמה מאוד במובייל, אבל כמעט שלא התקדמה בדאטה סנטר ובענן", הוא מוסיף. "נוצר חלון הזדמנויות לחברה כמו שלנו שמתמקדת רק בשרתים - כל מה שאין בו מסך ומקלדת".

גארדיקור מאבטחת גם שרתים פיסיים וגם וירטואליים, וגורביץ' מסביר שלרוב, 75%-85% מהתקשורת בדאטה סנטר מתבצעת בין השרתים, ולא כלפי חוץ. "מי מאבטח את זה? הרי אם גונבים את השרתים, שם נמצא כל המידע של הארגון". גארדיקור מספרת ללקוח איזה שרת 'מדבר' עם איזה שרת אחר, "וזה ממש אפקט של 'וואו' לאנשי ה-IT שפתאום רואים מה קורה בענן", אומר גורביץ'. בעזרת גארדיקור הלקוח מגדיר מדיניות - מה מותר ומה אסור. כאשר מזוהה חדירה, ניתן לקבוע שהשרת הפגוע יפסיק לתקשר עם האחרים.

טארטאפים - guardicore-team / צילום: שלומי יוסף"

קראו עוד
סגור

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס