<b>גלובסקול - </b>לומדים מרחוק
המצב החדש אליו נכנסנו, מצריך בחינה מחודשת / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

המצב החדש אליו נכנסנו, מצריך בחינה מחודשת / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

7 טיפים לבניית תוכנית שיווק דיגיטלית מעודכנת למצב החדש

מאת: צוות Saban Digital Marketing

המשבר הנוכחי מצריך בחינה מחודשת ובניית תוכנית עבודה מעודכנת וגמישה, אשר תתאים עצמה להרגלי הצריכה החדשים ● ריכזנו עבורכם 7 טיפים חשובים לבניית תוכנית שיווק מעודכנת
30.04.2020 |

רק לפני כארבעה חודשים, הרמנו כוסית לחיים והתחלנו שנה חדשה עם תוכנית עבודה חדשה מהניילון... אבל אז הגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים. המצב במשק ובעולם כולו  דורש מאיתנו התמודדות שונה ברמה הארגונית והעסקית, וכן יצירת תוכנית עבודה שיווקית חדשה בדיגיטל, תוך התאמה לשינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות.

המצב החדש יצר טלטלה, אבל הביא עמו גם לא מעט הזדמנויות עסקיות חדשות, על אחת כמה וכמה בדיגיטל. דוגמת העלייה ברכישה המקוונת בפרט ובבילוי ממושך בפלטפורמה הדיגיטלית בכלל.

בשלב הראשון, לפני שניגשים להכין תוכנית מומלץ לערוך ניתוח של החודש האחרון שיכלול - זיהוי ובחינת המגמות וvהתנהגות של הצרכנים בנכסים הדיגיטליים שלנו בפרט ובערוצי התקשורת שלנו בכלל מאז פרץ המשבר.

לטובת בניית תוכנית העבודה השיווקית החדשה והמאתגרת הזאת, ריכזנו עבורכם מספר טיפים ונקודות שיש לקחת בחשבון:


1. גמישות, גמישות גמישות 

כפי שכבר צוין מעלה, גמישות היא הנקודה העיקרית והמהותית כאן. דברים משתנים מרגע לרגע ולכן התוכנית חייבת להיות בשיטת ה- agile - כלומר בעלת גמישות מירבית לשינויים, הלוקחת בחשבון שינויים ועדכונים תמידיים.

2. מיקוד במוצרים ועוגנים חדשים

השאלה שצריכה להישאל היא - האם המוצרים שלנו והעוגנים של החברה עדיין רלוונטיים למצב הקיים? כך שנדרשת מאיתנו בחינה מחודשת ומעמיקה של סל השירותים והמוצרים שלנו; עלינו לחשוב על חדשנות מוצרית, אם מבחינת ההנגשה של השירות ואם מבחינת המהות שלו. עלינו להתמקד במוצרים ספציפיים, לשנות אותם, או לפתח אותם למשהו חדש לגמרי.

קחו לדוגמה את אפליקציית PELEPHONE BOOKES של פלאפון, במצב החדש הצורך במוצר כזה משמעותי הרבה יותר ולכן רלוונטי לתקשור ללקוחות החברה.

דוגמא נוספת: בחברת סיבוס החליטו, כי מאחר והעובדים כמעט ואינם מגיעים למקום העבודה, ניתן לאפשר להם להשתמש בתקציב הארוחות לרכישת שוברים ברשתות המזון. לשם כך יצרו שת"פים עם שופרסל ו-BE, ויקטורי, שוקאיט, AM:PM וסופר יודה.

"השימוש בטכנולוגיה בכל העסקים רק יגדל, ולכן, צריך לחשוב על בניית צוותים משולבי it -שיווק. מעין קפסולות של עבודה כדי לעמוד בקצב עבודה מוגבר ומהיר"


3. חיזוק ממשקים דיגיטליים / רכישה אונליין

בחודשיים האחרונים חברות דוגמת קוקה קולה, תנובה ושטראוס, שהיו רגילות לתקשר רק מהלכי תדמית לטובת הגדלת הביקושים ברשתות השיווק, פונות בצורה ישירה לצרכן עם פעילות איקומרס ייעודיות.

זה הזמן לחזק פעילות שכזו ולקדם יותר מבד"כ את הממשקים הדיגיטלים - אם בצד המכר ואם בצד השירות. במידה ואין לכם פלטפורמה כזו - זה הזמן לבחון הקמה של אחת, גם אם לא מושלמת. בהמשך אפשר לשפר ולהוסיף עוד מוצרים ורבדים. יש היום לא מעט פתרונות זולים יחסית ופשוטים להקמת אתרי סחר, אם לארגון שלכם אין כרגע משאבים לפרויקט מורכב.

4. ניהול מחדש של השינוי ובניית צוותי עבודה מיוחדים

ככל הנראה השימוש בטכנולוגיה בכלל העסקים רק ילך ויגדל, לכן יש לחשוב על בניית צוותים משולבי it -שיווק. מעין קפסולות של עבודה כדי לעמוד בקצב עבודה מוגבר ומהיר. צוותים שכאלה יאפשרו שבירת קירות שעדיין קיימים בין החטיבות ואף חשיבה הוליסטית יותר.

אנחנו ממליצים לעבוד לפי שיטת ניהול תעדוף ומיפוי משימות לפי 3 זוויות:

Stop - לעצור כל מה שלא קריטי ליעדי החברה. כל מה שלא במיקוד על, או שלא יכול להתממש עקב הנסיבות.
Start - להתחיל/ להזיז/ לקיים כל משימה הקשורה לקורונה/ פעילות rt עקב הנסיבות/ חדשות מוצרית, שתכפר על מוצר עוגן שלא רלוונטי כעת.
Continue - כל משימה שהיא קריטית להמשכיות התקינה (והמשופרת) של הארגון - במשימות אלו אין לגעת, אלא להמשיך כרגיל.

5. ניסוי וטעייה

תמיד מומלץ להשאיר תקציב בתוכנית העבודה לניסוי ובחינה של ערוצים וכלים חדשים; הפעם בשל חוסר הוודאות, כלל הפעילות שלנו הוא סוג של ניסוי וטעייה. על כן יותר מתמיד שווה לבחון כלים, ערוצים ומוצרים חדשים כבר ב- ONLINE ולא לחכות לאישורים, בחינה ומחקר כמו בעת שגרה; אולי אפילו לאפשר לדרגים נמוכים יותר לאשר פרויקטים לטובת זירוז תהליכים.

"תכניסו לתוכנית העבודה שלכם יעדים ליצירת שיתופי פעולה. הם מאפשרים גם מתן ערך וגם קיצור דרך בהגעה ליעדים"

6. מיקוד בערוצי מדיה עם רייטינג גבוה

תקציבים שיועדו ברבעון הראשון של השנה לשילוט חוצות, או לקולנוע פחות רלוונטיים לאור המצב החדש - ויכולים לעבור לערוצים יותר מתאימים לימים אלו - כמו דיגיטל וטלוויזיה. בנוסף חשוב לטרגט קהלים וגילאים לפי ערוצי המדיה הרלוונטיים להם.

הרבה מפרסמים עצרו את תקציבי המדיה שלהם - זו הזדמנות מצוינת לבלוט בדיגיטל, ליהנות מהטראפיק הגבוה ומהמחירים הנמוכים.

חשוב לשלב בתוכנית גם הפקה וקידום של תוכן עם דגש על מתן ערך. בנוסף, מומלץ להשקיע בסקרים ושאלונים על מנת להבין את הלך הרוח ואת הצרכים.

7. אחרון חביב - לא לפחד משת"פים ומיזמים עסקיים

כדאי להכניס לתוכנית העבודה יעדים ליצירת שיתופי פעולה, אלו מאפשרים גם מתן ערך וגם קיצור דרך להגעה ליעדים.

זה המקום לחשוב יצירתי ולהעז. אם יש קושי לייצר פעילות ,אתרו גוף שיכול לספק לכם את החלק החסר לכם. גם לקדם שת"פ שמטרתו לעשות טוב בעולם או סתם להעניק ערך/הטבה ללקוחות שלכם - עשוי להועיל מאוד בגזרת תפיסת המותג שלכם.

הנה כמה דוגמאות לשת"פים שנעשו לאחרונה בעקבות המצב: בזק ומייקרוסופט במהלך של מנוי חינם לחודשיים לפלטפורמת משחקי הפרימיום של אקס בוקס; בנק הפועלים עם 50 שקל מתנה ב-WOLT ללקוחותיו.

לסיכום יצירת תוכנית עבודה חדשה לשיווק בדיגיטל היא חובה במציאות החדשה שנקלענו אליה, בטח שלטווח הקצר והמיידי. זוהי תקופה מאתגרת וצריך לייצר בה מנגנוני קבלת החלטות מהירים בארגון; להתנהל בגמישות, יצירתיות ולבצע התאמות תוך כדי תנועה. שוב, חשוב לזכור כי התקופה מביאה עימה גם לא מעט הזדמנויות לשפר נכסים דיגיטליים/מהלכים, וגם לנסות לקדם מוצרים ושירותים חדשים או לשדרג קיימים ובעיקר להבין שמי שייתן ערך ללקוחות שלו במצב החדש הוא זה שישרוד את התקופה כשידו על העליונה.

לאתר Saban Digital Marketing הקליקו>>

כתבות נוספות:
בהייטק שיחות וידאו לצרכי עבודה היו נהוגות עוד לפני המשבר / צילום: Unsplash

תרגיש בבית – על השטחת התרבות הארגונית

מאת: רון בר-אל

אחת ההשפעות המעניינות של עבודה מרחוק (שכנראה תישאר פה פוסט קורונה) היא על 'התרבות הארגונית' ● מהו הדבר שאבד בדרך מהמטבח הארגוני למטבח הביתי שחברות חייבות לתת עליו את הדעת? בעולם בו כל הזומים נראים ומרגישים אותו הדבר, איך משכנעים עובדים ש'אצלנו יש אווירה אחרת'? על היום בו חברות התרוקנו באחת מ'הנכסים הארגוניים' שלהן שכל כך התגאו בהם טרום המשבר

למאמר המלא>>

וירוס הקורונה הביא לפגיעה קשה בפעילות הכלכלית ברוב מדינות העולם / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

שגרה 2.0: כך תיישמו מודל עסקי דיגיטלי לעידן שלאחר התפרצות הקורונה

מאת: רז הייפרמן, יועץ בכיר לטרנספורמציה דיגיטלית ודירקטור, BDO Digital

המציאות החדשה אליה אנו נכנסים מחייבת ארגונים לערוך מספר צעדים ממוקדים: לאמץ טכנולוגיות דיגיטליות שהתבררו כיעילות במהלך המשבר, ובה בעת להתאים אותן לפעילות בטווח הבינוני והארוך

למאמר המלא>>

הרשמו לניוזלטר נשים בהייטק
נרשמת בהצלחה לניוזלטר