הדמות: סטיב ג'ובס
תפקיד: מייסד אפל והמנכ"ל הראשון שלה
הניצוץ: החזון והיכולת להגשים אותו ובכך לשנות את התפיסה והמציאות בעולם כולו.
ציטוט:
"טכנולוגיה היא כלום. מה שחשוב זה האמונה שלך באנשים, שהם ביסודם טובים וחכמים, ואם תביא להם כלים, הם יעשו איתם דברים מופלאים".
מה למדתי מהדמות: עצם העובדה שג'ובס מהווה השראה לרבים, גם כאשר ישנם בו רבדים שנויים במחלוקת, מלמדת אותנו שניתן להשפיע, לשנות, ליצור להצליח ולגעת - גם אם בתחילת הדרך המשאבים מוגבלים ודלים מאוד. היכולת לחלום ולהגשים את החלומות כל פעם מחדש מהווה את המנוע ליצירה והצלחה.
פעילות ישראייר בימי הקורונה - כך השאנו ערך משמעותי למותג
זה לא סוד שענפי התיירות והתעופה היו הראשונים להיפגע ממשבר הקורונה ויהיו האחרונים להתאושש ממנו.
בראשיתו של המשבר ישראייר הציגה גישה אופטימית, עוצמתו ועומקו עדיין לא התבהרו ונראה היה כי הקורונה היא נחלתן של מדינות רחוקות. על רקע הנחת עבודה זו, הציגה החברה, קמפיין לקידום חופשות וטיסות תחת הסלוגן "הכי רחוק מהמזרח הרחוק".
אולם מהר מאוד המציאות השתנתה, הקורונה הגיעה לישראל ורובן המכריע של חברות התעופה הפסיקו את טיסותיהן מנתב"ג. זמן קצר לאחר מכן גם בתי המלון בארץ נסגרו ואיתם שותקה התיירות לאילת.
ישראייר מגדירה עצמה כ"חברת תיירות שיש לה מטוסים", המשווקת בעיקר חבילות נופש ליעדים קרובים ברשת האזורית ובאילת. עם תחילתו של המשבר נדרשנו להחליט האם "לדומם מנועים" כפי שעשו רבים וטובים בענף או לפעול אחרת?
הנהלת החברה, בשיתוף פעולה מלא עם הטייסים והעובדים, קיבלה החלטה - לא מדוממים! נהפוך הוא - נלחמים ופותחים מבערים. ההחלטה הובילה לשורת פעולות שמיצבו את החברה מחדש בלב התודעה הישראלית והשיאו ערך משמעותי למותג.
שמירה על הנתיב האווירי בין אילת למרכז בתדירות של לפחות שתי טיסות יומיות לטובת מענה לתושבי העיר ולצוותים רפואיים.
ביצוע מאות טיסות חילוץ בהן מטוסים יצאו ריקים על מנת להחזיר ישראלים ממדינות שונות בעולם.
הסבת מטוסים לטובת טיסות מטען על מנת לשנע ציוד חיוני לישראל.
הבאת אלפי עולים חדשים לישראל.
ביצוע טיסות מיוחדות עבור גופים ממשלתיים ואחרים.
הקמת יחידה להטסה רפואית.
הקמת יחידת חיטוי מטוסים.
הפעלת טיסות תיירות למדיניות ירוקות.
פעולות אלו ורבות נוספות בוצעו כאשר מנגד נעשתה סדרה של צעדים - מחצית מהעובדים הוצאו לחל"ת, ההוצאות על פרסום ושיווק פחתו באופן ניכר, המוקד הטלפוני נסגר ונערך קיצוץ משמעותי בהוצאות הכוללות. כל זאת על מנת לבצע התאמה מהירה לירידה החדה בהכנסות.
הלקוחות, הספקים, משרדי ממשלה וגופים רבים נוספים, הביעו אמון בחברה ופעולותיה ובשל כך הפכה ישראייר לחברה המובילה בטיסות מנתב"ג מראשיתו של המשבר.
בשורה התחתונה, כשם שסטיב ג'ובס החל את דרכו רק עם חזון, אמונה בעצמו ובאנשיו ולמרות המשאבים הדלים הצליח להוביל כנגד כל הסיכויים. כך גם ישראייר "הקטנה" הצליחה לרוץ קדימה בעת משבר בזכות החזון אנשים והיצירתיות.