הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
מישל אובמה / איור: גיל ג'יבלי

מישל אובמה / איור: גיל ג'יבלי

מישל אובמה והערכים שבחרה לקדם עומדים לנגד עיניי בעשייה המקצועית

מישל אובמה היא אישה של עשייה ומאמינה בשימוש בעמדה הבכירה שלה כדי לייצר אימפקט חיובי בחברה; הערכים שהיא מקדמת משיקים לאלו שאני מאמינה ומתחברת אליהם - תמיכה בקהילה, שיתוף וערבות הדדית
26.09.2021

דנה בורגר מנהלת הפעילות העסקית והמסחרית של ווייז בישראל. במסגרת תפקידה היא מקדמת שיתופי פעולה מסחריים חדשניים, מבוססי דאטה וטכנולוגיה עם גופים מובילים במשק. כמו כן, היא מרצה אודות חדשנות טכנולוגית, אסטרטגיה עסקית ומנהיגות ארגונית; מובילה תוכניות מנטורינג פנימיות וחיצוניות לארגון על מנת לקדם ולסייע לאוכלוסיות מוחלשות, ואף פועלת רבות בתחומים של קידום מנהיגות, שוויון חברתי ותרומה לקהילה.

דנה בורגר / צילום: שיר נגה לוידנה בורגר / צילום: שיר נגה לוי

הדמות: מישל אובמה

התפקיד: עורכת דין וסופרת אמריקאית, רעייתו של נשיאה ה-44 של ארה"ב, ברק אובמה והגברת הראשונה של ארצות הברית והראשונה ממוצא אפרו-אמריקאי.

ציטוט:

"Success isn't about how much money you make, it's about the difference you make in people's lives"

הניצוץ: אובמה היא בוגרת פרינסטון והרווארד, עורכת דין לקניין רוחני ואמא מסורה. 


עם כניסת בעלה לתפקיד נשיא ארה"ב, היא הפכה, בדומה לנשים ראשונות בעבר, לחלק מהתרבות הפופולרית. כבר במאי 2006 היא נכללה ברשימת "25 הנשים מעוררות ההשראה בעולם".

היא ניצלה את מעמדה הרם ופעלה רבות כדי לקדם נושאים חשובים ובוערים שקרובים לליבה. בחודשיה הראשונים בבית הלבן, אובמה ביקרה במקלטים לחסרי בית ובתי תמחוי, שלחה נציגים לבתי ספר ודיברה בשבח הרחבת השירותים החברתיים. במהלך הכהונה היא עסקה בנושאי בריאות המשפחה, תמיכה באנשי השירות הצבאי ובני משפחותיהם, קידום השכלה גבוהה, וקידום נשים ברחבי העולם.

מה למדתי מהדמות: מישל אובמה היא אישה של עשייה וערכים והשילוב ביניהם מניב תוצאה מנצחת. היא מעוררת השראה ומשמשת דוגמה למיליוני אנשים ברחבי העולם - בזכות כריזמה אינסופית המגובה בתעודות ושינוי אמיתי, שהצליחה לייצר בנושאים אותם היא מקדמת. 

היא מאמינה בעשייה חסרת פשרות שמייצרת אימפקט חיובי ושימוש בעמדה הבכירה שלה לטובת קידום נושאים בוערים. 

פעילות ווייז בתקופת הקורונה - סיוע באמצעות הפלטפורמה לעסקים קטנים ולבנקי מזון  

אני מזדהה עם תחושת השליחות והעשייה האדירה של מישל אובמה, כי הם תואמים את הערכים שאנחנו מקדמים בווייז: קהילה, שיתוף, ערבות הדדית וחיפוש מתמיד אחר פתרונות שישפרו את חייהם של מיליוני אנשים על הכביש ומחוצה לו.


כך למשל, כשפרצה מגפת הקורונה ידענו שיש לנו, כאפליקציה מבוססת קהילה, תפקיד חשוב ומרכזי בסיוע לעסקים קטנים לשרוד את המשבר. פיתחנו פיצ'רים המאפשרים לאותם עסקים לבלוט על המפה שלנו ולעדכן את משתמשי ווייז על האפשרויות החדשות שהם מציעים, כמו: איסוף עצמי, עמדות Drive-thru שעות פתיחה ועוד.

פרויקט נוסף שלנו שנועד לסייע לקהילת המשתמשים, הוא שיתוף פעולה עם בנקי מזון בכל העולם ועם ארגון לקט ישראל בארץ. למדנו שבתקופת המשבר מלאי המזון באותם מרכזים הלך והידלדל, ויצרנו בווייז את האפשרות לאתר את המרכזים הללו - ולכוון אליהם אזרחים המעוניינים לתרום מזון למרכזים המתאימים. 

במרכז העשייה בווייז עומדת חשיבה מתמדת על שיפור איכות החיים של קהילת המשתמשים שלנו, זהו היסוד הבסיסי לפיו אנו פועלים ונמשיך לפעול תמיד. זהו גם היסוד שמניע אותי באופן אישי ומחבר אותי מאוד לעשייה של מישל אובמה - שגם בעתות משבר ידעה להרים את הראש, להביט לקושי בעיניים, להתמודד איתו ולהשיג כל מטרה שהציבה לעצמה. 

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"