הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
ניל ארמסטרונג / איור: גיל ג'יבלי

ניל ארמסטרונג / איור: גיל ג'יבלי

ניל ארמסטרונג העניק השראה סמלית לפיצוח שלנו את השוק האירופי

האדם הראשון שהלך על הירח הוא סמל עבור כל מי שאי פעם חלם להגשים חלומות בכל תחום; אחד כזה, שהגשמנו בהולנדיה, הוא קבלת הזיכיון לשיווק באירופה של מזרוני טמפור מבוססי טכנולוגיה של נאסא, שפותחה עבור אסטרונאוטים
26.09.2021

אבי ברססט, מנכ"ל הולנדיה - המרכז להנדסת השינה
מנהל את החברה במישור הארצי והבינלאומי ואחראי גם על פיתוח מוצרים ושווקים חדשים ועל מיקומה בצמרת החברות המובילות בתחום. בנוסף עוסק בכתיבת ספרים ותכנים לחינוך השוק לשינה איכותית וחשיבות השינה הבריאה לשיפור איכות החיים. בקרוב ייצא לאור ספרו הרביעי: "ילדים, עכשיו לישון".

אבי ברססט / צילום: קוקואבי ברססט / צילום: קוקו

הדמות: ניל ארמסטרונג

תפקיד: אסטרונאוט אמריקאי, האדם הראשון שהלך על הירח ושימש כמקור השראה לדורות הבאים אחריו בכל הקשור להצבת אתגרים מופלאים והגשמת חלומות, גם כאלו שנתפסים כבלתי אפשריים למימוש.

הניצוץ: לא לפחד לחלום כי הכל אפשרי וניתן להגשמה, גם אם נדמה שהמרחק עצום בין תהליך ההחלטה ועד הביצוע הראשוני, ומתוך כך ליצור שינוי והשפעה על קהל גדול ככל שניתן במעשים היומיומיים וגם בתכניות לטווח הרחוק.

ציטוט:


"זהו צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות".

מה למדתי מהדמות: רעיונות נועזים ניתנים לביצוע והכל מתחיל בצעד קטן.

לפני כ-30 שנה קיבלה הולנדיה את הזיכיון לשיווק מזרני טמפור בישראל, לכאורה סיכה קטנה על מפת העולם. מזרני טמפור פותחו ב"טכנולוגיית חלל", שנועדה להקל על האסטרונאוטים את השיגור מחוץ לאטמוספרה. הם מאפשרים פיזור הלחצים בכל אזורי הגוף השונים וכן שינה איכותית במיוחד. לאחר שנים של עשייה בשוק הישראלי, התבשרנו לאחרונה על-ידי הנהלת החברה בארה"ב על כך שקיבלנו את הזיכיון לשיווק המותג בהונגריה ובמדינות אירופה נוספות במקום המפיץ המקומי. זוהי הצהרת אמון יוצאת מן הכלל ביכולתינו ואתגר מדהים לפצח את השוק האירופאי. זה אולי היה חלום לפני 30 שנה והנה היום סופו להתגשם.

ההשראה של ניל ארמסטרונג במקרה זה היא הן במובן הרוחני והן במובן הגשמי - והיא גם סימבולית מאוד.

הכל התחיל לפני שנים בצעד קטן. קבלת הזיכיון לשיווק מוצרי טמפור בישראל שהייתה בבחינת הגשמת החזון שלנו - לאפשר לכל אחד בישראל את השינה האיכותית הטובה ביותר. מזרני טמפור סייעו רבות בכך. לא חשבנו שברבות הימים נהפוך לזכייני טמפור במדינות אירופה השונות. התמקדנו בלייצר מודעות בשוק המקומי, באופן שבו לקוחות ירגישו שגם הם מגשימים חלום ברכישת מוצר טמפור.

במקביל, התחלנו להחדיר את מוצרי הולנדיה לשוק האירופאי. הונגריה היתה מדינה קשה לפיצוח בשל המורכבות הגיאוגרפית וההיסטורית שלה; מדינה שהצטרפה לאיחוד האירופי ולמדינות מערב אירופה באיחור מה והיה עליה להשלים פערים במישורים שונים.


עם השנים, הודות להתמדה ונחישות אין קץ, למדנו את השוק ההונגרי והפכנו גם אותו לסיפור הצלחה מבחינת הולנדיה. הבנו שבסופו של דבר, שינה טובה היא הבסיס לאורח חיים בריא ותקין, ואין ספק בכך שכל אדם באשר הוא ירצה להצטייד באמצעים שיאפשרו לו זאת.

בעודנו מתמקדים בהתקדמות צעד אחר צעד בשוק ההונגרי ובשווקים אירופאים נוספים, סיפור ההצלחה שלנו צד את עיניהם של אנשי טמפור, שביקשו לשווק את המוצר שלהם באותה הדרך - וכך זכינו לבסוף בזיכיון.

לא פחדנו לחלום וידענו שהחזון שלנו אפשרי וניתן להגשמה, גם אם יקח זמן עד שייתגשם. וכשזה קרה, זה קרה בגדול - תוך שאנחנו יוצרים שינוי יומיומי ומשפיעים על קהל הולך וגדל במעשים שלנו.

ואם לחזור לניל ארמסטרונג, אז מבחינה סימבולית האדם הראשון שדרך על הירח הוא מי שבהשראתו נוצרו מזרני טמפור - המבוססים, כאמור, על "טכנולוגיית חלל" של נאסא שפותחה במיוחד עבור אסטרונאוטים.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"