הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
לו פריגנו / איור: גיל ג'יבלי

לו פריגנו / איור: גיל ג'יבלי

"הענק הירוק" הוציא אותי למסע התפתחות אישי מקצועי

לואיס פריגנו, לשעבר מר יוניברס והראשון שגילם את "הענק הירוק" בסדרת טלוויזיה בשנות השמונים, סבל ממש כמוני מלקות שמיעה; בזכותו התחדדה אצלי הבנה שכלום לא ימנע ממני להגשים חלומות במסע האישי והמקצועי של חיי - ולקדם שילובם של בעלי לקויות בתחום ההנדסה והתשתיות המתקדמות
26.09.2021

שאדי חטיב, בעלים ומנהל - חברת סיקס ביוורס 6Beavers

מהנדס חשמל בהכשרתו; מתמחה בשירותי הנדסה חדשניים בתחום הבינוי, הפיקוח התיאום והמידול הדיגיטלי - BIM - Building Information Modeling. החברה שבבעלותו עוסקת בפיקוח ניהול ותיאום מערכות בפרויקטים הנדסיים מורכבים בתחום הבינוי, תשתיות והרכבת הקלה, לרבות חישמול המסילות והמנהרות.

שאדי חטיב / צילום: באדיבות המצולםשאדי חטיב / צילום: באדיבות המצולם

הדמות: לואיס "לו" פריגנו Louis "Lou" Ferrigno

תפקיד: מר יוניברס בפיתוח גוף 1973-74, שחקן אמריקאי, והראשון שגילם תפקיד "הענק הירוק" בסדרת טלוויזיה בשנות השמונים. כיום אושיית רשת בינלאומית לשמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי.

הניצוץ: בתור ילד גיליתי שגם לואיס פריגנו, מר יוניברס מסדרת הטלוויזיה "הענק הירוק", סובל מלקות שמיעה חריפה (הוא איבד 80% מיכולת השמיעה בילדותו וקצת מיכולת הדיבור) וגם הוא, כמוני, הסתובב עם מכשירי שמיעה גדולים מאחורי האוזן. הדבר עזר לי להתמודד עם לקות זו ואף להפוך אותה לחלק ממני ללא מבוכה.

ציטוט:

"The attitude is very important. Because, your behavior radiates how you feel"

מה למדתי מהדמות: אחד מהאתגרים שהיו לי בתור ילד היפראקטיבי ספורטאי עם (ולמרות) לקות השמיעה היה לנטרל את ההפנמה והביישנות מעצם היותי שונה משאר הילדים. ואנו מדברים על סוף שנות השבעים ותחילת השמונים, אז לא הייתה המודעות והסובלנות שיש כיום בקבלת האחר.

התגלית שגם "הענק הירוק", הנערץ על ידי רבים, מסתובב עם מכשירי שמיעה ביום-יום, הפכה אותו להשראה עבורי; התחדדה אצלי ההבנה שלואיס פריגנו עם הלקות שלו הפך לאייקון בינלאומי מלא ביטחון - וכלום לא ימנע ממנו להגשים את חלומותיו ומטרותיו.

מאז שנחשפתי לדמות זו בילדותי, אני בלמידה והתפתחות אישית מתמדת לעבר הגשמת המטרות והחלומות שלי. היום אני חש שלם עם עצמי (לא מושלם) בתא המשפחתי שלי, במשפחה המורחבת, בחברים והחברה בכלל.

מודה, עם השנים נחשפתי לעוד הרבה מנהיגים ומנהיגות מעוררי השראה מקומיים ומחו"ל, אבל בשנות השמונים, כילד מהכפר עם ערוץ טלוויזיה אחד בלבד, היה לי את לואיס פריגנו.

להטמיע את שירותי ה-BIM במשק הבינוי ולסייע לבעלי לקות במעגל העבודה

לו פריגנו הוא השראה לכל בעל לקות או נכות כלשהי. תכונות בולטות שמצאתי בו כמו דבקות במטרה, התמדה, שקדנות, אמונה, ביטחון עצמי ועבודה קשה - מקדמות כל אחד לעבר היעדים והמטרות שהציב לעצמו. או כפי שאני קורא לכך - לצייר לעצמך את "התמונה המנצחת".


כך גם מסע הלמידה וההתפתחות האישית שלי. החלטתי לעזוב משרה בתפקיד בכיר ומשכורת נאה, בעבור דרך עצמאית. עדיין לא היה לי אפילו יזם או ארגון אחד לספק להם את שירותיי, אך האמנתי בעצמי. האמנתי ביכולות ובניסיון הרב שצברתי במרוצת השנים, ובערך הרב שאוכל להביא לפרויקטים בארץ ובחו"ל בתחום מערכות תשתית - הן בפרויקטי בינוי והן בתחום הרכבתי וחישמול המסילות והמנהרות.

יצאתי לדרך זקוף מבפנים ומבחוץ כשסט התכונות של פריגנו לנגד עיני. שתי מטרות עמדו מולי: האחת, הצלחה עסקית; השנייה, העלאה לתודעה והנגשת שירותי ה-BIM לפיקוח תיאום ומידול דיגיטלי - Building Information Modeling לצעירים וצעירות - בפרט אלו בעלי לקות שמיעה. זאת מאחר ומדובר בתחום המתאים להם, כיוון שניחנו לרוב ברמת ריכוז מאוד גבוהה ודעתם אינה מוסחת בעת ביצוע משימה מסויימת מול מחשב. וכך יוכלו להיקלט במעגל העבודה בתחום חדשני ונדרש בעולם מערכות הבינוי בארץ בעולם. אולם מאחר והמתודה החדשנית עדיין בחיתוליה בארץ, נדרשת כאן הטמעה מהבסיס והשורש - בדמות הכשרות קורסים באקדמיה ומחוצה לה.

לשמחתי ולהפתעתי אחד מבעלי החברות הבנייה המובילות במשק מאוד אהב את היוזמה שלי. הוא אפילו מוכן היה לסייע ולממן קורסים מקצועיים בתחום כדי לתת מענה לארגון שלו ולמחסור בבעלי מקצוע טובים בתחום התשתיות והבינוי בכלל במשק.

בשורה התחתונה, הדרך שלי עוד ארוכה, אנשים לא אוהבים שינויים, לעזוב את אזור הנוחות שלהם ולצאת ל"הרפתקאות" בתחומים חדשניים ופחות מוכרים - זה אף פעם לא קל. אולם כולי אמונה שעם התמדה, שקדנות ועבודה קשה יותר ויותר אנשים יוכשרו בתחום מערכות הבינוי המתקדמות על מנת שנוכל להטמיע פתרונות אלו במשק המקומי.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"