הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
דיוויד ספירו / איור: גיל ג'יבלי

דיוויד ספירו / איור: גיל ג'יבלי

אחי ז"ל אהב את החיים ואת העשייה למען האחר - ואחראי למפעל חיי

הנדיבות והעמדת הזולת במקום הראשון של דיוויד אחי ז"ל, חיות בתוכי; הן שהביאו אותי לייסד לפני 25 שנה ביחד עם בעלי את עמותת Make-A-Wish - להגשמת משאלות לילדים החולים במחלות מסכנות חיים
26.09.2021
 דניס בר אהרון, מנכ"לית עמותת Make-A-Wish 

מייסדת ומנכ"לית העמותה בישראל יחד עם בעלה אבי בר-אהרון. מטרת העמותה היא הגשמת משאלות לבם של ילדים בגילאים 3-18 החולים במחלות מסכנות חיים.

דניס בר אהרון / צילום: סיון פרג'דניס בר אהרון / צילום: סיון פרג'

הדמות: אחי - דיוויד ספירו ז"ל

תפקיד: מנטור לחיי

הניצוץ: אחי, דיוויד, היה אדם עמוק ומיוחד שהבין את חשיבות החיים מגיל צעיר ואת החשיבות של לאהוב ולהעניק לאחרים ולעשות למענם.

ציטוט:

 "If you should find this and I am no longer on this earth, let my flickering soul live on within you forever"

(הציטוט התגלה באחד מספרי הלימוד שלו באוניברסיטה, חמש שנים לאחר פטירתו).

מה למדתי מהדמות: דיוויד לימד אותי להיות האדם שאני - ההומור שלו, שמחת החיים והיכולת להתחבר לכל כך הרבה אנשים - הם תכונות מופלאות שאני גאה שירשתי ממנו ומלוות אותי בעשייה היומיומית. הוא ידע למשוך אליו אנשים מכל שכבות האוכלוסייה ולרתום אותם על מנת לממש את המטרות הטובות והעשייה עבור הקהילה למענה פעל ב-29 שנותיו.

מבחינה מקצועית קיבלתי את השראה מדמותו המיוחדת, האהובה והנדיבה של דיוויד, מאובדן חייו בגיל כה צעיר ומהכאב הפיזי שסבל בסוף ימיו. אני חשה חיה בעבור שני אנשים - עבורו ועבורי - וכל עוד גופי לא יבגוד בי אמשיך לעבוד עד סוף חיי למען המטרות שדיוויד כל כך האמין ותמך בהם. כמו כן, אני בטוחה שאילו היה חי קצת יותר זמן, הוא היה עושה ופועל עוד רבות למען האחר.

הנדיבות שלו, והעמדת הזולת במקום הראשון חיות בתוכי והביאו אותי לייסד לפני 25 שנה ביחד עם בעלי את עמותת Make-A-Wish לזכרו - להגשים את מורשת חייו של דיוויד בחיי. במהלך 25 השנים האחרונות עמותת Make-A-Wish סייעה ללמעלה מ- 4,300 ילדים חולים להגשים את המשאלה הגדולה ביותר שלהם. הדבר השפיע באופן חיובי גם על ההורים, המטפלים והקהילות בהן הם חיים.

ביחד עם בעלי בניתי דירקטוריון מנהלים לעמותה בראשות השחקן דביר בנדק, הכולל חברי הנהלה מסורים ויקרים. יש לנו גם צוות עובדים, תורמים, ארגונים התומכים בנו וצוות מתנדבים מסור ונאמן שמסייע בעשייה יומיומית ומקיים קשר הדוק ושיתוף פעולה עם הסניפים של ‏ Make-A-Wish ברחבי העולם.

ועוד משהו, לא אחת שאלתי את עצמי: מדוע הגשמת משאלה היא כל כך משמעותית וחזקה עבור ילד חולה? החלטתי לפנות לעולם המחקר, והגעתי לד"ר טל בן שחר ולפרופסור ענת שושני מ"מרכז מיטיב", המרכז הבינתחומי בהרצליה. השניים ערכו מחקר שהוכיח מדעית כי הגשמת משאלות עוזרת להציל חיים.


המחקר המדובר הודפס בכתבי עת רפואיים ותורגם לשבע שפות. נעשה בו שימוש בבתי חולים ברחבי העולם כדי להדגים לצוותים הרפואיים ולמתנדבים את ההשפעה החיובית של הגשמת משאלה של ילד חולה; המשמעות היא שאם החלום הגדול ביותר של ילד יכול להתגשם, אז בעיניו גם החלום להבריא יתגשם!

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"