הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
גרג למונד / איור: גיל ג'יבלי

גרג למונד / איור: גיל ג'יבלי

מה למדתי מרוכב האופניים שזכה בטור דה פראנס כנגד כל הסיכויים

גרג למונד נפצע קשה בתאונת ירי ולמרות זאת הצליח לאחר שיקום ארוך לנצח במרוץ האופניים החשוב בעולם; צפיתי בו כנער והבנתי שנחישות, הכוונה ורצון יכולים להפוך כל חזון למציאות. בתקופת הקורונה, בה נאלצנו בברא צמחים לחשב מסלול מחדש - הוא עמד לנגד עיני
26.09.2021
גיל צלר, מנכ"ל ברא צמחים

מזה עשור, מנכ"ל ובעלים משותף של חברת ברא צמחים המפתחת, מייצרת ומשווקת תוספי תזונה. במסגרת תפקידו אחראי על כלל תחומי הניהול והפיתוח העסקי בחברה. יזם ואיש ניהול, המתמחה בתפר של חזון למציאות עסקית, בעבר כיהן במגוון תפקידי ניהול בחברות בכירות במשק הישראלי. חובב ספורט אתגרי, ואף רוכב אופניים בקבוצת CCC.

גיל צלר / צילום: באדיבות ברא צמחיםגיל צלר / צילום: באדיבות ברא צמחים

הדמות: גרג למונד

תפקיד: רוכב אופניים, זוכה הטור דה פראנס.

הניצוץ: גרג למונד האמריקאי נחשב לאחד מרוכבי האופניים הגדולים ביותר וזכה בטור דה פראנס 3 פעמים. בשנת 1987 הוא נפצע קשות בתאונת ציד מפליטת כדור מרובה של גיסו וכמעט נהרג. לאחר סדרה של ניתוחים ותקופת שיקום ארוכה, כאשר בגופו שרידים של כדוריות מרובה הציד, הצליח למונד לסיים את הטור דה פראנס במקום הראשון - וכנגד כל הסיכויים הוכתר כאלוף בפעם השנייה.

ציטוט: הציטוט המאפיין אותו הוא "זה לא נהיה קל יותר, אתה רוכב מהר יותר", אך אני מעדיף דווקא אחד אחר: "תמיד נלחמתי כדי להשיג שלמות. הרכיבה לימדה אותי דבר אחד והוא שאם אתה יכול להשיג משהו בלי להילחם לא יהיה לך סיפוק" .


מה למדתי מהדמות: בעזרת הכלים הנכונים, הנחישות וההתמדה אין דבר שהוא בלתי אפשרי, גם אם נקודת הפתיחה לא מיטבית.

נחישות ויצירת ערך: המפתח של ברא צמחים להמשכיות עסקית בזמן הקורונה

2020 הייתה אמורה להיות שנת המפנה בברא צמחים. תכננו להשיק מיתוג חדש, עליו עמלנו חודשים ארוכים, קטגוריות מוצרים חדשות ולהרחיב קטגוריות קיימות, וכן לפתוח חנויות קונספט נוספות של המותג ברחבי הארץ. הקורונה שפרצה אל חיינו בסערה אילצה אותנו לחשב מסלול מחדש. הכל השתנה.

הרגלי הצריכה השתנו והפכו להרבה יותר ממוקדים ומיידיים. בתי הטבע ומוקדים קמעונאים נוספים שבשגרה מוכרים את מוצרינו, נאלצו לסגור תחת ההנחיות. כמו כן, ברא היא יצרנית. הסגרים וההגבלות בארץ ובעולם אתגרו משמעותית את תהליך הייצור, הן ביכולת המפעל לייצר תפוקה והן בייבוא חומרי גלם מחו"ל.

בניצחון המרהיב של גריג למונד ב-1989, צפיתי בהיותי נער בן 16 וחובב רכיבה על אופניים. בעקבות זאת, סיגלתי לעצמי מחשבה שאם למונד שכמעט נהרג, הצליח לשבור כל תחזית ולעשות את הבלתי ייאמן, אז כל חזון יכול להפוך למציאות, עם הכלים הנכונים, הכוונה, נחישות ורצון.

למונד מלמד אותנו שיעור חשוב בנחישות. גם כשקו הסיום נראה רחוק, תמיד יש מה לעשות. באותה הרוח: החלטנו לחפש את הכלים המתאימים שיאפשרו לנו להביא לצרכן את הערך של מותג ברא צמחים. כחברה מובילה בתחום תוספי תזונה ומוקד ידע בתחום צמחי המרפא, החלטנו לשתף את הציבור בארגז כלים ובידע להתמודדות עם המציאות המאתגרת. כך, קיימנו וובינרים ייעודיים למטפלים ברפואה משלימה - אליהם אנו מחויבים כמרכזי ידע בתחום. כמו כן, ערכנו הרצאות LIVE פתוחות לקהל הרחב בנושאים בוערים, הקמנו מתחם תוכן ייעודי ומתעדכן באתר המותג שכלל: מענה לשאלות נפוצות, ניפוץ של מידע לא מאומת ודרכי התמודדות טבעיות עם סיטואציות שונות ברוח התקופה.


בנוסף, הקמנו קו מומחים ייעודי, בו פועלים אנשי מקצוע מיומנים בנושאים שונים ומייעצים בתחומי הנטורופתיה והרפואה הטבעית והרחבנו את מערך המשלוחים במטרה לקצר את זמן הגעת ההזמנות באונליין.

הערך עבורנו הגיע במהרה והתבטא בחשיפת המותג ומוצריו לקהלים חדשים, עלייה משמעותית במבקרי אתר האונליין, פניות רבות למוקד הטלפוני ועלייה ברכישות.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"