בשיתוף:
המשקיעים מחכים לעסקים / צילום: Shutterstock

המשקיעים מחכים לעסקים / צילום: Shutterstock

המשקיעים מחכים לעסקים

כנס SHOW ME THE MONEY העניק לעסקים הבינוניים מגוון אפיקי גיוס הון ואת הדרך לבחור את המתאים ביותר עבורם

מי שמסתובב בחודש האחרון ברחובות ישראל משוכנע שהמשק הישראלי חזר לעצמו בכל הכוח. המדדים הכלכליים גם הם מצדיקים את התחושה הזו ונראה שכל בעלי העסקים בכלל, והעסקים הבינוניים בפרט, מחפשים בימים אלה את הדרך להניע מחדש תהליכי צמיחה עסקיים.

אנו במרכז הישראלי של קהילת העסקים הבינוניים של גלובס - המחלקה המסחרית, בנק מזרחי טפחות ו- BDO, ערכנו במיוחד בשבילם כנס מיוחד בנושא שהוקדש למציאת אפיק המימון המתאים.

בכנס שנערך במתכונת מקוונת, השתתפו מאות צופים שנהנו ממגוון הרצאות, פאנלים וראיונות בהשתתפות טובי המומחים בתחום, כמו גם נציגי חברות שסיפרו על הדרך שלהם לאיתור וגיבוש כלי המימון המתאימים עבורם.

מתי ולמה לגייס כסף?

הכנס החל בראיון בהשתתפות שי שליטא, מנהל סקטור עסקים בבנק מזרחי טפחות ואבי עוז, שותף ב-BDO, שעסק בשתי שאלות בסיסיות: מתי ולמה חברה צריכה לגייס כסף.

בראיון הציג שי את אמצעי המימון העומדים לרשות העסקים הבינוניים וכיצד לבחור מבניהם. אבי עוז התייחס לגיוסי הון באמצעות הנפקות בישראל ובחו"ל, והסביר מה מביא לפריחה בבורסה בתל אביב.

לראיון לחצו כאן >>

הנפקות מודל 2021

חני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה, הציגה בראיון מיוחד את המסלול שעושות החברות בדרך לבורסה בתל אביב, הפריחה את הסברה כי מדובר בחברות הי טק בלבד והעריכה כי המגמה החיובית תימשך.

לראיון לחצו כאן >>

המסע מחברה פרטית לציבורית: איך עושים את זה נכון?

עדי שחף, סמנכ"ל ומנהל החטיבה הפיננסית בבנק מזרחי טפחות העניק הרצאת TED שעסקה בבניית מפת הדרכים להנפקה בבורסה, תוך התייחסות למצב השווקים הנוכחי ולאפשרויות שהוא יוצר, ולסוגיות עליהן יש לתת את הדעת בגיבוש המהלך והוצאתו אל הפועל.

להרצאה לחצו כאן >>

הסיפור שלנו - מנכ"לים מדברים על גיוסי הון

גיוס הון הוא צעד מאוד משמעותי בקרב חברות, שמהווה במרבית המקרים את נקודת הזינוק בדרך לקפיצה הגדולה. קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס, איתי קופל, מנכ"ל קבסיר ושי כרמי, מנכ"ל yellowhead, הצטרפו אלינו על מנת לספר על המתווה שהם בחרו, על אופן יישומו ועל האתגרים שהם פגשו בדרך. הכל במסגרת שיח שכותרתו: הסיפור שלנו - מנכ"לים מדברים על גיוסי הון.

קרן שתוי סיפרה על האמון שרכשו המשקיעים בחברה, למרות משבר הקורונה ועל הדרך המשותפת שעשתה עם נציגי בנק מזרחי טפחות עד לאחוזת בית.
איתי קופל סיפר כי הקורונה נתנה בוסט אדיר לחברה, ועל המעבר מאסטרטגיה של גיוס משקיעים לאסטרטגיה של הנפקה.
שי כרמי, הציג מודל שונה של גיוס הון, וסיפר על הלוואה שהחברה לקחה על מנת להציע את שירותיה ללקוח בינלאומי מובל ושותפיו לפאנל העניקו לו טיפים וכיווני מחשבה לגבי העתיד, במקרה בו הוא ישקול הנפקה.

לצפייה בפאנל לחצו כאן >>

האם האקזיטים עושים טוב לכלכלת ישראל?

עסקים רבים חולמים על היום בו הם יחגגו את האקזיט, או בשפה מקצועית יותר - תהליך של מיזוג ורכישה. מור אסיא, שותפה מייסדת ומנכ"לית משותפת בפלטפורמת ההשקעות iAngels, סיפרה בריאיון אישי, כי מדובר באסטרטגיה לגיטימית הרווחת בכל תחומי העיסוק והסבירה כיצד יש לנהל אותה בצורה אפקטיבית.

לראיון לחצו כאן >>

כלים מתקדמים לניהול פיננסי, ראיון עם שמעון חדד, סמנכ"ל חטיבת לקוחות עסקיים בישראכרט

החברות שגייסו הון יודעות שהמשקיעים, בין אם הם הבנק, החתמים או המשקיעים הפרטיים מנהלים תהליכי בדיקה קפדניים שמשפיעים באופן ניכר על כל היבטי העסקה. שמעון חדד, סמנכ"ל חטיבת לקוחות עסקיים בישראכרט, סיפר על שלושת הקריטריונים המכריעים בתהליכי הבחינה האלה: שקיפות, תחרותיות ופוטנציאל צמיחה, והסביר כיצד כלים מתקדמים לניהול פיננסי יכולים לסייע בדרך לגיוס ההון.

לראיון לחצו כאן >>

משפחה שווה הון - גיוסי הון ככלי להסדרת עסקים משפחתיים

את האייטם האחרון בכנס בחרנו להקדיש הפעם לגיוסי הון ככלי להסדרת עסקים משפחתיים, וגייסנו את יגאל טולדנו, שותף ומנהל BDO Consulting, ד"ר נאווה מיכאל צברי, מנהלת מרכז רעיה שטראוס לחקר עסקים משפחתיים, הפקולטה למנהל עסקים על שם קולר, אוניברסיטת תל אביב ורמו בן שושן, מייסד ומנכ"ל מרינה לצורך כך.

בפאנל נדונה המורכבות הטמונה בניהול עסק משפחתי, וכיצד גיוסי הון יכולים לסייע בהסדרת מערכת היחסים המשפחתית והעסקית.
רמו בן שושן סיפר על הדרך שעשתה מרינה והביאה לצמיחה מתמדת בשווי החברה, שבאה לידי ביטוי בכל פעם שנכנסה קרן חדשה כשותפה לחברה.
ד"ר נאווה מיכאל צברי ציינה את האמון שרוכשים המשקיעים בבורסה בחברות המשפחתיות הנסחרות בה ואת הביצועים של מדד תל אביב פמילי המוקדש להן.
ויגאל טולדנו הסביר כיצד גיוסי הון יכולים להסדיר את מערכות היחסים הפיננסיות, הניהוליות ואפילו האישיות בעסקים כאלה.

לצפייה בפאנל לחצו כאן >>

כתבות

לכל הכתבות