הדמות: מרים הנביאה.
תפקיד: המהפכנית הגדולה הראשונה שהצילה את אחיה, משפחתה ואת כל עם ישראל.
הניצוץ: היכולת ליצור מהפך, לאלתר ולהיות אמיצה ללא חת ביצירתיות ועם אמונה.
ציטוט: לא בדיוק ציטוט, אבל בגדול זה היה נשמע כמו: לא אבא, זה לא הגיוני לא להיכנס להריון ולא ללדת ילדים בכלל בגלל הגזירה של פרעה. להפך, תעשו ילדים ונמצא דרך יצירתית, באומץ ובאמונה לפתור את המצב.
מה למדתי מהדמות: לקחת אחריות על האמת הפנימית, לראות את הטוב ולשאוף אליו.
מרים היא פורצת הדרך ומהפכנית והיא עשתה זאת באמצעות אמונה, יצירה ובדרכי שלום. היא מעולם לא איבדה תקווה, גם במקומות החשוכים ביותר. בתור ילדה קטנה, היא ניצבה מול הוריה וביקשה שימשיכו להביא ילדים למרות הגזירה של פרעה, אמרה ״לא״ למשטר פרעה, ובכך הייתה המורדת הראשונה בשלטון החושך שהצילה את משפחתה ולבסוף את עמה. מרים כל הזמן אלתרה, באומץ, ביצירתיות ובאמונה שלה בטוב - ובדרך שלה. היא בנתה תיבה, עקבה אחר משה באחריות, שמרה על קוד מוסרי ותמיד משכה בחוטים.
המעבר למודל עסקי של SaaS שלקח אותנו קדימה
סטארט-אפ הוא מעין רכבת הרים מתמשכת, כמו מרתון שמורכב מספרינטים. לאורך כל הדרך, יש מצבים בהם צריך לאלתר באופן מהיר ובמחשבה צלולה מתוך אמונה במטרה וביעד שאליו שואפים.
אשתף בסיטואציה מתחילת הדרך ב- Syte (סייט), בה עבדנו על איתור השוק שיוכל לקבל הכי הרבה ערך מהטכנולוגיה שלנו - לחיפוש ויזואלי למותגי אופנה. חשבנו שאחד הערוצים הנכונים ביותר לשימוש בה הוא ערוץ הפבלישרס - כלומר אתרי תוכן. הרעיון היה שאם אני רואה שמלה שקייט מידלטון נניח לובשת באתר חדשות/אופנה/בלוג - אני אוכל מיד ללחוץ על התמונה ולקבל תוצאות של שמלות דומות (או אפילו את אותה השמלה בדיוק) לזו ששימשה לי השראה.
עבדנו מאוד קשה על סגירת חוזה עם קונצרן ״הארסט״ (Hearst) בניו יורק, חברת האם של ״קוסמופוליטן״, ואכן בחודש דצמבר 2017 עלינו לאוויר באתר קוסמופוליטן עם הטכנולוגיה של סייט. קראנו לזה נס חנוכה.
אבל, מהר מאוד גילינו שאומנם הטכנולוגיה עבדה מצוין, הצליחה לזהות את הפריטים עבור גולשים רבים והשימוש בה היה גבוה, אבל היכולת שלנו לתרגם אותה לכסף הייתה נמוכה מאוד, בגלל מודל האפיליאציה (AFFILIATION). וכך, לאחר שלושה שבועות בערך, קוסמופוליטן הורידו אותנו מהאוויר.
ברגעים אלה של קושי, חושך, ותחושה שהכל ירד לטמיון, באה אליי מרים.
מרים מביאה איתה ידיעה פנימית עמוקה, שמה שאני עושה הוא טוב. יש לי טכנולוגיה חכמה ופורצת דרך; יש לי יכולת לעזור לשוק שלם ושום דבר לא יעצור אותי. אני אמצא כבר דרך. יש לי ניצוץ פנימי ואני אדע לאלתר ולהגיע לפתרונות.
ואכן כך היה. מתוך ההבנה שמודל עסקי אחד שבור, חיפשנו מודל שכן יעבוד וישרת את היכולת שלנו להשפיע דרך הטכנולוגיה. כך מצאנו את מודל הSaaS- ( Software as a Service ) והבנו שבצורה כזו אנחנו נמשיך לפתח את טכנולוגיית החיפוש העתידי ונמכור את הטכנולוגיה לקמעונאים ברחבי העולם. התחלנו עם כפתור מצלמה בלבד וכיום יש לנו פלטפורמת חיפוש שלמה ומלאה עבור ענקיות הקמעונאות בתחום האופנה, הריהוט והתכשיטים, גם בזכות מרים הנביאה.