בשיתוף:

יש לכם סטארט-אפ מעניין או מוצר WOW ואתם מתלבטים האם להיכנס לשוק היפני?
אלו השאלות שכדאי לכם לשאול את עצמכם לפני כן.

מידי יום אני פוגשת סטארט-אפים באמת מבריקים - עם רעיונות מחוץ לקופסה וטכנולוגיה בשמיים. התשוקה והרצון שלהם לפרוץ לשוק היפני מציבה בפניהם דילמה: האם בכלל נכון להם לעשות זאת ואם כן מתי? כניסה בזמן מיטבי לשוק זה עשויה לחסוך זמן וכסף ולכן מהווה החלטה כבדת משקל לחברה.

לפני הכל, הנחת יסוד חשובה שצריך לזכור היא שהשוק היפני רווי ומנגד בעל פוטנציאל גדול. כיום, יותר ויותר חברות יפניות מחפשות INNOVATION ישראלי - על מנת ליצר יתרון יחסי ולהמשיך לצמוח בשוק התחרותי.

השאלות שכדאי לכם לשאול, אם כן, לפני שאתם כובשים את הר פוג'י - הן כדלקמן:

- מחקר שוק - האם בדקתם את השוק היפני ברמת מתחרים?
- האם קיים פוטנציאל צמיחה עבור המוצר שלכם?
- מדובר בשוק מאתגר - האם החברה שלכם מסוגלת להתמודד עם שוק ענק של כ- 130 מיליון איש?
- מה הסיכון שהחברה לוקחת לעומת סיכויי ההצלחה?
- מהו היתרון היחסי למוצר שלכם לעומת מוצרים קיימים בשוק?
מחיר - האם המחירים תחרותיים וכדאיים?
- עד כמה מתאים המוצר לקהל היעד היפני? (עליכם להכיר את קהל הידע כדי לענות על כך).
- האם החברה ערוכה להתמודד עם הלקוח היפני, המוגדר כלקוח תובעני?
- המשאב החשוב ביותר בסטארט-אפ הוא הזמן. היפנים ידועים כ- Time Consumers - האם החברה שלכם מסוגלת וערוכה להעניק להם אותו?
- המוצר והסטטוס שלו - האם המוצר בראשית דרכו או בשלבי פיתוח מתקדמים? 

תשובות לשאלות הללו יסייעו בתהליך קבלת ההחלטה - יפן כן/לא. ואם החלטתם בכל זאת לנסות את השוק היפני, אני כאן לכל שאלה: ורד פרבר, מייסדת VFJAPAN.COM , מתמחה בפיתוח עסקים והשקעות ביפן מעל שני עשורים.

עוד פוסטים

לכל הפוסטים
צילום: פלג אלקלעי

עו"ד גיא מנדלסון

מנהל קהילת "אושר כלכלי"
לקריאת הפוסט
צילום: באדיבות המצולמת

רבקה זיידה

מעבדות רבקה זיידה - אקנה, פיגמנטציה, צלקות
לקריאת הפוסט
הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו ותהנו מכלים, ידע וחיבורים שיזניקו את העסק שלכם. החברות בקהילה מותנית באישור מראש לקבוצת הפייסבוק