בשיתוף מקבוצת
צילום: אלעד גורן

צילום: אלעד גורן

מהפך בכל החלל – בית פרטי עבר מייק-אובר פנים-חוץ בסגנון מודרני נקי

עבדנו על הפרויקט משלב השלד, דרך חלוקה פנימית ועיצוב הפנים ועד מתן המפתח ללקוחות . בכל רחבי הבית שמרנו על אחידות בחומרים עיצוביים שהופיעו גם במטבח, גם בסלון וגם בחדר השינה. וכן דאגנו שתשתיות, כגון מיזוג האוויר, ישתלבו היטב בעיצוב הבית
28.10.2021
צילום: פידאא דאוצילום: פידאא דאו

מנאל אסמעיל אדריכלית ומעצבת פנים.
משרד המתמחה בתכנון בתי יוקרה ובתי עסק, כולל שיפוץ חללים קיימים, מאפס ועד קבלת המפתח. 

הפרויקט הנבחר שלי: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם ?

קיבלתי בית בשלב שלד, ללא חלוקה פנימית, רק קונטור חיצוני. עבדתי על תכנון חלוקה פנימית שתענה על דרישות בעלי הבית, בהתחשבות עם עיצוב החזית הקדמית. לאחר מכן עברתי לשלב עיצוב הפנים. ליוויתי את הפרויקט עד קבלת המפתח - כשהאתגר הגדול בו היה עמידה בזמנים. זאת מאחר והקורונה הגבילה את תהליך ההתקדמות, בייחוד בשלב הלבשת הבית, מאחר והיה קשה למצוא פריטים ייחודיים זמינים במלאי.

קיר המטבח בבית הוא דמוי בטון בצבע אפור ובו הטמענו כמה וכמה פונקציות, כגון מקרר אינטגרלי, ויטרינה גדולה עם דלת הזזה מזכוכית להשלמת מראה קיר אחסון במטבח. באותו הקיר שולבה גם דלת מוסתרת המובילה אל מטבחון הנחבא לאורחים על מנת לשמור על מראי נקי במטבח.

דלת מוסתרת למטבחון / צילום: אלעד גונן
 דלת מוסתרת למטבחון / צילום: אלעד גונן

בכל רחבי הבית שמרנו על אחידות בחומרים עיצוביים שהופיעו גם במטבח, גם בסלון וגם בחדר השינה. כך למשל, אותו קיר אפור דמוי הבטון שנמצא במטבח שימש גם כחזית הארון בחדר השינה וקיר המזנון בסלון. מדפי הפורמייקה מעץ אלון בצבע קוניאק הופיעו גם בוויטרינה שבמטבח, וגם בריהוט בחדר השינה. כמו כן, ברחבי קירות הבית שולב פורצלן דמוי שיש קלקטה.

בכניסה לבית, הוצב ארון החשמל וכדי להסתיר את הקווים של דלתות הארון, הצבנו מראה מחורצת שבלחיצה עליה נפתחות הדלתות.

אחד הדברים הכי חשובים בשלב המוקדם של הפרויקט, הוא תכנון נכון לכל תשתיות הבית - אם זה חשמל, מיזוג, אינסטלציה ותאורה. כל שלב משלים את השני, במיוחד בתכנון המיזוג. זאת מאחר וההשקעה בהתקנת מיזוג אוויר לבית היא יחסית גדולה, ולא רק בכסף, זו השקעה במבנה הבסיסי ובאיכות החיים של הבית, שעם תוצאותיה נחיה שנים רבות. לכן על השקעה זו להיות מושכלת ונבונה, ושהתוצאה תתאים לנו ולאורח חיינו. חברת פוג'יטסו מלווה אותי משלב התכנון הראשוני ועד לביצוע - הם מעניקים לי יעוץ מקצועי וארגז כלים בתכנון, כולל פתרונות עיצוביים לשילוב האקלים בתוך הבית.

צילום: אלעד גונן
 צילום: אלעד גונן

מתוך חמשת הערכים של פוג'יטסו (So strong ,So hot, So cool, So quiet , So clean), איזה מהם בא לי ידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

בפרויקט המדובר, שעוצב בסגנון מודרני נקי ויוקרתי, חשוב היה לי להדגיש את הערך so clean ; גם כשמדובר בצרכים בסיסים לבית כמו מיזוג אוויר, צריך לחשוב על אלמנט נקי שישמור על הקווים העיצוביים בבית. על אחת כמה וכמה כשמדובר בעיצוב ייחודי עם חיפוי קירות - צריך למצוא פתרונות לחלל שלא יפגע בעיצוב וימשיך באותו קו עיצובי. ובנוסף, יתוכנן היטב ויוסיף לאיכות החיים של דיירי הבית.

מה הייחודיות שלך כאדריכל/ית ומה הסגנון שאת/ה מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?
אני עורכת מהפך בכל חלל שאני מקבלת, עם ניצול שטחים ותכנון טוב. האתגר הגדול שלי הוא להצליח לבצע שינויי דרסטי בחללים קיימים ולהפוך אותם לחללים מעוצבים ומיוחדים. עם כל ההגבלות והקשיים שיש בדרך, אני מצליחה להשיג תוצר מרשים המעניק לי סיפוק אדיר בסיום כל פרויקט.

הסגנון העיצובי שלי הוא מודרני עם נגיעות של קלאסי, אני אוהבת קווים נקיים ומיוחדים, ובמקביל דואגת לבחור חומרים ואקססוריז שיוסיפו אווירה חמה ומזמינה. אני מאמינה שהבית מאוד משפיע על מצב הרוח של הדיירים, ולכן מקפידה להבין את הדרישות והצרכים של הלקוחות ולתרגם זאת לשפה העיצובית שלי - זה אחד הסודות להצלחת המשרד, חשוב לי למסור בית שיהיה יפה ומעוצב ויענה על כל דרישות הלקוח.

צילום: אלעד גונן
 צילום: אלעד גונן

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.