בשיתוף מקבוצת
צילום: עמית גושר

צילום: עמית גושר

אולם תצוגה לחברת מטבחים - 360 מעלות של דגמים ומיצגים סביב הלקוח

הרעיון המרכזי בתכנון ובעיצוב האולם היה לחשוף את המוצרים שבו ממספר זוויות מקסימלי ולהעניק למבקר תחושה כי הם נמצאים מסביבו. על מנת להדגיש זאת בחרתי לתכנן מבנה קשתות באינטרפרטציה מודרנית עתידנית, המרחפות בחלל ועוטפת את המיצגים בו בדרמטיות
24.07.2022
קורין לוי - corinne אדריכלות ועיצוב פנים

מתמחה בפרויקטים למגזר העסקי והפרטי. המשרד בראשותה אחראי למאות פרויקטים - החל מתכנון בתי קרקע, דירות יוקרה ועד לעיצוב חנויות, בנייני משרדים, יאכטה, אולמות תצוגה, מכללה, בית מלון, חללי קונספט לובי וכדומה.

הפרויקט הנבחר: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלתם במהלך העבודה וכיצד התגברתם עליהם?

עיצוב אולם תצוגה לחברה בתחום המטבחים, נגרות ודלתות, בהרצליה פיתוח: הלקוח ביקש להציג מספר מקסימלי של דגמים באולם - באופן שבו עובר האורח ברחוב והמבקר בחלל יוכלו בו זמנית להתרשם מהדגמים להבחין באיכותם, בחדשנות וביכולות הטכנולוגיות.

אולם התצוגה תוכנן כמבנה קשתות באינטרפרטציה מודרנית עתידנית, המרחפות בחלל ועוטפת את המיצגים בו בדרמטיות. תכננתי את מספר הקשתות והקומפוזיציה שלהן כך שתתמוך במטרת העל - חשיפת המיצגים ממספר זוויות מקסימלי.
בכל זווית בחלל, מלבד האלמנט המרכזי - קרי הקשתות, נחשפים פריטים ופינות מעוצבות בקפידה בדגש על חדשנות וייחודיות - דוגמת הדלפק המדבר בשפה המתאימה לשפת האלמנט המרכזי; וכמו היחידה המציגה כבבוטיק אופנה דוגמאות מוצרים התלויים על קולבי מתכת בעיצוב וייצור אישי.

צילום: עמית גושר
 צילום: עמית גושר

במהלך התכנון נתקלתי בלא מעט אתגרים, אחד מהם היה אתגר אקוסטי. בכדי לאפשר ללקוח לחוש שהוא "עטוף" במיצגים ונמצא במרכז. כלומר שממקום מושבו הוא יוכל להתבונן בהם גם במהלך פגישת התכנון עם אחד מאנשי הצוות, בחרתי למקם את עמדות ה-open space של העובדים במקום מסביב לעמוד המרכזי. כאן ניצבתי מול אתגר אקוסטי, בשל הקרבה בין העמדות ובשל היותן במרכז חלל גדול ופתוח. הפתרון נמצא בדמות חירור בשילוב הטמעת חומרים בולעי קול שהשתלבו בעמוד המרכזי, ומחיצות בידוד שקופות בין העמדות.

אתגר נוסף בחלל רחב ידיים שתקרתו גבוהה במיוחד, וקירותיו עשויים זכוכית ומופנים לכיוון מזרח ודרום, היה כמובן המיזוג. בחלל מסוג זה חשוב להקפיד בתכנון מערכות המיזוג, בכדי שבכל שטחי המקום תהיה טמפרטורה אופטימלית במינימום רעש. האתגר היה כפול לאור העובדה שנדרש לשמור על גובה התקרה לטובת הקשתות, ללא שימוש בהנמכה. הפתרון לכך היה על ידי יצירת "קשת" ברדיוס בדומה לרדיוס הקשת המרכזית, שתוכננה בהיקף כל האולם וצופתה בספוגים אקוסטיים. מבעד לאחת הקשתות עברה מערכת המיזוג ושילבה פתחי אוורור המתאימים למרחקי הקצה וכמעט והוסתרה לחלוטין, ובמקביל נתנה מענה ופתרון אופטימלי למקום.

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם באים לידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?
so strong - חד משמעית. החלל תוכנן באופן כזה שהמיצגים בו מוצגים לראווה כאשר הקשתות "מחזיקות" אותם ומאפשרות להם להתייצב בנוכחות אופטימלית. יחד עם זאת, האלמנט המרכזי לכשעצמו משדר עוצמה ויכול לשאת עליו כל מיצג שיתחלף בכל צבע וסגנון. הוא בעצם מעין פסל על זמני התומך בחדשנות והפגנת יכולות טכנולוגיות.

צילום: עמית גושר
 צילום: עמית גושר

מה הייחודיות שלך כאדריכלית ומה הסגנון שאתם מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

הייחודיות שלי כאדריכלית היא היכולת שלי להתאים את עצמי לצורך, לתקופה, למיקום ולמוצר, באופן שמחבר את כל הנקודות ונותן משקל לכל החלטה ולכל בחירה על כל היבטיה. הניסיון הרב שלי בפרויקטים שונים ומגוונים לאורך השנים, הוכיח כי אין פרויקט אחד הדומה לאחר, כפי שאין לקוח הדומה לאחר. תפקידי כמתכננת הוא להתאים את החומר לנפש ולא להיפך. עם השנים סיגלתי לעצמי את היכולת ללמוד ולהבין את האדם שעומד מולי ואת חלומותיו, ולייצר עבורו את הפרויקט הכי מתקדם, חדשני, ואיכותי.

צילום: עמית גושר
 צילום: עמית גושר

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.