בשיתוף מקבוצת
צילום: אורן  עמוס

צילום: אורן עמוס

ליצור חוויית חלל כוללת ומתמשכת

בלבו של בית פרטי דו-קומתי נמצא חלל כפול בגובה 6 מטר בעל חלונות ויטרינה המחלק את המבנה לשניים. את תחושת ההמשכיות במקום יצרתי באמצעות עיצוב התאורה ועבודות הנגרות. שילובים של צבעים זהים וטקסטורות שונות, סייעו לשמור על הרמוניה ותחושת אחדות בכל חללי הבית
28.12.2021
צילום: אורן עמוסצילום: אורן עמוס
ערו הנדסה ואדריכלות

אנחנו משרד משפחתי שעוסק באדריכלות, בעיצוב פנים ובהנדסת מבנים. אנו מלווים את הלקוח מהשלב ההתחלתי ועד שלב גמר הבניין. פרויקטים קודמים של המשרד כוללים תכנון בתים פרטיים, שיפוץ מבנים קיימים ותכנון חללים ציבוריים.

הפרויקט הנבחר שלי : מה היה הצורך של הלקוח , באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם ?

פרויקט עיצוב פנים לבית פרטי דו-קומתי בשטח כולל של 350 מ"ר. הבית תוכנן בצורת ח'; הוא מאופיין במרחבים ובחללים גדולים. בלבו נמצא חלל כפול בעל חלונות ויטרינה בגובה 6 מטרים, המשקיפים לעבר גינה פרטית.

החלל הכפול מחלק את הבית לשני אגפים ברורים - כאשר בקומת הכניסה הוא מפריד את אזור המטבח מאזור הכניסה; ובקומת חדרי השינה הוא מפריד את אגף ההורים מחדרי הילדים. אחד האתגרים הגדולים שלי בעיצוב הבית המדובר היה 'לתפור' את הכל ביחד וליצור חוויית חלל כוללת ומתמשכת. את תחושת ההמשכיות בחללי הבית השונים הדגשתי בכמה דרכים: אם זה בעיצוב התאורה בתקרה או בעיצוב הנגרות בבית.

כמו כן, המטבח בבית הוא אלמנט עיצובי חשוב המאופיין בקווים נקיים, על מנת להעצים את תחושת ההמשכיות בחלל המטבח הוחלט לקשור את האי ושולחן האוכל ביחד. הדבר יוצר אחידות מלאה בין שתי הפונקציות.

צילום: אורן עמוס
 צילום: אורן עמוס

עוד אתגר שניצב בפנינו היה שילוב מערכת מיזוג מספיק חזקה ושקטה לצורך קירור וחימום של החלל הכפול. בחרנו במערכות מיזוג נסתרות. מיקמנו את היחידה בחללי השירות הנמצאים מאחורי קיר המדרגות, אשר קושרות את אזור הכניסה עם אזור המטבח ופינת המשפחה.

מתוך הערכים של פוג ' יטסו , איזה מהם בא לידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד ?

So clean, לדעתי הסוד בעיצוב פנים הוא להתאים את העיצוב לחלל וללקוח הספציפי ולא לפחד להעז וכמובן ולשמור על אווירת שלווה ניקיון ושקט בחלל המעוצב. בפרויקט הספציפי הזה יצרתי שילובים של צבעים זהים וטקסטורות שונות, שמרתי על הרמוניה ותחושת אחדות בכל חללי הבית. כמובן שהשארתי כמה קירות חשופים על מנת להעניק חשיבות רבה יותר לשאר חללי הבית מאחר והעין זקוקה למנוחה כדי ליצור איזון מרגיע.

בנוסף, כדי להעצים את החלל הכפול באמצע הבית - הדגשתי את קיר המדרגות באריחי שיש שחורים. הצבע השחור יוצר פרופורציות נכונות יותר לחלל ומוסיף עניין חזותי.

צילום: אורן עמוס
 צילום: אורן עמוס

מה הייחודיות שלך כאדריכלית, מה הסגנון שאת מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט ?

הקו שלי הוא מודרני ונקי. עבורי כל פרויקט הוא כמו לידה מחדש. כאדריכלית יש לי את היכולת לשנות ולעצב איכות חיים ללקוחות. חשוב לי מאוד שהלקוחות שלי יהיו מאושרים ויגורו במקום שכיף לחיות בו, מקום שירגש אותם כל יום מחדש.

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.