בשיתוף מקבוצת
צילום: מאור מויאל

צילום: מאור מויאל

לחיות בהרמוניה עם הטבע בתוך הבית

הבית הדו-קומתי מתחלק לשתי מסות - האחת כוללת סלון וגלריה המשתרעים על שתי קומות ואילו השנייה את המטבח ופינת האוכל בחלל נמוך ואינטימי לצד חדרי שינה בקומה מעל. הפטיו מאפשר לעדינות הירוקה מבחוץ לחדור פנימה; הקומה השנייה מרחפת על פני הקרקע ומשדרת קלילות והרמוניה עם הטבע שחודר לבית
19.12.2021
צילום: ג'ן סלדקובצילום: ג'ן סלדקוב
יפעת כהן - LAVENIR ARCHITECTUR
אנו מתמחים באדריכלות ועיצוב פנים בפרויקטי יוקרה במבני מגורים ומסחר. פרויקטים קודמים של המשרד כוללים: תמ"א 38 הריסה ובנייה בת"א והסביבה, מבני מסחר, תכנון ועיצוב פנים של בתים פרטיים לאלפיון העליון, עיצוב פנים למשרדים במגדלי יוקרה ועוד.

הפרויקט הנבחר שלי: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם?

הבית הדו-קומתי מתפרס על שטח של 220 מטר ומאופיין בקווים נקיים. המבנה בולט מעל הקרקע באמצעות זיז של 3 מטר, אלמנט קונסטרוקטיבי המייצר הצללה עצמית ומאפשר לפנות מקום בקומת הקרקע לצד בריכת השחייה.

החוץ חודר פנימה באמצעות פטיו ומכניס את הטבע לכל חלל בתוך הבית. המפתחים הגדולים מול הבריכה מלווים את תנועת גרם המדרגות, שמאופיין כפריט נועז בתוך הבית.

את הבית מחלק הפטיו לשתי מסות ברורות - המסה של הסלון משתרעת לגובה של שתי קומות, כשגלריה צופה אל תוך החלל המרכזי; מסה שניה כוללת את המטבח ופינת האוכל המאופיינים כחלל נמוך ואינטימי, כאשר חדרי השינה נמצאים בקומה מעל.

צילום: מאור מויאל
 צילום: מאור מויאל

לצורך קירור וחימום אפקטיבי של החלל מוקמו המאיידים על הגג בשני נפחים זהים של המבנה. זאת כדי לייצר חלוקה שווה שתתחבר למעבים בפנים הבית, תחסוך באנרגיה ותיתן מענה לכל הפונקציות.

 מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם בא לי ידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

So quiet. התכנון הפשוט משדר פרטי מבנה מוקפדים. באמצעות ניקיון ומינימליזם האלמנט המרכזי, המאופיין ע"י העץ בתוך הפטיו החודר אל תוך הבית (ראו תמונה), מקבל משמעות.

הגמרים של הבית בצבעים מונוכרומטיים והם מפנים מקום לאדריכלות ולקומה השנייה המרחפת על פני הקרקע. רעיון הריחוף נוצר מהצורך של המבנה לשדר קלילות למרות הפונקציות הרבות שמכיל התכנון - ולחיות בהרמוניה לצד העדינות של הירוק החודר פנימה.

צילום: מאור מויאל
 צילום: מאור מויאל

מה הייחודיות שלך כאדריכלית, מה הסגנון שאת מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט? 

אנו משרד צעיר המתפתח בקצב מהיר תוך כדי תנועה וממציא את עצמו כל פעם מחדש. המשרד מזוהה עם יצירתיות, רב גוניות בהתמחות עם כמה מישורים באדריכלות. הדבר מאפשר מעטפת כוללת של אדריכלות ועיצוב פנים ברמה גבוהה לפרטי פרטים. כל פרויקט הוא סיפור חדש ומרגש במפגש עם כל לקוח, עולמו וה-DNA של הפרויקט.

צילום: מאור מויאל
 צילום: מאור מויאל

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.