בשיתוף מקבוצת
צילום: גלעד רדט

צילום: גלעד רדט

זיכרונות מהולנד וקנדה - וילה יוקרתית בנחלה חקלאית

בעלי הבית ביקשו לשמר אווירה ואלמנטים מבית ילדותם בחו"ל. העיצוב אלגנטי קלאסי; מבואת הכניסה מובילה אל אולם בו נחשפות קורות הגג המשופע והקונסטרוקציה היא בצורת 'מבנה אסם' רחב
01.03.2022
צילום: גלעד רדטצילום: גלעד רדט
מיה ארדל-מאיק אדריכלים
עוסקת בבנייה פרטית יוקרתית, מתמחה בתכנון בנחלות במושבים. אנו מציעים תכנון פונקציונלי מוקפד, בשילוב רקע והבנה רבה בחוקי התכנון והבנייה בכלל, ובנחלות חקלאיות בפרט. שילובם של אלו בתהליך העבודה והתכנון, מקנה למשרד יתרון משמעותי בתחום.

הפרויקט הנבחר: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלתם במהלך העבודה וכיצד התגברתם עליהם?

תכנון וילה יוקרתית על נחלה חקלאית במושב בשטח 30 דונם, שטח תכנון 200 מ"ר.
הפרויקט תוכנן עבור זוג ממשפחה של מייסדיי המושב. למשפחה מפעל מצליח לייצור גבינות הולנדיות, הנמצא בסמוך לבית המגורים. בעלי הבית, במקור מהולנד וקנדה, ביקשו לשמר ולשלב באדריכלות את האווירה והאלמנטים הזכורים להם לטובה מבית ילדותם.

מבואת הכניסה מובילה אל אולם רחב ידיים וגבוה, שבו נחשפות קורות הגג המשופע והקונסטרוקציה בצורת 'מבנה אסם' רחב. העיצוב אלגנטי וקלאסי בזכות בחירת גוונים בהירים של ירוק, חום, אפור ולבן. חלל זה משופע בפתחי חלונות ודלתות זכוכית גבוהים ורחבים הצופים אל הגן הפורח, הנשטף באור השמש לכל אורך שעות היום.

צילום: גלעד רדט
 צילום: גלעד רדט

לגינה נבחרה צמחיה רגועה - דשא מוריק ועצי פרי. הבית עצמו מוגבה מעט ממפלס הרחוב. בין הגינה לבית יש ארקדה של עמודי עץ דקורטיביים, אשר תחתיה נוהגים בני הזוג להסב ללגימת קפה רגועה או לארוחות שבת משפחתיות.

במבנה נעשה שימוש בחומרים עמידים המשאירים חותם לאורך זמן, בריקים, עץ, אבן, שיש וחלונות איכותיים. שילוב החומרים הללו יצר מבנה המשדר אדריכלות שקטה ורגועה, בקנה-מידה אנושי.

בנחלה הסמוכה תכננתי גם את בתיהם של הבן והבת, העובדים עם אביהם במחלבה, וכן את בתי בן הדוד ומשרדי המחלבה.

צילום: גלעד רדט
 צילום: גלעד רדט

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם באים לידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

So strong. הסגנון הייחודי בו אני מתמחה מצריך ידע רב בתכנון גגות רעפים חשופים, כך שבחזית הפנימית של הגג ניתן להתרשם מהקונסטרוקציה המעניינת שלו. שימוש באלמנט זה דורש תכנון מיזוג-אוויר איכותי, המאפשר לי לשמור על העיצוב הפנימי של הגגות, ויחד עם זאת, למזג כהלכה ובעוצמה את החלל הגדול הנוצר, באופן שלא ייפגום בעיצוב הגג.

בפרויקט הנוכחי בכדי לא לפגוע בניראות קורות הגג, מערכת המיזוג שולבה באזורים ייעודיים שהונמכו עבור תעלות המיזוג והמנועים. נעשה גם שימוש בג'טים לפיזור מיטבי של האוויר בחלל הגדול. מאחר ויש להם יכולת זריקת אוויר עוצמתית יותר.

צילום: גלעד רדט
 צילום: גלעד רדט

מה הייחודיות שלך כאדריכלית ומה הסגנון שאתם מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

למשרד מוניטין רב בתכנון אדריכלי איכותי בתחום הבנייה הפרטית היוקרתית, עם מומחיות ייחודית בתכנון ועיצוב מבני מגורים בנחלות חקלאיות במושבים. המבנים מתאימים לרוח-המקום והזמן, וכן לפרט, רצונותיו וחלומותיו.

בבסיס האמונה והדרך התכנונית שלי, עומד שילוב של מקצוענות ואיכות שאינה מתפשרת, גמישות מחשבתית, יצירתיות ויכולת חשיבה 'מחוץ לקופסה'. אני עובדת עם לקוחותיי במודל של one stop shop - משלב התוכניות ועד קבלת "מפתח", להבטחת תוצאות שלמות ואיכותיות.

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.