בשיתוף מקבוצת
צילום: טלי קנדל

צילום: טלי קנדל

פנטהאוז בצפון תל אביב - לחבר בין צבעוניות לחומרים

החלל המרווח משקיף אל הנוף עוצר הנשימה של הים ובעיצוב שולט בו הצבע הכחול, שהותאם אישית לבית. בחירה בחומרי גלם כמו שיש לבן או רצפת פישבון בהירה, מייצרים ניקיון וקרירות; משחקי מראות תורמים לתחושת גודל בחלל
25.01.2022
צילום: טלי קנדלצילום: טלי קנדל

שי דוד עיצוב | shai david design
הסטודיו מתמחה בעיצוב פנים ואדריכלות לדירות, בתים פרטיים, פנטהאוזים, מלונות, מסעדות ובתי עסק בישראל ובעולם. ביצענו עבודות עיצוב שונות, הן במגזר הפרטי והן בעסקי. כיום אני מעצב ומתכנן מספר דירות ובתים פרטיים באזור המרכז וכן שתי מסעדות ובית מלון.

הפרויקט הנבחר שלי: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם?

פנטהאוז בתכנוני ועיצובי עבור זוג לקוחות שאני מכיר עוד מהיותי מעצב הבית של מותג רהיטי היוקרה, קסטיאל. אני אף בחרתי ביחד איתם את הבית אותו הם קנו בסוף.

החלל המרווח בצפון תל אביב משקיף אל נוף עוצר נשימה של ים כחול ובעיצוב הדבר מתבטא בקיר נגרות בצבע כחול כהה שהותאם אישית לבית.

צילום: טלי קנדל
 צילום: טלי קנדל

תמצאו בו ארון טלוויזיה כחול שתכננתי יחד עם "כץ נגרים", ונועד לאפשר שטח אחסון נוסף למשפחה. הוא תוכנן עם מגירות בתחתית ובצדדים, שתי ויטרינות עם גב מראה לכלים ופריטים שבעלי הבית מעוניינים להציג.

בכדי למקסם עוד יותר את שטח האחסון, תכננתי, בשיתוף פעולה עם כץ נגרים, מראה צידית בתוך יחידת הנגרות, שם ניתן לתלות מעילים ולאחסן פריטים נוספים. גם את המזגנים בחרתי להתקין ביחידה הזו. בקשת הלקוחות הייתה להימנע כמה שאפשר מהנמכות וזהו פתרון ויזואלי נכון לאתגר שכזה. היות והפנטהאוז בקומה גבוהה, היה צורך להתייחס למיזוג האוויר ולתכנן את החלל בצורה נכונה כדי שאוויר המזגן יתפזר נכון.

הצבע הכחול, אותו הזכרתי קודם, בא לידי ביטוי גם בחדרים נוספים בבית ובגוונים שונים כמו בשירותים לדוגמה - עם שיש וארון בגוונים האלו.

צילום: טלי קנדל
 צילום: טלי קנדל

חדר הארונות הוא ממ״ד שמחובר לחדר השינה של ההורים. שם בחרתי להשתמש בזכוכית דמויית מראה כדלתות לארונות. זכוכית זו מאפשרת לראות גם את פנים הארון וגם את דמותך משתקפת. בחירה שכזו מאפשרת למי שמתלבש לראות את עצמו מכל זווית וריבוי המראות גם תורם להגדלת החלל.

במטבח, בסוף האי, העמדתי ויטרינה לאחסון נוסף, עם משחק דומה במראות, שמעניק הגדלת חלל מקסימלית. ליד הוויטירנה תמצאו פינת קפה של הביטאט.

צילום: טלי קנדל
 צילום: טלי קנדל

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם בא לידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

 So clean, שבא לידי ביטוי בבחירת חומרי הגלם: שימוש במשטחי שיש, כמו למשל בפינת האוכל, שם בחרתי בשיש לבן ומקרר. הבחירה הזו בפנים הבית מייצרת נקיון תמידי וקרירות.

התאורה המרחפת שמזכירה חלילים, מייצרת תחושה של ריחוף בחלל וקלילות; רצפת הפישבון הבהירה - אלון על גוון לבן יותר - גם היא מעניקה תחושה אחידה בבית שתורמת לנקיון ולשקט שהלקוח חיפש.

מה הייחודיות שלך כמשרד אדריכלים, מה הסגנון שאתה מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

יש לי אהבה גדולה לחללים ואני רואה אותם בצורה ייחודית. אני מנסה בכל עבודות העיצוב שלי לחלק את החלל בצורה מיטבית ולמקסם אותו עד תום. אנחנו רוצים להשתמש בכל מטר בדירה וזה היתרון שלי בפרויקטים.

גם בפרויקט זה השתמשתי בחלל בצורה מיטבית וחיברתי אותו למרפסת ולריהוט החוץ.

יתרון נוסף שלי בפרויקטים הוא התאמות הצבעים, הייחודית והחיבור שלהם לכלל הבית. בפרויקט הזה, למשל, נעשה חיבור בין חומרים וצבעוניות שמייצרת זרימה.

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.