בשיתוף מקבוצת
צילום: יואב גורין

צילום: יואב גורין

עיצוב מלון רמת רחל – להתארח אצל הדודה מהקיבוץ ברוח הזמן

האתגר המרכזי היה לא לאבד את הסיפור של מקימי קיבוץ רמת רחל. רצינו לעצב מקום שמשדר רוגע, שלווה, סוג של " Chill " וגם צניעות - ואלה בדיוק המושגים בהם האורחים משתמשים כשהם מגיעים אל המלון
23.02.2022
צילום: יח''צצילום: יח''צ
סטודיו רן ומוריס

אנו עובדים עם יזמי נדל"ן בתחומי המלונאות, המסחר והמגורים. פרויקטים קודמים שלנו כוללים: מרכז הספורט במתחם גינדי TLV; מלונות, ביניהם מלון אלמא בזכרון יעקב, ריזורט TOA בזנזיבר, מלון גורדוניה; וכן לובאים לחברות "רוטשטיין", "שיכון ובינוי", "פרשקובסקי" ו"קבוצת ב.ס.ר."

הפרויקט הנבחר: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלתם במהלך העבודה וכיצד התגברתם עליהם?

לאחרונה סיימנו את השלב הראשון בשיפוץ מלון "רמת רחל" ונקראנו לעצב גם אגפים ואזורים נוספים במלון שבקיבוץ, הנושא אותו שם. מאחר והמלון יושב על התפר בין ירושלים והמדבר, היה ברור שיהיה צורך לשלב בין שני עולמות גם בפן האקלימי. אם זה השלג הירושלמי בימי החורף הקשים או חום המדבר שמזדחל מעלה בימים שרביים. במלון תוכננו מקומות חשופים ופתוחים לשהייה במשבי בריזה נעימים ואליהם צמודים אזורים למפלט מצונן לשעות החמות.

המלון קיים כבר שנים עם אותו עיצוב מיום פתיחתו - ובעידן שבו האורחים מחפשים את הסיפור המקומי, הייחודי והשונה לעומת מקומות אחרים, המשימה העיצובית שלנו כ- Story Catchers היתה להצעיד אותו אל הזמן הזה.

האתגר המרכזי היה לא לאבד את הסיפור של מקימי קיבוץ רמת רחל. הקיבוץ נטוע חזק בהיסטורית המאבק על ההתישבות בארץ. הדמויות שעיצבו את ראשית הדרך יצרו צביון ואופי שהמשיכו גם אחרי דור המייסדים. משום כך בחרנו לייצר חוויה בה כל אורח ירגיש כאילו התארח אצל הדודה הקיבוצניקית שלו (גם אם אין לו באמת אחת כזו). הקושי הגדול התגלה ברצון לעשות את הבחירות הנכונות שעלו מתוך אינספור מפגשים וחיבורים, גם בין השותפים לתהליך, נציגי הקיבוץ. בפרפראזה על המשפט שני אנשים - עשר דעות, כאן היו כ-300 כאלה. המפגשים עם אנשי הקיבוץ חלחלו אל השפה העיצובית שמשמרת את ערכי הקיבוץ אבל באינטרפטציה מודרנית.

צילום: יואב גורין
 צילום: יואב גורין

אתגר נוסף, היה מערכות הבניין שלא תמיד נמצאו בדיוק במקום שבו היינו רוצים אותן ולעיתים בשום מקום, או במקום רחוק או נסתר לגמרי. כך למשל קרה עם מיזוג האוויר בחדר האוכל, שהפך בעיצובנו להיות "המסעדה" של הקיבוץ. נתקלנו במקום בבעיה לא פשוטה בדמות גריל מיזוג ענק בגובה נמוך באמצע החלל. יכולנו לוותר עליו, אבל אחרי מאמצים לא פשוטים - וכדי שהסועדים יזכו לחוויה מלאה ומרגיעה - הצלחנו לשנות מעט את העיצוב, לכלול בו גופי תאורה במימדים עצומים של המעצב אריאל צוקרמן, ולהטמיע אל תוכו את הפתרון האקלימי (כפי שרואים בתמונות).

צילום: יואב גורין
 צילום: יואב גורין

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם באים לידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

ראשית נאמר ששמירה על ערכים כחלק ממי שאתה - זה מה שמציב אותך גבוה יותר ביחס לאחרים. לכן בנינו לעצמנו סט ערכים שמייצג אותנו. אנו חושבים שלהיות Cool זה משהו מעבר ל"מגניב" זה ערך שמגיע ממקום של רוגע, שלווה, האטה, סוג של "Chill", ואלה בדיוק המושגים בהם האורחים משתמשים כשהם מגיעים אל המלון ברמת רחל. בפרויקט הזה אין יומרה או אגו גדול - יש עוצמה חזקה של צניעות מדוייקת של 'הדודה מהקיבוץ'.

מה הייחודיות שלכם כאדריכלים ומה הסגנון שאתם מזוהים איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

אנחנו שני שותפים ופה מתחיל הייחוד שלנו וכדי שהכל יהיה יותר מעניין אנחנו שני הפכים מוחלטים בכל תחום ובמיוחד בתחום העיצוב. מאחר ומתקיים בינינו דיון מתמיד ולפעמים לא פשוט, אך מפרה - לכל פרויקט שלנו שפה וסגנון מותאמים למקום, לסיפור ולחוויה שאנחנו רוצים להעניק לו. בפרויקט הזה הצלחנו ליצור את הסיפור 'הקיבוצניקי' שלנו, באופן שהכי נכון למלון הזה.

צילום: סטודיו 181 מעלות
 צילום: סטודיו 181 מעלות

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.