בשיתוף מקבוצת
צילום: יואב פלד

צילום: יואב פלד

פנטהאוז מעוצב ופונקציונלי - "כשר מבחינה הלכתית"

התכנון האדריכלי מוקפד ומותאם לאורח החיים הדתי של הלקוחות - כך למשל תוכנן מטבח כפול בשרי וחלבי ואזור הסלון פתוח על מנת שיהיה אפשר להרחיב את שולחן השבת. העיצוב הנבחר נקי, אלגנטי ויוקרתי ועושה שימוש בחומרי גמר עשירים כגון עץ, זכוכית, ואבן טבעית. בנוסף נענינו לדרישה להסתיר את כל המערכות הטכנולוגיות של הדירה - כגון מיזוג האוויר - בתוך קירות או ביחידות נגרות
26.07.2022
צילום: ארקדי רסקיןצילום: ארקדי רסקין

K.O.T אדריכלים סטודיו בוטיק לאדריכלות ועיצוב פנים
אנו פועלים בסקטור הפרטי (מגורים), מסחרי ומלונאי. הסטודיו עובד כעת על למעלה מ-40 פרויקטים בקנה מידה משתנה - ממבני מגורים ועד חללים מסחריים. לאחרונה סיימנו תכנון ועיצוב: שואו-רום, משרדים וחנויות לבית האופנה דיור פריז שבארץ, לבית האמנים תל אביב, למסעדת פאטוש בר אנד גלרי (העיצוב זכה בפרס רזניק לאדריכלות ישראלית, והוצג בביאנלה לאדריכלות בוונציה – 2021), לרשת מלונות ליב קפריסין, לרשת מלונות די ורדי בודפשט ועוד.

הפרויקט הנבחר שלי: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם?

כחלק מאורח חייהם המסורתי והדתי של הדיירים הדרישה הראשונית הייתה ליצור דירת (פנטהאוז) פונקציונלית - "כשרה מבחינה הלכתית" אך יחד עם זאת מעודכנת, מעוצבת ויוקרתית. בחרנו לעצב בקו נקי, אלגנטי ויוקרתי שמשתמש בפלטת חומרי גמר עשירים כמו עץ, זכוכית, ואבן טבעית. התכנון האדריכלי מוקפד ופונקציונאלי ומותאם, כאמור, לאורח חייהם הדתי של הלקוחות. כך למשל, היה חשוב לתכנן מטבח כפול - אחד בשרי ואחד חלבי ולכן יש בחלל שני מטבחים שונים שכל אחד עשוי מחומר אחר; אזור הסלון פתוח ומסודר כך שניתן להגדיל ולהרחיב את שולחן השבת למקסימום אירוח. יש חדר אורחים עם יחידת נגרות שנפתחת ל-2 מיטות נפרדות יהודיות (עם רווח ביניהן); מקום אחסון לפסח, חדר לימוד תורה ועוד.

צילום: יואב פלד
 צילום: יואב פלד

בנוסף, דרישת הלקוח הייתה ברורה מלכתחילה - להסתיר את כל המערכות הטכנולוגיות של הדירה: חימום תת רצפתי, מיזוג אוויר, ארונות חשמל ותקשורת ולהסוות אותם בתוך קירות או ביחידות נגרות. בחלק מהחללים בבית יחידות המיזוג הוצמדו לתקרה ושולבו בהנמכות גבס ובחלק מהחללים הן שולבו בצורה אנכית ביחידות נגרות כפולות דופן. פיזור האוויר יצא בשני המקרים מהנגרות דרך פרט של חירוץ במכונת CNC.

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם באים לידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

הערכים שאיתם עבדנו בתכנון ובעיצוב הדירה היו SO QUIET - SO CLEAN. שטח הדירה עומד על 302 מ"ר בהם מספר חללים שנדרשים לעבוד יחדיו: מטבח, סלון, חדר אורחים, חדר עבודה וחדרי שינה. אי לכך היה צורך במספר יחידות VRF עצמאיות שיכולות לפעול במקביל בשקט חרישי ולספק שליטה מקסימלית באיכות האקלים בתוך הדירה. כולן מוטמעות, כאמור, באזורים שאינם חשופים לעין ולא ניתן לראותן. דאגנו למראה סופר מודרני ונקי לצד שקט עבודה מושלם.

צילום: יואב פלד
 צילום: יואב פלד

מה הייחודיות שלך כאדריכלית ומה הסגנון שאתם מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

איכות תכנונית צורכת זמן יקר. הייחודיות של הסטודיו היא בתכנון סופר מורכב, מפורט מאוד ואיכותי, המייצר אינטגרציה בין כל מרכיבי הפרויקט עד לפרט הקטן. לגבי הסגנון - אני והמעצבים בסטודיו לא עוסקים בשאלה הזו ואין לנו אחד כזה; כמובן שיש לנו טעם אישי ומשיכה טבעית לשפה עיצובית כזאת או אחרת.

צילום: יואב פלד
 צילום: יואב פלד

מה שמבדל אותנו משאר המשרדים הוא שאצלנו כל פרויקט יכול להראות אחרת לחלוטין והוא מותאם למטרה, ללקוח, לקונטקסט ולתקציב. יכול להיות לנו פרויקט HIGH-END אלגנטי עם תקציב ענק שבו הכל FINE ומדויק. ומצד שני פרויקט שנראה יותר מחוספס, חצוף ודרמטי עם תקציב נמוך יותר.

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.