בשיתוף:

העקיצה שהפכה לקריירה / יואב פנחס בן 43, מנכ"ל ובעלים המשותף של חברת הנדל"ן ABI

בשנת 2013 בעודי מנהל עסק גדול בארץ החלטתי להשקיע בנדל"ן בארה"ב. בלי להבין דבר בתחום חיפשתי מישהו שאוכל להשקיע דרכו, וכמובן שמצאתי - השקעתי סכום של 100,000$ ותוך חודש התברר לי שנעקצתי.

אותה עקיצה גרמה לי לעלות על המטוס ולטפל בהשקעה הכושלת בעצמי ובעצם היוותה את הסיפתח לקריירה שלי.

לארץ חזרתי עם מטרה ברורה: להקים חברת נדל"ן ולהפוך אותה לעיסוק המרכזי שלי. מכרתי את העסק שלי, גייסתי את השותף המדהים שלי, נדב דורון, ויצאנו לדרך.
האמת, ההתחלה הייתה קשה מאוד. בשנתיים הראשונות התמודדנו בחברה עם קשיים רבים ועשינו לא מעט טעויות שעלו לנו הרבה מאוד כסף. למעשה, הגענו לתחום הנדל"ן בלי הרבה ידע, אבל עם הרבה רעב להצלחה.

בראייה לאחור אני יודע שאותן טעויות ואתגרים הפכו לבי"ס הכי טוב שיכולנו לבקש, מה שמאפשר לנו היום לבצע עשרות פרויקטים בשנה בהיקפים גדולים ולהצליח.

בפוסט הזה אתייחס לבקשת מנהלי הפורום לשאלות הבאות:

1. איך התמודדנו עם שנת הקורונה?
בתחילת התקופה הייתי בחרדה גדולה לגבי שוק הנדל"ן בארה"ב - אי הוודאות הייתה גבוהה. בתור מנכ"ל החברה החלטתי שאנחנו חייבים להכין תוכניות מגירה שיסייעו לנו להתמודד נכון יותר עם תרחישים שונים. ברגע שחברה בונה תוכניות כאלו, מפלס הוודאות עולה ותחושת החרדה יורדת, גם אצל עובדי החברה וגם אצל המשקיעים שלנו שעובדים איתנו כבר שנים.

2. מה היה דרוש לי כדי לצמוח בעסק בטווח הקצר והארוך?
שאלה שכבר טרחו, כתבו וענו עליה פעמים רבות מדי... לדעתי, מה שבאמת חשוב הוא לדעת להשתנות מהר לפי כוחות השוק. אנחנו כחברה יודעים לקחת החלטות מהירות ולבצע שינויים תוך שבועות ספורים.
דבר מהותי נוסף הוא המיקוד העסקי. מאד קל להתפזר - לכן "תפסת מרובה לא תפסת" היא אימרה שהולכת איתי ביום-יום.  אתרו את הנישה העסקית שלכם ותשאפו להיות הכי טובים בה, אל תתפשרו על בינוניות במספר נישות.

3. מה העצה הכי טובה שלך לבעלי עסקים בינוניים?
עסק מורכב מעליות ומורדות. בעת ירידה זכרו שלאחריה תגיע עלייה והיא תיקח אתכם לשלב הבא. ובלי קשר תמיד תמשיכו בכל הכוח.

אשמח לשמוע את דעתכם בנושא, יואב.
לאתר האינטרנט שלי >>

עוד פוסטים

לכל הפוסטים
צילום: פלג אלקלעי

עו"ד גיא מנדלסון

מנהל קהילת "אושר כלכלי"
לקריאת הפוסט
צילום: באדיבות המצולמת

רבקה זיידה

מעבדות רבקה זיידה - אקנה, פיגמנטציה, צלקות
לקריאת הפוסט
הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו ותהנו מכלים, ידע וחיבורים שיזניקו את העסק שלכם. החברות בקהילה מותנית באישור מראש לקבוצת הפייסבוק